Uniwersytet Warszawski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Warsztat metodologiczny 3002-1WM2C
Semestr letni 2021/22
Warsztaty, grupa nr 4

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Warsztat metodologiczny 3002-1WM2C
Zajęcia Semestr letni 2021/22 (2021L) (jeszcze nie rozpoczęty)
Warsztaty (WAR), grupa nr 4 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każda środa, 16:45 - 18:15
sala 7
Szpital Św. Rocha - Polonistyka jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań:
2022-02-23 16:45 : 18:15 sala 7
Szpital Św. Rocha - Polonistyka
2022-03-02 16:45 : 18:15 sala 7
Szpital Św. Rocha - Polonistyka
2022-03-09 16:45 : 18:15 sala 7
Szpital Św. Rocha - Polonistyka
2022-03-16 16:45 : 18:15 sala 7
Szpital Św. Rocha - Polonistyka
2022-03-23 16:45 : 18:15 sala 7
Szpital Św. Rocha - Polonistyka
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 0
Limit miejsc: 14
Prowadzący: Marcin Bogucki
Literatura:

Wybrana literatura:

Małgorzata Ćwikła, Rimini Protokoll: granice powtarzalności, „Dwutygodnik.com” 2012, nr 86;

Agnieszka Jelewska, Teoria wielkiego wyboru. Teatrologia w galaktyce humanistyki, http://www.ptbt.e-teatr.pl/files/zjazd_pdf/Jelewska_Teatrologia_w_galaktyce_humanistyki.pdf;

Katarzyna Niedurny, Fotografia teatralna – podróż między archiwami, „Didaskalia” 2015, nr 130;

Patrice Pavis, Kwestionariusz; Semiologia teatru, w: tegoż, Słownik terminów teatralnych, słowo wstępne Anne Ubersfeld, przeł., oprac. i uzupełnieniami opatrzył Sławomir Świontek, Wrocław 2002;

Diana Poskuta-Włodek, Egzemplarz teatralny – między repertuarem a archiwum, „Pamiętnik Teatralny” 2016, nr 1-2;

Konstanty Puzyna, Więc może by zacząć?, „Dialog” 1972 nr 12;

Dobrochna Ratajczakowa, Rozważania o teatrologii. Próba opisu sytuacji, http://www.ptbt.e-teatr.pl/files/zjazd_pdf/Ratajczak_Rozwazania_o_teatrologii.pdf;

Zbigniew Raszewski, Dokumentacja przedstawienia teatralnego, w: Dokumentacja w badaniach literackich i teatralnych. Wybrane problemy, red. Jadwiga Czachorowska, Wrocław 1970;

Dorota Sajewska, Ciało-pamięć, ciało archiwum, „Didaskalia” 2015, nr 127-128;

Dorota Sajewska, Mit efemeryczności teatru, „Dialog” 2015 nr 1;

Dorota Sajewska, Karol Radziszewski, Ciało jako archiwum. O projekcie „Książę” rozmawiają Karol Radziszewski i Dorota Sajewska, „Widok” 2014, nr 5;

Rebecca Schneider, Performans pozostaje, tłum. Dorota Sosnowska, w: Re-mix. Performans i dokumentacja, red. Dorota Sajewska, Tomasz Plata, Warszawa 2014;

Stefania Skwarczyńska, Sprawa dokumentacji widowiska teatralnego, „Dialog” 1973 nr 7;

Zenobiusz Strzelecki, Fotografika teatralna, jej cele i zadania, „Teatr” 1954, nr 25;

Diana Taylor, Performans, tłum. Mateusz Borowski, Małgorzata Sugiera, „Dialog” 2017, nr 6;

Joanna Walaszek, Opis/zapis przedstawienia, w: Encyklopedia Teatru Polskiego, http://encyklopediateatru.pl/hasla/119/opis-zapis-przedstawienia;

Katarzyna Waligóra, Rzeczy i aktorzy, „Didaskalia” 2014, nr 123;

Ewa Wąchocka, Semiotyka teatru: co nam zostało z tych lat?, w: Problemy teorii dramatu i teatru, t. 2, red. Janusz Degler, Wrocław 2003.

Zakres tematów:

Celem warsztatu jest przegląd metod związanych z badaniem teatru. Będziemy zastanawiać się, w jaki sposób można pracować nad spektaklem oraz śladami, które po nim zostają. Na początku warsztatu skupimy się na kwestiach teoretycznych - podstawowymi problemami dokumentacji i analizy przedstawień, później zaś przejdziemy do kwestii bardziej praktycznych dotyczących poszczególnych elementów spektaklu oraz jego funkcjonowania w przestrzeni społecznej.

Tematy:

- jak badać teatr?

- nauka o teatrze

- dokumentacja spektaklu

- mit efemeryczności teatru

- próby zapisu

- rzeczy w teatrze

- fotografia teatralna

- ciało

Metody dydaktyczne:

Wspólna lektura i interpretacja tekstów, moderowana dyskusja.

Metody i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania:

- obecność na zajęciach (dopuszczalne 2 nieobecności);

- lektura tekstów;

- aktywność na zajęciach;

- prezentacja końcowa.

Uwagi:

Tytuł zajęć: Warsztat badacza/badaczki teatru

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.