Literatura:
|
GRAMATYKA
1. G.Helbig,J.Buscha 2001 Deutsche Grammatik. Ein Handbuch für den Ausländerunterricht, Langenscheidt KG, Berlin und München
2. G. Helbig, J. Buscha 2000, Übungsgrammatik Deutsch, Langenscheidt KG, Berlin und München
3. Duden 9, Richtiges und gutes Deutsch, 2001, Dudenverlag, Mannheim-Leipzig-Wien-Zürich
4. K. Hall, B. Scheiner, Übungsgrammatik für Fortgeschrittene, 1999, Verlag für Deutsch
5. H. Földeak, Sag‘s besser! Arbeitsbuch für Fortgeschrittene, Teil1, 1999, Verlag für Deutsch, Ismaning
6. H. Földeak, Sag‘s besser!, Arbeitsbuch für Fortgeschrittene, Teil2,1999, Verlag für Deutsch
7.E. Hallwass, 1989, Mehr Erfolg mit gutem Deutsch. Ein Handbuch für Alle sprachlichen Probleme des Alltags, Mosaik Verlag, München-Wien
8. Materiały własne przygotowane przez prowadzącego
SŁUCHANIE / MÓWIENIE
1. Aktualne materiały prasowe.
2. Deutsch Lernen / Top-Thema oraz Video-Thema, Deutsche Welle.
3. Materiały własne przygotowane przez prowadzącego.
PISANIE CZYTANIE
- teksty prasowe z gazet austriackich, niemieckich i szwajcarskich
- krótkie teksty literackie (nowele, opowiadanie itp.)
FONETYKA
- Hirschfeld, Ursula/Reinke, Kerstin/Stock, Eberhard, Phonotek intensiv - Aussprachetraining, München 2013.
- Hirschfeld, Ursula, Kerstin Reinke, 33 Aussprachebeispiele – Deutsch als Fremdsprache, Stuttgart, 2009
- Rausch, Rudolf/Rausch, Ilka, Deutsche Phonetik für Ausländer, Berlin, 1995.
- Rug, Wolfgang, 77 Klangbilder - gesprochenes Hochdeutsch. Übungen, Sprachniveau B1 bis C2, Leipzig 2012.
|
Metody dydaktyczne:
|
GRAMATYKA
Omawianie poszczególnych zagadnień gramatycznych przez prowadzącego; ćwiczenia praktyczne; omawianie błędów, pytania do studentów motywujące do rozwiązywania problemów i zadań gramatycznych; tworzenie różnych poprawnych wariantów zdań i wypowiedzi, regularne testy cząstkowe sprawdzające opanowanie materiału dydaktycznego; praca w plenum, jak i w mniejszych grupach; praktyczne zastosowanie poznanych konstrukcji w wypowiedziach studentów, sprawdzanie prac domowych.
SŁUCHANIE I MÓWIENIE
- praca w parach, grupach, indywidualna,
- dialogi,
- prezentacje na wybrany temat,
- ćwiczenia rozumienia ze słuchu,
- ćwiczenia leksykalno-gramatyczne.
PISANIE CZYTANIE
- ćwiczenia rozumienia ze słuchu,
- praca w parach, grupach, indywidualna
- prezentacje na wybrany temat
FONETYKA
- metody dydaktyczne: opis, objaśnienia, omawianie, omawianie błędów;
- metody pracy: zajęcia w grupie/ ćwiczenia/konsultacje indywidualne/prezentacje.
|