Kształcenie kompetencji komunikacyjnych języka C - niemiecki od podstaw, poz.1 [3200-L1-KKKCN01]
Semestr zimowy 2022/23
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Kształcenie kompetencji komunikacyjnych języka C - niemiecki od podstaw, poz.1 [3200-L1-KKKCN01] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/23 [2022Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 13 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Anna Bajerowska, Anna Jędrzejczyk, Mariusz Mela, Virginia Schulte |
Literatura: |
GRAMATYKA 1. Daroch M., Tkaczyk K., 2007, Gramatyka języka niemieckiego z ćwiczeniami, PWN. 2. Lemcke Ch., Rohrmann L., 2012, Grammatik Intensivtrainer A1, Langenscheidt. 3. Bęza S., 2012, Gramatyka języka niemieckiego dla początkujących, PWN. 4. Nietrzebka M., Ostalak S., 2010, Alles Klar. Grammatik, WSIP. 5. Jedrzejczyk-Skrzyńska M., 2000, Repetytorium z gramatyki języka niemieckiego, 6. Reymont E., Tomiczek E., 2001, Grammatik? Kein Problem! Część I i II, Jubi.IDEA. 7. Materiały własne przygotowane przez prowadzącego SŁUCHANIE I MÓWIENIE 1. Menschen A1.1 do A2.2 podręczniki i ćwiczenia / Hueber Verlag Ismaning Materiały uzupełniające: 2. Deutsch Lernen / Top-Thema oraz Video-Thema A1 oraz A2 internetowe ćwiczenia 3. Fandrzch, Ch., Tallowitz, U., 2014 Sage und Schreibe. Übungswortschatz Grundstufe Deutsch in 99 Kapiteln, Klett. 4. Knirsch, M., 2010, Hören&Sprechen, Hueber Verlag. 5. Tschirner, E., 2013, Grundwortschatz Deutsch als Fremdsprache nach Themen, Cornelsen Verlag. PISANIE CZYTANIE - teksty prasowe z gazet austriackich, niemieckich i szwajcarskich - krótkie teksty literackie (nowele, opowiadanie itp.) FONETYKA - Hirschfeld, Ursula/Reinke, Kerstin/Stock, Eberhard, Phonotek intensiv - Aussprachetraining, München 2013. - Hirschfeld, Ursula, Kerstin Reinke, 33 Aussprachebeispiele – Deutsch als Fremdsprache, Stuttgart, 2009 - Rausch, Rudolf/Rausch, Ilka, Deutsche Phonetik für Ausländer, Berlin, 1995. - Rug, Wolfgang, 77 Klangbilder - gesprochenes Hochdeutsch. Übungen, Sprachniveau B1 bis C2, Leipzig 2012. |
Zakres tematów: |
GRAMATYKA 1. Czas teraźniejszy Präsens; Odmiana czasowników (czasowniki regularne i nieregularne); 2. Czasowniki modalne, zwrotne; 3. Czasowniki złożone (rozdzielnie i nierozdzielnie), tryb rozkazujący; 4. Podsumowanie działu „czasownik” 5. Rzeczownik: rodzajnik określony, rodzajnik nieokreślony, opuszczanie rodzajnika. Odmiana rodzajników przez przypadki; 6. Rzeczownik c.d. – ćwiczenia; 7. Zaimek osobowy, zaimek zwrotny; odmiana przez przypadki; 8. Zaimek dzierżawczy; odmiana przez przypadki; 9.Przyimki wyłącznie z celownikiem, przyimki wyłącznie z biernikiem; 10. Przyimki łączące się zarówno celownikiem, jak i biernikiem; 11. Podsumowanie działu „Rzeczownik, zaimek, przyimek” 12. Czas przeszły Perfekt - wprowadzenie; 13. Czasowniki posiłkowe haben i sein; 14. Tworzenie imiesłowu czasu przeszłego; czasowniki mocne i słabe; 15. Czas Perfekt – ćwiczenia. SŁUCHANIE I MÓWIENIE 1. Powitanie/Pożegnanie/Samopoczucie. 2. Rodzina. 3. Mieszkanie. 4. Internet. 5. Studia. 6. Jedzenie/odżywianie 7. Zakupy. 8. Zdrowie. 9. Sport. 10. Kwestie społeczne. 11.Urlop/podróże. PISANIE CZYTANIE 1. Analiza tekstów pod względem budowy i spójności tematycznej 2. Techniki czytania 3. Opis osoby – struktura opisu, struktury gramatyczne, słownictwo, 4. Pisanie listów oficjalnych lub zażaleń pisemnych 5. Rozprawy problemowe, recenzje FONETYKA 1. Poprawna artykulacja poszczególnych głosek ze szczególnym uwzględnieniem samogłosek długich i krótkich. 2. Właściwa realizacja akcentu wyrazowego, 3. Poprawna realizacja intonacji zdaniowej. 4.Wymowa a pisownia: charakterystyczne cechy. UMIEJĘTNOŚCI UZUPEŁNIAJĄCE 1. Zdrowe odżywianie/ Zdrowie. 2. Opisywanie ludzi - cechy fizyczne. 3. Opisywanie ludzi - cechy psychiczne. 4. O potrzebie szczęścia. 5. Odkrycia naukowe (teksty zdydaktyzowane). |
Metody dydaktyczne: |
GRAMATYKA Omawianie poszczególnych zagadnień gramatycznych przez prowadzącego; ćwiczenia praktyczne; omawianie błędów, pytania do studentów motywujące do rozwiązywania problemów i zadań gramatycznych; tworzenie różnych poprawnych wariantów zdań i wypowiedzi, regularne testy cząstkowe sprawdzające opanowanie materiału dydaktycznego; praca w plenum, jak i w mniejszych grupach; praktyczne zastosowanie poznanych konstrukcji w wypowiedziach studentów, sprawdzanie prac domowych SŁUCHANIE I MÓWIENIE - praca w parach, grupach, indywidualna, - dialogi, - prezentacje na wybrany temat, - ćwiczenia rozumienia ze słuchu, - ćwiczenia leksykalno-gramatyczne. PISANIE CZYTANIE - ćwiczenia rozumienia ze słuchu, - praca w parach, grupach, indywidualna - prezentacje na wybrany temat FONETYKA - praktyczne ćwiczenia fonetyczne oparte na słuchaniu i powtarzaniu - praktyczne ćwiczenia fonetyczne oparte na czytaniu, przy uwzględnieniu zasad poprawnej wymowy i intonacji -ćwiczenia realizowane indywidualnie, w parach oraz w grupach UMIEJĘTNOŚCI UZUPEŁNIAJĄCE - dialogi - praca w parach, grupach, indywidualna, - ćwiczenia leksykalno-gramatyczne, - prezentacje na wybrany temat, - ćwiczenia rozumienia ze słuchu. |
Metody i kryteria oceniania: |
GRAMATYKA Podstawą do zaliczenia modułu jest uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich testów pisemnych w ciągu semestru (3 testy w semestrze). Przy wystawianiu oceny końcowej z przedmiotu brana jest pod uwagę również obecność na zajęciach, jak i aktywność studentów. Dopuszczalne są dwie nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze. W przypadku przekroczenia dopuszczalnej liczby nieobecności, prowadzący ma prawo zadać studentowi dodatkową pracę (np. dodatkowe ćwiczenia gramatyczne) Nieobecności na poziomie powyżej 50% skutkują niezaliczeniem przedmiotu. Próg zaliczeniowy ocenianych prac to 60%. Wszystkie prace pisemne (testy śródsemestralne) są oceniane według następującej skali procentowej poprawności: 0-59% = ndst, (2.0) 60-67% = dst, (3.0) 68-75% = dst+ (3.5) 76-83% = db, (4.0) 84-91% = db+, (4.5) 92-98% = bdb. (5.0) 99-100%= bdb.! (5.0!) SŁUCHANIE / MÓWIENIE Ocenie podlegają: - wypowiedzi ustne: prezentacje, dialogi, - przygotowanie do zajęć, - aktywność na zajęciach, - testy leksykalno- gramatyczne. Próg zaliczeniowy ocenianych prac to 60%. Wszystkie prace pisemne (testy śródsemestralne) są oceniane według następującej skali procentowej poprawności: 0-59% = ndst, (2.0) 60-67% = dst, (3.0) 68-75% = dst+ (3.5) 76-83% = db, (4.0) 84-91% = db+, (4.5) 92-98% = bdb. (5.0) 99-100%= bdb.! (5.0!) Dopuszczalne są 2 nieobecności na zajęciach w semestrze. Na koniec semestru zaliczenie- egzamin ustny. PISANIE CZYTANIE Ocenie podlegają: - testy leksykalne - rozumienie ze słuchu - prace pisemne - wypowiedzi ustne: prezentacje, dialogi - przygotowanie do zajęć - aktywność na zajęciach Próg zaliczeniowy ocenianych prac to 60%. Wszystkie prace pisemne są oceniane według następującej skali procentowej poprawności: 0-59% = ndst, (2.0) 60-67% = dst, (3.0) 68-75% = dst+ (3.5) 76-83% = db, (4.0) 84-91% = db+, (4.5) 92-98% = bdb. (5.0) 99-100%= bdb.! (5.0!) Dopuszczalne są 2 nieobecności na zajęciach w semestrze. Zaliczenie pisemne po każdej partii materiału. Fonetyka Ocenie podlegają: - aktywność na zajęciach - test semestralny - przygotowanie do zajęć UMIEJĘTNOŚCI UZUPEŁNIAJĄCE Ocenie podlegają: - przygotowanie do zajęć, - prezentacje - aktywność na zajęciach, - testy. Próg zaliczeniowy ocenianych prac to 60%. Wszystkie prace pisemne (testy śródsemestralne) są oceniane według następującej skali procentowej poprawności: 0-59% = ndst, (2.0) 60-67% = dst, (3.0) 68-75% = dst+ (3.5) 76-83% = db, (4.0) 84-91% = db+, (4.5) 92-98% = bdb. (5.0) 99-100%= bdb.! (5.0!) Dopuszczalne są 2 nieobecności na zajęciach w semestrze. Na koniec semestru zaliczenie w formie ustnej. |
Uwagi: |
XN0 - TTS + TTSD terminy poszczególnych grup są zamieszczone na stronie IKSI W przypadku braku możliwości prowadzenia zajęć w formie stacjonarnej zajęcia będą odbywać się przy użyciu narzędzi komunikacji na odległość, najprawdopodobniej Google Meet oraz innych zalecanych przez UW. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.