Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Proseminarium licencjackie - j. angielski [3200-L3-0PSLA] Semestr zimowy 2022/23
Proseminarium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Proseminarium licencjackie - j. angielski [3200-L3-0PSLA]
Zajęcia: Semestr zimowy 2022/23 [2022Z] (zakończony)
Proseminarium [PSEM], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 16:45 - 18:15
sala 01.073
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 7
Limit miejsc: 11
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Elżbieta Gajek
Literatura:

Łobocki, M. (2009) Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków: Impuls.

Komorowska, H. (1982) Metody badań empirycznych w glottodydaktyce. Warszawa: PWN

Komorowska, H. (1974). Dydaktyka języków obcych a rozwój psychologii, pedagogiki i socjologii. Języki obce w szkole nr 4 str. 194-199.

Wallace, M. (2010). Action Research for Language Teachers. Cambridge: Cambridge University Press.

Wilczyńska, W. Michońska-Stadnik, A. (2010) Metodologia badan w glottodydaktyce; wprowadzenie. Kraków: Avalon.

Zakres tematów:

Celem zajęć jest przygotowanie studentów do pisania pracy licencjackiej z metodyki nauczania języka angielskiego.

1.Specyfika poznawczo-metodologiczna glottodydaktyki i jej relacje z naukami pokrewnymi.

2. Wprowadzenie do pisania pracy licencjackiej

- konceptualizacja przedmiotu badań.

- wymagania formalne: cytowania, odsyłacze, przypisy

- tworzenie i redagowanie bibliografii

3. Charakterystyka i ogólne typy badań empirycznych.

4. Planowanie badań.

5. Procedura badawcza i opracowanie wyników badań.

6. Prawa autorskie i plagiat.

7. Ustna komunikacja naukowa.

Metody dydaktyczne:

Metody podające: wykład, omawianie wybranych zagadnień, omawianie błędów

Metody problemowe: analiza tekstów źródłowych, analiza przypadku, wspólne rozwiązywanie problemów

Metody empiryczne: prezentacje naukowe uczestników seminarium

Metody praktyczne: wspólne tworzenie fragmentów struktury pracy

Techniki nauczania: dyskusja, ćwiczenia, praca indywidualna, konsultacje indywidualne

Metody i kryteria oceniania:

- obecność na zajęciach (dopuszczalne dwie nieobecności)

- lektura tekstów

- aktywny udział w zajęciach

- prezentacja na wybrany temat

- Pod koniec semestru należy złożyć:

o proponowany tytuł pracy licencjackiej

o plan pracy w rozbiciu na rozdziały

o bibliografia (co najmniej 10 pozycji)

Przyjęte zasady punktacji dla oceny wykonanych zadań:

60%-69,9% = 3

70%-74,9% = 3+

75%-84,9% = 4

85%-89,9% = 4+

90%-100% = 5

Uwagi:

PTT - dr hab. E. Gajek-Tematyka obejmujące szeroko pojęte nauczanie i uczenie się języków obcych (obowiązuje rejestracja)

Proseminarium jest rekomendowane dla studentów przygotowujących się do wykonywania zawodu nauczyciela.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)