Kształcenie kompetencji komunikacyjnych języka B - włoski, poz 2 [3200-L1-KKKBW2]
Semestr letni 2022/23
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Kształcenie kompetencji komunikacyjnych języka B - włoski, poz 2 [3200-L1-KKKBW2] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/23 [2022L]
(w trakcie)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
Liczba osób w grupie: | 4 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Egzamin |
Prowadzący: | Dorota Kozakiewicz-Kłosowska, Aleksandra Piekarniak, Ewelina Walendziak-Genco, Anna Zagórska |
Literatura: |
C. M. Naddeo , A. De Giuli , C. Guastalla, Nuovo Magari, B2, Alma Edizioni L. Guglielmino , E. Paterna, Una parola tira l'altra 2 , Edizioni Guerra S. Ambroso, Parole, Bonacci Editore; Bailini S., Consonno S., Ricette per parlare, Alma Edizioni, 2006; Bertoni S., Nocchi S., Le parole italiane. Esercizi e giochi per imparare il lessico, Alma Edizioni, 2004; Buono Hodgart L., Capire l’Italia e l’italiano, Guerra edizioni, 2009; Guastalla C., Giocare con la scrittura, Alma Edizioni, 2004; Jenerowicz A., Giorgi C., Italiano. Repetytorium tematyczno-leksykalne, Wagros, 2000; Marin T., Ascolto medio e avanzato, Edilingua, 2004; Marin T., Magnelli S., Nuovo progetto italiano, Edilingua, 2009; Mezzadri M., Grammatica essenziale della lingua italiana, Guerra Edizioni, 2008; Mezzadri M., Balboni P. E., Italiano: Pronti, via! Guerra Edizioni, 2009; Nocchi S., Grammatica pratica della lingua italiana, Alma Edizioni, 2009; Materiały własne prowadzącego. |
Zakres tematów: |
Leksyka: 1. Zdrowie – słownictwo medyczne, choroby i lekarstwa; 2. Na poczcie i w banku; 3. Żywienie i produkty spożywcze; 4. Zwierzęta; 5. Sporty; 6. W mieście i na wakacjach; 7. Odzież i moda; Gramatyka: 1. zdania warunkowe: periodi ipotetici, forma osobowa i nieosobowa: si impersonale; 2.mowa zależna i niezależna: discorso diretto e indiretto; 3. zgodność czasów w trybie oznajmującym, łączącym i warunkowym; 4. strona bierna: si passivante, zdania nieosobowe – równoważniki zdań: forme implicite Umiejętności pisania i mówienia towarzyszą wyżej wymienionym zagadnieniom leksykalnym i gramatycznym i realizowane są we wskazanej kolejności. Studenci muszą opanować umiejętność wypowiadania się na powyższe tematy oraz umiejętność przygotowania w formie pisemnej: 1. redagowanie przewodnika turystycznego; 2. komunikacja w Internecie; 3. pisanie maili oficjalnych i nieoficjalnych; 4. pisanie esejów na tematy polityczne i historyczne; 5.pisanie rozprawki na dowolny temat; |
Metody dydaktyczne: |
Metody dydaktyczne poszukujące: problemowa (rozwiązywanie problemów), ćwiczeniowa oparta na wykorzystaniu różnych źródeł wiedzy, analiza tekstów źródłowych, zadania, pytania i odpowiedzi, analiza przypadku; Metody dydaktyczne eksponujące: odgrywanie scenek i dialogów sytuacyjnych, symulacja, przygotowanie prezentacji; Metody pracy: zajęcia w grupie/w parach/praca (domowa) indywidualna, konsultacje indywidualne, ćwiczenia (leksykalno-gramatyczne), dyskusje, słuchanie/czytanie (ze zrozumieniem), samodzielna analiza tekstu specjalistycznego; prezentacje. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa z semestru I przedmiotu Kształcenie Kompetencji Komunikacyjnych wpisywana do systemu USOS jest średnią ocen ze wszystkich modułów. Niezaliczenie jednego z modułów skutkuje niezaliczeniem całego kursu Kształtowanie Kompetencji Komunikacyjnej w sem. I, wpisaniem oceny niedostatecznej w systemie USOS i koniecznością poprawy niezaliczonego modułu (lub modułów) w zimowej sesji poprawkowej na tych samych zasadach i w tej samej formie co w sesji właściwej. |
Uwagi: |
TTS - WX (łączone z XW) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.