Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Kształcenie kompetencji komunikacyjnych języka B - angielski, poz.3 [3200-L2-0KKKBA3] Rok akademicki 2022/23
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Kształcenie kompetencji komunikacyjnych języka B - angielski, poz.3 [3200-L2-0KKKBA3]
Zajęcia: Rok akademicki 2022/23 [2022] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 8:00 - 9:30
sala 1.256
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
każdy poniedziałek, 8:00 - 9:30
sala 1.610
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
każdy poniedziałek, 9:45 - 11:15
sala 3.128
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
każdy poniedziałek, 11:30 - 13:00
sala 3.128
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
każdy poniedziałek, 11:30 - 13:00
sala 1.616
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
każdy poniedziałek, 13:15 - 14:45
sala 3.110
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
każdy wtorek, 9:45 - 11:15
sala 3.128
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
każdy wtorek, 11:30 - 13:00
sala Z.516
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
każdy wtorek, 11:30 - 13:00
sala 2.156
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
każdy wtorek, 11:30 - 13:00
sala 3.128
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
każda środa, 8:00 - 9:30
sala 1.152
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
każda środa, 8:00 - 9:30
sala 2.164
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
każda środa, 9:45 - 11:15
sala 3.120
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
każda środa, 9:45 - 11:15
sala 1.152
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
każda środa, 9:45 - 11:15
sala 3.124
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
każda środa, 11:30 - 13:00
sala 3.124
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
każda środa, 15:00 - 16:30
sala 1.611
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
każdy czwartek, 8:00 - 9:30
sala 1.610
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
każdy czwartek, 8:00 - 9:30
sala 2.156
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
każdy czwartek, 9:45 - 11:15
sala 01.061
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
każdy piątek, 8:00 - 9:30
sala 3.128
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
każdy piątek, 8:00 - 9:30
sala 1.152
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
każdy piątek, 8:00 - 9:30
sala 1.158
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
każdy piątek, 9:45 - 11:15
sala 1.152
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
każdy piątek, 9:45 - 11:15
sala 1.256
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
każdy piątek, 9:45 - 11:15
sala 3.128
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
każdy piątek, 9:45 - 11:15
sala 2.164
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
każdy piątek, 11:30 - 13:00
sala 2.164
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
każdy piątek, 13:15 - 14:45
sala 3.132
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
każdy piątek, 15:00 - 16:30
sala 1.616
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 53
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Egzamin
Prowadzący: Alasdair Cullen, Kamilla Kosewska, Dominik Kudła, Edyta Maciejak, Marcin Możdżonek, Mieczysław Nasiadka, Joanna Stefanowska, Orhan Wasilewski
Literatura:

GRAMATYKA/PRAGMATYKA

Foley, M. D. Hall, Advanced Learners’ Grammar. A self-study reference & practice book with answers. Longman. 2003.

Gethin H.,Grammar in Context. Proficiency Level English, Collins ELT : London and Glasgow, 2000.

Graver B.D., Advanced English Practice, Third edition. OUP, 1996.

Hewings M., Advanced Grammar in Use: A self-study reference and practice book for advanced learners of English. CUP. 2000.

Macpherson R., English for Writers and Translators. Wydawnictwo Naukowe PWN 1996.

Side R., Wellman G., Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency, Pearson Education Limited, 2004.

Thomson A. J. and Martinet A.V., A Practical English Grammar. Exercises 1. Exercises 2. OUP. 1989

Vince M., Advanced Language Practice, Macmillan 2009.

PISANIE/CZYTANIE

Blass, L. Creating Meaning. Advanced Reading and Writing. Oxford University Press, 2000.

Cory, H. Advanced Writing with English in Use. Oxford University Press, 2008.

Evans V. 2008, Successful Writing Proficiency, Express Publishing.

Macpherson, R. Advanced Written English. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2003.

Macpherson, R. English for Writers and Translators. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2004.

McCarthy, M./ O’Dell, F. Academic Vocabulary in Use. Cambridge University Press, 2008.

Oshima A./ Hogue A. Writing Academic English. Longman, 2005.

Ramage, J.D. / Bean, J.C. / Johnson, J. Writing Arguments. A Rhetoric with Readings. Pearson, 2014.

Savage, A. / Mayer P. Effective Academic Writing 2 and 3. Oxford University Press, 2005.

Skern, T. Writing Scientific English. A Workbook. UTB, 2009.

Wyrick, J. Steps to Writing Well. Holt Thomson Wadsworth, 2008.

LEKSYKA/MÓWIENIE/SŁUCHANIE

Brown, G., Rice, S., Professional English in Use. Law, Cambridge University Press, 2007;

Collin, P.H., Dictionary of Law, Bloomsbury 2005;

Cyganik, M., Legal English, C.H.Beck, Warszawa 2011.

Evans, V., Listening and Speaking Skills, Express Publishing 2002.

Ingels, M.B., Legal English Communication Skills, Acco, 2006;

Jendrych, E., Business Phrases, Collocations and Metaphors. Glossary with Practice and Answer Key, C.H.Beck, 2016;

Konieczna-Purchała, A., Practical English for Lawyers, C.H.Beck, 2014;

Krois-Lindner, A., 2006. International Legal English, Cambridge University Press

MacAndrew, R., Taboos and Issues, Heinle, 2003.

Macpherson, R: English for Writers and Translators Wydawnictwo Naukowe PWN, 2004.

Mascull, B., English Vocabulary in Use, Cambridge University Press 2002.

McCarthy, M., O’Dell, F., English Vocabulary in Use (Advanced), CUP 2005.

McKenzie I., English for Business Studies, Cambridge University Press 2001.

Misztal, M. Tests in English – Thematic Vocabulary. WSiP. 2004

Młodawska, A., Advanced Legal English for Polish Purposes, C.H.Beck, 2012;

Riley, A., English for Law, Prentice Hall, 1999;

Russel, F., Locke, C., English Law and Language, Prentice Hall, 1992;

Side R. and Wellman, G.: Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency Pearson Education Limited, 2004.

Skorupa-Wulczyńska, A., Legal English. Civil and Commercial Law. A Handbook.Wolters Kluwer, Warszawa 2016.

Smith, T., Market Leader. Business Law, Longman, 2000

Vince, M. Advanced Language Practice, Macmillan 2009

Wellman, G. Heineman English Wordbuilder, Oxford 1989

https://www.law.berkeley.edu/library/robbins/CommonLawCivilLawTraditions.html

https://www.legalmatch.com/law-library/article/types-of-damages-available-for-breach-of-contract.html

https://legalenglishexpert.pl/

https://www.nolo.com/dictionary

Zakres tematów:

PISANIE AKADEMICKIE

Język i styl

1. Identyfikacja i rozróżnienie stylu akademickiego od potocznego

2. Dobór odpowiedniego słownictwa do danego rodzaju wypowiedzi pisemnej

3. Struktura zdania: zdania wielokrotnie złożone, względne, podrzędne – powtórzenie i wybrane zagadnienia, dalsze ćwiczenia

4. Rodzajniki, kolejność przysłówków i przymiotników – powtórzenie i dalsze ćwiczenia

5. Interpunkcja, paralela i ortografia

6. Stosowanie kontrastów i porównań, związków przyczynowo-skutkowych

7. Edycja i korekta, problematyczne elementy leksykalne

Struktura i forma tekstu akademickiego

1. Tworzenie abstraktu i planu pracy

2. Planowanie tekstu akademickiego: tytuł, temat, teza

3. Struktura i jedność akapitu w tekście akademickim – zaawansowana problematyka, argumentacja wewnątrz akapitu

4. Struktura tekstu akademickiego: sekwencje akapitów, formy argumentacji w eseju, formy eseju

Dobór i wykorzystanie źródeł

1. Ocena i dobór źródeł naukowych

2. Sposoby analitycznego czytania i selekcji informacji

3. Reakcja na tekst źródłowy w tekście akademickim na potrzeby argumentu

4. Cytowanie, streszczanie, parafrazowanie, stosowanie odnośników

5. Formy egzemplifikacji w esejach

6. Wykorzystanie faktów i liczb w argumentacji,

7. Wyjaśnianie i pogłębianie procesów zawartych w tekstach źródłowych

GRAMATYKA

1. Fraza rzeczownikowa: przedimki i kwantyfikatory

2. Przysłówki: tworzenie i kolejność zastosowania w zdaniu

3. Powtórzenie czasów i form czasownika: cechy składniowe i funkcje czasowników, czasowniki nieprzechodnie i przechodnie z dopełnieniami

4. Powtórzenie czasów i form czasownika: wyrażanie przeszłości, teraźniejszości i przyszłości, zasady i użycie, zaawansowana problematyka

5. Tryb warunkowy w zdaniach: powtórzenie zasad; okresy warunkowe realne i hipotetyczne w przeszłości, teraźniejszości i przyszłości; formy mieszane; zaawansowana problematyka

6. Przeszłość nierzeczywista (unreal past): struktury, tryb łączący (subjunctive)

7. Mowa zależna i niezależna: zmiany czasów gramatycznych, zaimków, okoliczników czasu i miejsca, czasowników modalnych; czasowniki we frazie wprowadzającej i ich cechy składniowe

8. Zdania względne: formy skrócone

9. Struktury emfatyczne i inwersja: "it" i "there" jako podmioty wprowadzające, zdania rozszczepione ("cleft sentences” i “ pseudo-cleft sentences”); inwersja po określonych typach „słów przewodnich”, ekstrapozycja, strona bierna jako forma emfatyczna, inne struktury.

10. Dyskurs: stosowanie reguł i form gramatycznych w ramach strategii zachowania ciągłości tekstu, spójniki dyskursywne

KOMUNIKACJA I LEKSYKA

Słuchanie i mówienie

1. Tworzenie argumentacji, omówienie wybranych zagadnień z dziedziny retoryki

2. Wystąpienia publiczne: przygotowanie i wygłaszanie mów, prezentacji tematycznych, opowiadanie historii

3. Wystąpienia publiczne: wystąpienia humorystyczne i poważne – analiza humoru, języka oraz niewerbalnych cech mówcy

4. Prowadzenie dyskusji i sporów, ćwiczenie wystąpień publicznych, w tym różnych rodzajów debat. Prowadzenie i udział w dyskusjach tematycznych.

5. Ćwiczenia leksykalne, rozumienie ze słuchu z wykorzystaniem materiałów audio i audiowizualnych (prasowych, wywiadów, filmy dokumentalne, itp.), przygotowywanie wypowiedzi ustnych oraz udział w dyskusjach

Czytanie i mówienie

1. Czytanie ze zrozumieniem, strategie i techniki czytania tekstów źródłowych

2. Praca z tekstem przy wykorzystaniu materiałów prasowych, literatury, oraz innych autentycznych i specjalistycznych materiałów źródłowych

3. Praca z tekstem przy wykorzystaniu tekstów akademickich i popularnonaukowych, czytanie i analiza tekstów specjalistycznych

4. Tworzenie wystąpień ustnych na tematy życia codziennego i tematy popularnonaukowe na podstawie przerabianych tekstów źródłowych. Omówienie wybranych zagadnień z dziedziny retoryki

5. Analiza wybranych pozycji z literatury współczesnej krajów anglojęzycznych z uwzględnieniem treści istotnych kulturowo.

Leksyka

- społeczeństwo i życie codzienne: relacje międzyludzkie, tradycje, zwyczaje, popkultura, różnice w komunikacji międzyludzkiej itp.

- elementy kultury krajów anglosaskich: święta i tradycje, wybrane współczesne teksty kultury, Kościół Anglikański, monarchia

- historia współczesna: przywódcy polityczni i religijni, systemy polityczne, kryzys migracyjny, globalizacja i jej konsekwencje, aktualne wydarzenia

- istotne kwestie społeczne i socjopolityczne, konflikty zbrojne, sytuacja polityczna, kryzys imigracyjny, Brexit

- prawo, sądownictwo, przestępczość: instytucje publiczne, prawodawstwo i legislacja, prawa człowieka, dyskryminacja, ochrona danych osobowych, prawa osobiste

- środki masowego przekazu: dostęp do informacji, cenzura, Radio i telewizja, Internet, media społecznościowe, celebryci telewizyjni, wiarygodność mediów

- instytucje publiczne, prawodawstwo i parlamentaryzm

- prawo i przestępczość, system prawny, postępowania i pisma sądowe/procesowe, środki prawne

- biznes i gospodarka, gospodarka rynkowa, rynek pracy, marketing i reklama,

- katastrofy naturalne i spowodowane działalnością człowieka, zmiany klimatyczne, ekologia

- prasa, media, dziennikarstwo

Metody dydaktyczne:

Metody dydaktyczne podające: opis, pogadanka, objaśnienia, omawianie, anegdoty, omawianie błędów;

Metody dydaktyczne poszukujące: problemowa (rozwiązywanie problemów), ćwiczeniowa oparta na wykorzystaniu różnych źródeł wiedzy, analiza tekstów źródłowych, zadania, pytania i odpowiedzi, analiza przypadku;

Metody dydaktyczne eksponujące: odgrywanie scenek i dialogów sytuacyjnych, symulacja, przygotowanie prezentacji;

Metody pracy: zajęcia w grupie/w parach/praca (domowa) indywidualna, konsultacje indywidualne, ćwiczenia (leksykalno-gramatyczne), dyskusje, słuchanie/czytanie (ze zrozumieniem), samodzielna analiza tekstu specjalistycznego; prezentacje.

Uwagi:

TTS - AX- terminy poszczególnych grup podane są na stronie IKSI

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-5 (2024-09-13)