Kształcenie kompetencji komunikacyjnych języka B - niemiecki, poz.4 [3200-L3-0KKKBN4]
Rok akademicki 2022/23
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Kształcenie kompetencji komunikacyjnych języka B - niemiecki, poz.4 [3200-L3-0KKKBN4] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2022/23 [2022]
(w trakcie)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
Liczba osób w grupie: | 14 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Egzamin |
Prowadzący: | Agnieszka Dickel |
Literatura: |
1.) Backhaus, Anke; Sander, Ilse; Skrodzki, Johanna, „Mittelpunkt B2/C1. Intensivtrainer schriftlicher und mündlicher Ausdruck - Textsorten für Studium und Beruf”, Ernst Klett Sprachen Stuttgart, 2009. 2.) Helbig, Herhard; Buscha, Joachim, „Deutsche Grammatik. Ein Handbuch für den Ausländerunterricht“, Klett-Langenscheidt München, 2015. 3.) Helbig, Herhard; Buscha, Joachim, „Übungsgrammatik Deutsch“, Klett-Langenscheidt München, 2015. 4.) Pospiech, Ulrike, „Wie schreibt man wissenschaftliche Arbeiten?“, Dudenverlag Berlin, 2017. 5.) Quasthoff, Uta, Entwicklung der mündlichen Kommunikationskompetenz, w: Becker-Mrotzek (wyd.), „Mündliche Kommunikation und Gesprächsdidaktik“, Schneider Verlag Hohengehren Baltmannsweiler, 84-100, 2009. 6.) Pohl, Thorsten, Entwicklung der Schreibkompetenz, w: Feilke, Helmuth; Pohl, Thorsten (wyd.), „Schriftlicher Sprachgebrauch. Texte verfassen“, Schneider Verlag Hohengehren Baltmannsweiler, 101-140, 2014. |
Metody dydaktyczne: |
Metody dydaktyczne podające: opis, pogadanka, objaśnienia, omawianie, anegdoty, omawianie błędów; Metody dydaktyczne poszukujące: problemowa (rozwiązywanie problemów), ćwiczeniowa oparta na wykorzystaniu różnych źródeł wiedzy, analiza tekstów źródłowych, zadania, pytania i odpowiedzi, analiza przypadku; Metody dydaktyczne eksponujące: odgrywanie scenek i dialogów sytuacyjnych, symulacja, przygotowanie prezentacji; Metody pracy: zajęcia w grupie/w parach/praca (domowa) indywidualna, konsultacje indywidualne, ćwiczenia (leksykalno-gramatyczne), dyskusje, słuchanie/czytanie (ze zrozumieniem), samodzielna analiza tekstu specjalistycznego; prezentacje. |
Uwagi: |
TTS - NX |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.