Kształcenie kompetencji komunikacyjnych języka C - rosyjski od podstaw, poz.4 [3200-L3-KKKCR04]
Rok akademicki 2022/23
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Kształcenie kompetencji komunikacyjnych języka C - rosyjski od podstaw, poz.4 [3200-L3-KKKCR04] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2022/23 [2022]
(w trakcie)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
Liczba osób w grupie: | 7 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Egzamin |
Prowadzący: | Marta Małachowicz, Janina Pietraszkiewicz, Magda Żelazowska-Sobczyk |
Literatura: |
dr J. Pietraszkiewicz Semestr zimowy Materiały własne wykładowcy; Алеева А.Я. Русский язык. Научный стиль речи. Учебное пособие. В 2 ч. - Тамбов, 2004; Makarewicz H. Pisanie po rosyjsku. Zasady, wzory, ćwiczenia. Warszawa, 2007. mgr A.Antoniuk semestr zimowy Materiały własne wykładowcy; Róg T. Nauczanie języków obcych. Teoria, badania, praktyka. Lublin, 2020; Żydek-Bednarczyk U. Tekst medialny w edukacji glottodydaktycznej. W: Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców, 21 Łódź, 2014; Ревякина,Т.Л., Щур В.В., Федотова Н.В. Чтение как аспект обучения на занятиях по РКИ. В: Лингвистика и межкультурная коммуникация Выпуск №11, 2013 |
Zakres tematów: |
dr J. Pietraszkiewicz Semestr zimowy 1. Charakterystyka stylu naukowego: jego miejsce w ogólnym systemie językowym, leksyka stylu naukowego, specyfika zdań. 2. Typy wypowiedzi naukowej. 3. Sposoby tworzenia przypisów oraz bibliografii. 4. Podstyle wypowiedzi naukowej. 5. Styl literacki (środki wypowiedzi artystycznej, odmienność wypowiedzi artystycznej na tle innych tekstów funkcjonalnych). 6. Styl kościelno-religijny (specyfika tekstów obrzędowych). mgr Anna Antoniuk Semestr zimowy 1.Rodzaje i strategie czytania; 2. Czytanie a rozwój innych sprawności językowych; 3. Rodzaje tekstów i ich rola w nauce języka rosyjskiego: - Teksty medialne (sms, e mail) - Artykuły internetowe - Literatura piękna - Teksty użytkowe (reklamy, instrukcje). |
Metody dydaktyczne: |
dr J. Pietraszkiewicz Semestr zimowy Metody dydaktyczne podające: opis, pogadanka, objaśnienia, omawianie, anegdoty, omawianie błędów; Metody dydaktyczne poszukujące: problemowa (rozwiązywanie problemów), ćwiczeniowa oparta na wykorzystaniu różnych źródeł wiedzy, analiza tekstów źródłowych, zadania, pytania i odpowiedzi, analiza przypadku; Metody dydaktyczne eksponujące: odgrywanie scenek i dialogów sytuacyjnych, symulacja, przygotowanie prezentacji; Metody pracy: zajęcia w grupie/w parach/praca (domowa) indywidualna, konsultacje indywidualne, ćwiczenia (leksykalno-gramatyczne), dyskusje, słuchanie/czytanie (ze zrozumieniem), samodzielna analiza tekstu specjalistycznego; prezentacje. mgr A.Antoniuk Semestr zimowy Metody dydaktyczne podające: opis, pogadanka, objaśnienia, omawianie, anegdoty, omawianie błędów; Metody dydaktyczne poszukujące: problemowa (rozwiązywanie problemów), ćwiczeniowa oparta na wykorzystaniu różnych źródeł wiedzy, analiza tekstów źródłowych, zadania, pytania i odpowiedzi, analiza przypadku; Metody dydaktyczne eksponujące: odgrywanie scenek i dialogów sytuacyjnych, symulacja, przygotowanie prezentacji; Metody pracy: zajęcia w grupie/w parach/praca (domowa) indywidualna, konsultacje indywidualne, ćwiczenia (leksykalno-gramatyczne), dyskusje, słuchanie/czytanie (ze zrozumieniem), samodzielna analiza tekstu specjalistycznego; prezentacje. |
Metody i kryteria oceniania: |
dr J. Pietraszkiewicz Semestr zimowy Na ocenę końcową składają się: 1) ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i wykonywanie zadań podczas zajęć); 2) 2 projekty na ocenę; 3) pisemne zaliczenie końcowe. Projekty oceniane są według następujących kryteriów: - zgodność z wytycznymi dot. zadania (wytyczne zostają podane na zajęciach dotyczących odpowiedniego tematu) oraz zachowanie poprawności formalnej; - poprawność leksykalna; - poprawność gramatyczna. Pisemne zaliczenie końcowe oceniane jest według następujących kryteriów: -wykonanie zadania; -środki językowe i poprawność gramatyczna. mgr A.Antoniuk Semestr zimowy Na ocenę końcową składają się: 1) ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i wykonywanie zadań podczas zajęć); 2) prace pisemne na ocenę - projekty; Projekty oceniane są według następujących kryteriów: - zgodność z wytycznymi dot. zadania (wytyczne zostają podane na zajęciach dotyczących odpowiedniego tematu) oraz zachowanie poprawności formalnej; - poprawność leksykalna; - poprawność gramatyczna. Pisemne zaliczenie końcowe (po semestrze letnim) oceniane jest według następujących kryteriów: -wykonanie zadania; -środki językowe i poprawność gramatyczna. |
Uwagi: |
TTS - XR0 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.