Łacina [3006-BA1LJL]
Rok akademicki 2022/23
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Łacina [3006-BA1LJL] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2022/23 [2022]
(w trakcie)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
Liczba osób w grupie: | 32 |
Limit miejsc: | 34 |
Prowadzący: | Magdalena Zawadzka |
Literatura: |
Obowiązkowa: 1. Skrypt przygotowany przez prowadzącego zajęcia. 2. Mały słownik łacińsko―polski, red. nauk. J. Korpanty, Warszawa 2003 lub Słownik łacińsko―polski, oprac. K. Kumaniecki, Warszawa 1990. Pomocnicza: "Słownik pisarzy antycznych", red. A. Świderkówna, Warszawa 1982 Grimal P., Słownik mitologii greckiej i rzymskiej, Wrocław 1987. Kopaliński W., Słownik mitów i tradycji kultury, Warszawa 1993. red. Z. Piszczek, Mała encyklopedia kultury antycznej, Warszawa 1983 |
Zakres tematów: |
II. Materiał gramatyczny przewidziany do realizacji: (I semestr ― 30 godzin) Historia języka. Wymowa. Akcentowanie.Czasy: praesens (ind., imperat., inf. act. et pass.), futurum I (ind. act. et pass.), imperfectum (ind. act. et pass.) koniugacji I―IV. Czasownik sum. Złożenia z sum. Deklinacje I – III rzeczowników i przymiotników. Participium praesentis act. Zaimki. Accusativus cum infinitivo. Funkcje przypadków abl.temporis, loci, modi (II semestr ― 30 godzin) Czasy: perfectum (ind., inf. act. et pass., part.), plusquamperfectum (ind. act. et pass.), futurum II (ind. act. et pass.). Supinum. Participium perfecti passivi. Infinitivus perfecti. Deklinacja IV i V. Stopniowanie przymiotników regularne, nieregularne i opisowe Przysłówki ― tworzenie i stopniowanie.Verba deponentia.Zaimki c.d. Acusativus cum infinitivo ― kontynuacja.Funkcje przypadków ― cz. II /m. in. gen. partitivus, abl. comparationis, składnia nazw miast/. |
Metody dydaktyczne: |
prezentacja nowego materiału, ćwiczenia na bieżąco sprawdzane przez prowadzącego, prace domowe sprawdzane na zajęciach, metoda discover, wspólne tłumaczenie zdań/tekstu łacińskiego, samodzielne tłumaczenie zdań/ tekstu łacińskiego oceniane przez prowadzącego |
Metody i kryteria oceniania: |
Pisemny egzamin końcowy sprawdzający znajomość podstaw fleksji i składni oraz umiejętność poprawnego przekładu prostego tekstu ciągłego. √ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność) śródsemestralne pisemne prace kontrolne kontrola obecności |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.