Zajęcia specjalizacyjne [3302-2ZS1spz-Z]
Semestr zimowy 2023/24
Wykład konwersatoryjny,
grupa nr 2
Przedmiot: | Zajęcia specjalizacyjne [3302-2ZS1spz-Z] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2023/24 [2023Z]
(zakończony)
Wykład konwersatoryjny [WYK-KON], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 13 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 10 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Piotr Kociumbas | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
- Blume, Friedrich (Hrsg.): Die Musik in Geschichte und Gegenwart. Allgemeine Enzyklopädie der Musik, Kassel 1949-1986; - Ehrmann-Herfort, Sabine / Finscher, Ludwig / Schubert, Giselher (Hrsg.): Europäische Musikgeschichte, Stuttgart / Weimar 2002; - Finscher, Ludwig (Hrsg.): Die Musik in Geschichte und Gegenwart. Allgemeine Enzyklopädie der Musik, 2. völlig neu bearbeitete Ausgabe, Kassel 1994-2007; - Harden, Ingo: Epochen der Musikgeschichte. Entwicklung und Formen der europäischen Musik, Hildesheim 2007; - Heinemann, Michael: Kleine Geschichte der Musik, Stuttgart 2004; - Kaspar, Peter Paul: Die wichtigsten Musiker im Porträt, Wiesbaden 2006; - Ziegenrücker, Wieland: ABC Musik. Allgemeine Musiklehre, Wiesbaden 2009. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Muzyczni giganci na niemieckim obszarze językowym do końca XIX wieku. Życie, dzieło, znaczenie Celem zajęć będzie przedstawienie życia i twórczości najbardziej zasłużonych postaci dla kultury muzycznej niemieckiego obszaru językowego do końca XIX wieku. Tematyka obejmować będzie Heinricha Schütza, Johanna Sebastiana Bacha, Georga Philippa Telemanna, Josepha Haydna, Wolfganga Amadeusa Mozarta, Ludwiga van Beethovena, Franza Schuberta, Johannesa Brahmsa, Gustava Mahlera. Całość zostanie zaprezentowana w kontekście epoki, w której poszczególni twórcy działali i pisali swoje kompozycje. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Analiza tekstu, dyskusja, prezentacja multimedialna, test |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Pod uwagę brana jest obecność (dwie nieusprawiedliwione nieobecności są dopuszczalne), aktywność, przygotowanie jednego krótkiego referatu, a także wynik testu zaliczeniowego. Forma i kryteria zaliczenia przedmiotu mogą ulec zmianie w zależności od aktualnej sytuacji epidemicznej. Równoważne warunki zaliczenia zostaną ustalone zgodnie z wytycznymi obowiązującymi na Uniwersytecie Warszawskim, w porozumieniu z uczestnikami zajęć. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Tryb prowadzenia zajęć będzie zgodny z obowiązującym rozporządzeniem Rektora Uniwersytetu Warszawskiego. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.