Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Proseminarium licencjackie - j. angielski [3200-L3-0PSLA] Semestr zimowy 2024/25
Proseminarium, grupa nr 7

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Proseminarium licencjackie - j. angielski [3200-L3-0PSLA]
Zajęcia: Semestr zimowy 2024/25 [2024Z] (zakończony)
Proseminarium [PSEM], grupa nr 7 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 18:30 - 20:00
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 10
Limit miejsc: 10
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Grzegorz Kowalski
Strona domowa grupy: https://kampus-student2.ckc.uw.edu.pl/course/view.php?id=13966
Literatura:

Literatura: teoria i metodologia - wybrane źródła:

Baker, P., Ellece, S. (2011) Key Terms in Discourse Analysis. London: Continuum.

Kress, G., van Leeuwen, T. (2001) Multimodal discourse. The modes and media of contemporary communication, London: Arnold.

Machin, D. (2007) Introduction to multimodal analysis. London: Hodder Arnold

Paltridge, B. (2012) Discourse analysis: An introduction, New York: Bloomsbury.

Schiffrin, D., Tannen, D., Hamilton, H. E. (red.) (2015) The Handbook of Discourse Analysis (2nd ed.), Malden, MA: Blackwell.

Inne publikacje: wskazane dla każdej studentki/każdego studenta, w zależności od tematu jej/jego pracy dyplomowej

Podręcznik (fragmenty do przeczytania i omówienia na zajęciach, wybrane ćwiczenia):

Murray, N., Beglar, D. (2009) Inside Track: Writing Dissertations and Theses, London: Longman.

Zakres tematów:

1. Organizacja zajęć. "Zasady przygotowania i oceny pracy licencjackiej oraz przeprowadzania egzaminu licencjackiego na kierunku lingwistyka stosowana". Możliwe wyzwania i trudności podczas pisania pracy licencjackiej.

2. Jak radzić sobie z problemami i trudnościami podczas pisania pracy licencjackiej. Jak szukać tematu pracy i jak go znaleźć.

3. Artykuł badawczy #1 - dyskusja na zajęciach

4. Artykuł badawczy #2 - dyskusja na zajęciach

5. Artykuł badawczy #3 - dyskusja na zajęciach

6. Metodologia: językoznawstwo korpusowe - Sketch Engine

7. Metodologia: wybrane metody jakościowe Analizy Dyskursu oraz ich narzędzia

8. Wyszukiwanie i selekcja literatury. Kwerendy w bibliotekach tradycyjnych i internetowych. Cytowanie, parafrazowanie, plagiat.

9. Struktura pracy licencjackiej: Przegląd literatury; Metody i materiały

10. Struktura pracy licencjackiej: Analiza, Dyskusja i Wnioski

11. Struktura pracy licencjackiej: Abstrakt i Wstęp

12. Pisanie akademickie: wytyczne formatowania prac w ILS, skróty, przypisy, odnośniki

13. Pisanie akademickie: gramatyka, leksyka, interpunkcja

Metody dydaktyczne:

lektura tekstów źródłowych, dyskusja w grupie, praca domowa pisemna, dyskusja nad danym problemem badawczym, dyskusja na temat metodologii, indywidualne konsultacje, pisanie pracy dyplomowej

Metody i kryteria oceniania:

- obecność*

- znajomość treści zadanych do przeczytania fragmentów podręcznika Murray i Beglar (2009) i aktywny udział w dyskusjach na zajęciach

- tytuł pracy w języku polskim i angielskim, pierwsza wersja spisu treści z podziałem na rozdziały i podrozdziały, lista co najmniej pięciu pozycji do bibliografii

- zaliczenie zadanych ćwiczeń z podręcznika Murray i Beglar (2009)

- pierwsza wersja jednego z rozdziałów pracy licencjackiej do 10 stycznia, pierwsza wersja kolejnego rozdziału do końca semestru

* Dopuszczalne są dwie nieobecności nieusprawiedliwione. Jeśli student(ka) ma więcej niż dwie nieobecności nieusprawiedliwione, musi zwrócić się do prowadzącego zajęcia z prośbą o wyznaczenie formy zaliczenia materiału z zajęć, na których był(a) nieobecny/nieobecna, i zaliczyć ten materiał przed zakończeniem semestru. Jeśli nieobecności - usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych - jest więcej niż 50%, stanowi to podstawę do niezaliczenia przedmiotu.

Uwagi:

PTT - dr G. Kowalski (obowiązuje rejestracja) - zajęcia w roku 2024/2025 prowadzone online

Prowadzę prace w obszarach: analiza dyskursu, krytyczna analiza dyskursu, analiza dyskursu multimodalnego, semiotyka społeczna, lingwistyka korpusowa.

Przykładowe tematy prac prowadzonych przeze mnie w poprzednich latach można wyszukać w bazie APD (apd.uw.edu.pl). Proszę się z nimi zapoznać przed zarejestrowaniem się na moje proseminarium.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-5 (2025-06-04)