Seminarium licencjackie łacińskie [3006-SLŁ3]
Rok akademicki 2024/25
Seminarium licencjackie,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium licencjackie łacińskie [3006-SLŁ3] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2024/25 [2024]
(zakończony)
Seminarium licencjackie [SEM-LIC], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 11:30 - 13:00
sala 113 Budynek dydaktyczny - Krakowskie Przedmieście 1 jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 1 |
Limit miejsc: | 10 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Bartłomiej Czarski |
Literatura: |
A. Wójcik, Problematyka literacka w twórczości Horacego, Poznań 1978. A. Wójcik, Talent i sztuka: rzecz o poezji Horacego, Wrocław 1986. Budzyńska-Daca, "Horatius Flaccus" kontra Horatius Flaccus: ody Sebastiana Petrycego wobec klasycznego wzorca, w: Pamiętnik Literacki (Lwów , 1902). 2004, z. 1, s. 65–76. Horacy, Ody i epody, tekst łac. do dr. przygot., wyboru przekładu dokonał, przedmową, życiorysem poety, wersyfikacją i koment. opatrzył Oktawiusz Jurewicz, Warszawa 2000. J. Budzyński, Horacjanizm w liryce polsko-łacińskiej Renesansu i Baroku, Wrocław 1985. J. Styka, Intertekstualne związki Horacego z poezją Katullusa: milczenie czy misterna aluzyjność?, w: Meander, 2003, nr 2, s. 218–231. M. A. Kubiaczyk, "Carmen saeculare" Horacego a program ideowy Oktawiana Augusta, w: Scripta Minora, [Nr] 9 (2014), s. 9–169. S. Stabryła, Problemy rzymskiej kultury literackiej w "Liście do Pizonów" Horacego, w: Prace Komisji Filologii Klasycznej PAU. Nr 44 (2013), s. 103–114. S. Stabryła, Studia Horatiana, w: Prace Komisji Filologii Klasycznej PAU. Nr 43 (2013), s. 3–75. Wójciki, Horacjańskie parafrazy Sebastiana Petrycego wobec rodzimego wzorca, W: Barok : historia, literatura, sztuka. 2000, nr 2, s. 25–46. |
Zakres tematów: |
Poezje Horacego: tekst, interpretacja i miejsce w tradycji. Podczas zajęć będziemy przede wszystkim czytać i omawiać poezje Horacego. Uwagę zwrócimy na wszystkie podjęte przez poetę gatunki. Jako kontekst dla tekstu łacińskiego zastosujemy między innymi staropolskie przekłady i komentarze, także w wersji starodrucznej: szczególną rolę odegrają parafrazy Sebastiana Petrycego „Horatius Flaccus w trudach więzienia moskiewskiego”. |
Metody dydaktyczne: |
- metody podające (wykład, objaśnienie i wyjaśnienie) - metody praktyczne (ćwiczenia przedmiotowe, lektura i analiza tekstu) - metody problemowe (analiza zagadnień) |
Metody i kryteria oceniania: |
Szacunkowy nakład pracy studenta – 7 ECTS (210 godz.): udział w seminarium: 60 godz. (2 ECTS) przygotowanie do seminarium: 150 godz. (5 ECTS) Kryteria oceny: - ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność) – 60% - praca pisemna – 40%. Kontrola obecności: Dopuszczalne są 2 nieobecności w semestrze. Przekroczenie dozwolonej liczby nieobecności może skutkować niezaliczeniem zajęć |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.