Zajęcia specjalizacyjne [3302-2ZS1spz-Z]
Semestr zimowy 2024/25
Wykład konwersatoryjny,
grupa nr 3
Przedmiot: | Zajęcia specjalizacyjne [3302-2ZS1spz-Z] | ||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/25 [2024Z]
(jeszcze nie rozpoczęty)
Wykład konwersatoryjny [WYK-KON], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 0 | ||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 9 | ||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Waldemar Czachur | ||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Czachur Waldemar, Dreesen Philipp, Porównawcza lingwistyka dyskursu. Założenia, zasady, problemy, w: tekst i dyskurs – text und diskurs 11/2018, 205-226. Czachur Waldemar, Lingwistyka dyskursu jako integrujący program badawczy, Wrocław 2020. Hirschmann Hagen: Korpuslinguistik. Eine Einführung. Stuttgart 2019. Niehr Thomas, Einführung in die linguistische Diskursanalyse, Darmstadt 2014. Warnke Ingo H., Spitzmüller Jürgen (Hrsg.): Methoden der Diskurslinguistik. Sprachwissenschaftliche Zugänge zur transtextuellen Ebene, Berlin – New York 2008. |
||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Zakres tematyczny seminarium obejmuje : - podstawowe założenia i metody analizy dyskursu. - wprowadzenie w metody budowania korpusu tekstów, - anotowanie wyrazów autosemantycznych, - antowanie struktur argumentacyjnych, - antotowanie emocji, - akaotowanie strategii moralizowania. Studenci nauczą się budowania korpusów tekstów do analizy, metod analizy dyskursu np. o sztucznej inteligencji w Polsce i w Niemczech oraz korpusową analizę strategii moralizowania w obu dyskursach. Seminarium pomoże osobom studiującym zapoznać się z nowoczesnymi narzędziami analizy lingwistycznej, które będzie można wykorzystać przy pisaniu pracy magisterskiej. |
||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
- praca w grupach, - analiza tekstów/anotowanie tekstów z korpusu, - dyskusje. |
||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
- czynne uczestnictwo w zajęciach, w tym dyskusje i praca z tekstami, - postępy w anotowaniu tekstów w korpusie, - przedłożenie ustalonej liczby tekstów opatrzonych notacjami według ustalonych kryteriów. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.