Wykłady ogólnoinstytutowe (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Instytut Archeologii)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2021Z - Semestr zimowy 2021/22 2021L - Semestr letni 2021/22 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2021Z | 2021L | |||||
2800-DWANA | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają formę wykładu, na którym przedstawione zostaną kultury Anatolii od pierwszych osad i rewolucji neolitycznej do imperium Hetytów. Jest to wszechstronny przegląd wiedzy na temat archeologii Anatolii, z uwzględnieniem najnowszych odkryć i opracowań. Przedstawione zostanie niezwykłe bogactwo tradycji kulturowych rozwijających się w różnych regionach Anatolii (rejon pontyjski, egejski, śródziemnomorski, centralny czy wschodni). Oprócz zagadnień z zakresu kultury materialnej (m.in. architektura, ceramika, wyroby metalowe) dyskutowane będą wybrane tematy dotyczące m.in. zjawisk międzykulturowych, genezy Indoeuropejczyków, wierzeń czy etnoarcheologii. |
|
||
2800-DWPOD |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia prezentują specyfikę archeologicznych badań podwodnych, z uwzględnieniem historii badań, najważniejszych odkryć i zmian metod badawczych. Omawiane są odkrycia z obszarów Polski, strefy Bałtyku i północnej Europy, Śródziemnomorza, Azji, Afryki i Ameryk. Uwzględniona zostanie także specyfika badań głębinowych (stanowiska położone na głębokości ponad 100 m). |
|
||
2800-DWEKS | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z problematyką badań eksperymentalnych w interpretacji danych archeologicznych, w tym nabycie wiedzy umożliwiającej samodzielne przygotowanie i realizację projektów w zakresie badań doświadczalnych. W trakcie zajęć omawiane są założenia metodyczne eksperymentów oraz możliwości i organicznie badań. Przedstawiane są przykłady wybranych doświadczeń przeprowadzonych w Polsce i na świecie, ze szczególnym uwzględnieniem najstarszych dziejów człowieka. |
|
||