Przedmioty modułowe dla III r. (moduł VI) (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Instytut Muzykologii)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2024Z - Semestr zimowy 2024/25 2024L - Semestr letni 2024/25 2025Z - Semestr zimowy 2025/26 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
2024Z | 2024L | 2025Z | |||||
3106-1ARMUZ-W | brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia poświęcone są najstarszym źródłom wiedzy o muzyce. Program zajęć obejmuje przegląd wybranych zagadnień dotyczących różnych obszarów kulturowych i różnych okresów, a także ukazanie najnowszych metod badawczych. |
|
||
3106-MUZJK-W | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Różne poziomy (aspekty) informacji zawartych w muzyce: sygnały, sekwencje zdarzeń, emocje, znaczenia, metafory. Problem interdyscyplinarności sztuk i próby ujęcia teoretycznego. |
|
||
3106-MP-W | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia poświęcone są relacjom muzyki z polityką w XX wieku i współcześnie, z uwzględnieniem kontekstu historycznego. |
|
||
3106-MIM-KON | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiotem wykładu jest wzajemna relacja pomiędzy muzyką i technicznymi środkami jej reprodukowania i przekazywania w środkach masowej komunikacji oraz znaczenie technik reprodukcji dla kultury. |
|
||
3106-2MUZKOM-KON |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Punktem wyjścia będą rozważania z zakresu komunikowania (m.in. co to jest komunikowanie, omówienie modelu komunikowania, kwestia kompetencji poznawczych). Szczególna uwaga zostanie zwrócona na problematykę wykorzystania muzyki w działaniach z zakresu komunikacji marketingowej (audiomarketing – wpływ muzyki w miejscu sprzedaży, rola muzyki w reklamie, muzyka jako element kształtowania wizerunku nowoczesnej organizacji itd.). Omawianą tematykę dopełnią zagadnienia dotyczące preferencji muzycznych (ze szczególnym uwzględnieniem czynników wpływających na kształtowanie się preferencji muzycznych) oraz roli muzyki w budowaniu przekazu emocjonalnego. |
|
||
3106-SKMP-W | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot poświęcony jest społecznemu funkcjonowaniu muzyki popularnej. Aspekty czysto muzykologiczne (forma, styl, harmonia, melodyka, etc.) ustępują tu miejsca szerokiej sieci zagadnień społeczno-kulturowych, w które ujęta jest muzyka popularna. |
|
||