Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Przedmioty obowiązkowe semestru I w CKNJOiEE UW - studia II stopnia (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW)

Jednostka: Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW Zestaw przedmiotów, który widzisz poniżej został zdefiniowany przez tę jednostkę. Jednostka ta nie musi mieć jednak związku z organizacją wymienionych przedmiotów (jednostką odpowiedzialną za organizację przedmiotu jest jednostka wymieniona w odpowiedniej kolumnie w tabeli poniżej). Więcej o tym przeczytasz w Pomocy.
Grupa przedmiotów: Przedmioty obowiązkowe semestru I w CKNJOiEE UW - studia II stopnia
wybierz inną grupę zobacz plany zajęć tej grupy
Filtry
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do dodatkowych opcji

Konkretniej - pokazuj tylko te przedmioty, dla których istnieje otwarta rejestracja taka, że możesz w jej ramach zarejestrować się na przedmiot.

Dodatkowo pokazywane są również te przedmioty, na które jesteś już zarejestrowany (lub składałeś prośbę o zarejestrowanie).

Jeśli chcesz zmienić te ustawienia na stałe, edytuj swoje preferencje w menu Mój USOSweb.
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
niedostępny (zaloguj się!) - nie jesteś zalogowany
niedostępny - aktualnie nie możesz się rejestrować
zarejestruj - możesz się zarejestrować
wyrejestruj - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę)
prośba - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać)
zarejestrowany - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.

2024Z - Semestr zimowy 2024/25
2025Z - Semestr zimowy 2025/26
(zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne)
Opcje
2024Z 2025Z
4100-IMADWBJ brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
  • Ćwiczenia - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do przeprowadzenia podstawowej analizy danych empirycznych w badaniach językoznawczych, ze szczególnym uwzględnieniem kontekstów edukacyjnych i glottodydaktycznych, z naciskiem na analizę danych ilościowych. Zajęcia mają charakter warsztatowy i obejmują pracę z empirycznymi danymi badawczymi z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania do analizy danych.

Strona przedmiotu
4100-IMGwEO brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
  • Warsztaty - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem przedmiotu jest wyposażenie studentek i studentów w wiedzę i umiejętności pozwalające na projektowanie innowacyjnych działań dydaktycznych z wykorzystaniem mechanizmów gamifikacji w nauczaniu edukacji obywatelskiej na III etapie edukacyjnym. Zajęcia koncentrują się na analizie potencjału gier i elementów grywalizacji w kształtowaniu zaangażowania uczniów, rozwijaniu kompetencji obywatelskich oraz wspieraniu aktywnego uczenia się. Treści programowe obejmują teoretyczne podstawy gamifikacji i ich zastosowanie w kontekście edukacji obywatelskiej, analizę wybranych gier edukacyjnych i symulacji obywatelskich, projektowanie własnych zadań, scenariuszy i narzędzi dydaktycznych opartych na elementach gry, integrację celów edukacyjnych z mechanizmami rywalizacji, współpracy i narracji oraz krytyczną ocenę wpływu gamifikacji na motywację uczniów i osiąganie celów kształcenia.

Strona przedmiotu
4100-IMGJF brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
  • Ćwiczenia - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Przedmiot obejmuje kształcenie w zakresie umiejętności stosowania różnorodnych struktur językowych mających na celu tworzenie tekstów o określonych funkcjach komunikacyjnych i kontekstach.

Strona przedmiotu
4100-IMGJN brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
  • Ćwiczenia - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem przedmiotu jest pogłębienie wiedzy z zakresu zaawansowanej gramatyki niemieckiej na poziomie B2 oraz rozwój umiejętności jej nauczania, z myślą o pracy z uczniami szkół ponadpodstawowych na poziomie A2+–B1. Zajęcia koncentrują się na doskonaleniu własnych kompetencji gramatycznych, warsztatu dydaktycznego i strategii korekcyjnych wspierających poprawność gramatyczną uczniów.

Strona przedmiotu
4100-IMJA-BiA brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
  • Ćwiczenia - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Doskonalenie specjalistycznego języka angielskiego w kontekście biznesu, administracji i komunikacji instytucjonalnej, ze szczególnym uwzględnieniem edukacji obywatelskiej, w celu przygotowania do pracy dydaktycznej z młodzieżą w szkołach ponadpodstawowych z użyciem języka angielskiego jako języka nauczania.

Strona przedmiotu
4100-IMJO brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
  • Konwersatorium - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Zajęcia pogłębiają wiedzę z zakresu fonetyki, fonologii i morfologii, ze szczególnym uwzględnieniem ich zastosowania w nauczaniu języków obcych. Studenci analizują fonetykę artykulacyjną języka angielskiego i polskiego, pary minimalne oraz zjawiska fonologiczne wpływające na wymowę i transfer językowy. Część poświęcona morfologii obejmuje klasyfikację morfemów, procesy słowotwórcze i etymologię. Kurs rozwija umiejętność analizy struktury wyrazów oraz identyfikowania typowych błędów uczniowskich. Wiedza zdobyta na zajęciach wspiera ocenę materiałów dydaktycznych i projektowanie zadań językowych dostosowanych do potrzeb edukacyjnych. Szczególny nacisk kładziony jest na praktyczne wykorzystanie zagadnień językoznawczych w pracy dydaktycznej.

Strona przedmiotu
4100-IMLiKwNJ brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
  • Konwersatorium - 15 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Przedmiot ma na celu wyposażenie studentek i studentów w wiedzę z zakresu teorii i podejść kulturoznawczych oraz literaturoznawczych, umożliwiających rozwijanie umiejętności krytycznej selekcji i adaptacji materiałów do potrzeb nauczania języka angielskiego na III etapie edukacyjnym, w szkole wyższej

oraz w edukacji dorosłych. Treści programowe obejmują: przegląd wybranych teorii kulturoznawczych i literaturoznawczych, omówienie kluczowych pojęć i kategorii analitycznych, analizę kulturową i literaturoznawczą wybranego tekstu kultury, refleksję nad rolą studenta/czytelnika jako odbiorcy tekstów

kultury. Zaprezentowana zostanie panorama teorii, m. in. strukturalizm, nowy historycyzm, psychoanaliza, studia kulturowe, feminizm, post-strukturalizm oraz kluczowe pojęcia dla kulturoznawstwa, jak m.in. tożsamość, etniczność, rasa, tożsamość narodowa, płeć.

Strona przedmiotu
4100-IMMBNEJiPJ brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
  • Konwersatorium - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem przedmiotu jest wprowadzenie studentek i studentów w główne podejścia, strategie i metodologie

stosowane w badaniach nad edukacją językową i przyswajaniem języków, ze szczególnym uwzględnieniem

warunków szkolnych. Kurs przygotowuje do samodzielnego planowania i realizacji projektów badawczych, w

tym pracy magisterskiej. Zajęcia obejmują przegląd badań jakościowych (np. etnografia, studium przypadku,

teoria ugruntowana), badań ilościowych (np. eksperymenty, badania ankietowe) oraz podejść mieszanych.

Studentki i studentki i studenci poznają podstawy teoretyczne badań edukacyjnych, główne paradygmaty

badawcze oraz techniki zbierania danych. Uczą się krytycznej oceny wartości metod badawczych, zasad

planowania projektów oraz form prezentowania wyników (raporty, artykuły). Kurs rozwija umiejętność

świadomego doboru metod do specyfiki badanego zjawiska i wspiera refleksję nad praktycznym

zastosowaniem wyników badań w dydaktyce języków obcych.

Strona przedmiotu
4100-IMNJAKA
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
  • Ćwiczenia - 30 godzin
Semestr zimowy 2025/26
  • Ćwiczenia - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Podczas kursu studenci zdobędą wiedzę i umiejętności w języku angielskim w celu zrozumienia i krytycznej analizy tekstów akademickich oraz szeregu podejść do projektowania badań. Będą również rozwijać umiejętności przedstawiania swoich pomysłów w formie wizualnej, ustnej i pisemnej na poziomie akademickim odpowiednim dla studiów magisterskich.

Strona przedmiotu
4100-IMNJF brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
  • Ćwiczenia - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Kurs koncentruje się na doskonaleniu płynności, precyzji i funkcjonalności językowej w mowie i piśmie, z uwzględnieniem kontekstów akademickich, zawodowych i społecznych.

Studentki i studenci poszerzają zakres środków językowych, wzmacniają poprawność gramatyczną i stylistyczną oraz rozwijają umiejętność argumentacji, wnioskowania i reagowania w złożonych sytuacjach komunikacyjnych.

Praca z tekstami autentycznymi i zadaniami produkcyjnymi pozwala na rozwijanie kompetencji w zakresie interakcji, mediacji i interpretacji, a także na doskonalenie strategii przetwarzania informacji i planowania wypowiedzi.

Strona przedmiotu
4100-IMNJN brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
  • Ćwiczenia - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Kurs na II stopniu koncentruje się na doskonaleniu znajomości języka niemieckiego na poziomie B2, z perspektywą przejścia na poziom B2+. Zajęcia rozwijają płynność, precyzję i swobodę językową w kontekstach akademickich, zawodowych i społecznych, kładąc nacisk na argumentację, mediację i sprawność w tworzeniu dłuższych wypowiedzi.

Strona przedmiotu
4100-IMOWI brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
  • Kurs internetowy - 4 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
Strona przedmiotu
4100-IMPiSPRP brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
  • Konwersatorium - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

- Koncepcje, typologie i pojęcia dotyczące partii i systemów partyjnych.

- Geneza i źródła powstawania ugrupowań i partii politycznych oraz ewolucja ich kształtowania.

- Klasyfikacja systemów partyjnych występujących historycznie i współcześnie oraz otoczenie ich funkcjonowania.

- Zmiany zachodzące w polskich partiach politycznych w kontekście przemian społecznych, politycznych i instytucjonalnych.

- Rozwój i cechy charakterystyczne polskiego systemu partyjnego

Strona przedmiotu
4100-IMP brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
  • Egzamin - godzin
  • Wykład - 15 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem wykładu jest przedstawienie społecznych, prawnych i filozoficznych podstaw funkcjonowania szkoły oraz roli nauczyciela w zmieniającym się systemie edukacji. Całość zajęć służy rozwijaniu refleksji nad pracą nauczyciela, kształtowaniu umiejętności etycznej oceny działań pedagogicznych oraz gotowości do ciągłego rozwoju zawodowego i współpracy z innymi specjalistami.

Strona przedmiotu
4100-IMPP-P brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
  • Praktyki pedagogiczne - 15 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Cele praktyk psychologiczno-pedagogicznych to wykorzystanie zdobytej wiedzy i umiejętności podczas realizacji wyznaczonych zadań, pogłębianie refleksji psychologiczno-pedagogicznej wobec sytuacji wychowawczych i dydaktycznych w szkole, doskonalenie umiejętności dokumentowania i ewaluacji własnej pracy oraz kształtowanie etycznej postawy zawodowej. Praktyki odbywają się szkołach ponadpodstawowych wyłącznie w placówkach, w których do zajmowania stanowiska nauczyciela są wymagane kwalifikacje określone w przepisach wydanych na podstawie art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela. Praktyki obejmują działania organizacyjne, obserwacyjne oraz planowanie i samodzielne przeprowadzanie zajęć wychowawczych. Zadania są realizowane pod opieką i nadzorem nauczyciela mentora w placówce przyjmującej oraz uczelnianego opiekuna praktyk. Przedmiot jest realizowany jest w powiązaniu z przedmiotami: Psychologia – Warsztaty zintegrowane z praktykami oraz z wykładem Pedagogika.

Strona przedmiotu
4100-IMP-WZzP brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
  • Warsztaty - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Warsztaty integrują doświadczenia studentek i studentów z praktyk zawodowych, z naciskiem na umiejętności komunikacyjne, rozumienie procesów rozwojowych i emocjonalnych uczniów, autorefleksję nad własnym funkcjonowaniem społecznym oraz budowanie efektywnych relacji w środowisku szkolnym.

Strona przedmiotu
4100-IMSD brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
  • Seminarium magisterskie - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Seminarium magisterskie przygotowuje studenta do napisania pracy dyplomowej w dyscyplinie językoznawstwo. Praca magisterska jest pracą badawczą o charakterze wdrożeniowym, osadzoną w kontekście dydaktycznym w zakresie przyswajania języków i edukacji językowej.

Praca składa się z dwóch części merytorycznych: rozdziałów teoretycznych i rozdziału badawczego. Praca dowodzi umiejętności prowadzenia badań naukowych o charakterze wdrożeniowym.

Strona przedmiotu
4100-IMBHPZPP
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
  • Wykład - 4 godzin
Semestr zimowy 2025/26
  • Wykład - 4 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Przedmiotem szkolenia z zasad bezpieczeństwa, udzielania pierwszej pomocy i odpowiedzialności prawnej nauczyciela jest nabycie podstawowej wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznego udzielania pomocy w najczęstszych zdarzeniach w życiu codziennym oraz w pracy pedagogicznej. Zajęcia skierowane są do osób nieposiadających wykształcenia medycznego. Przygotowywane z uwzględnieniem specyfiki pracy i zagrożeń nauczyciela lub opiekuna grupy dzieci oraz osób dorosłych.

Strona przedmiotu
4100-IMTiPPJ brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
  • Egzamin - godzin
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem kursu jest pogłębienie wiedzy studentek i studentów na temat mechanizmów i uwarunkowań przyswajania języków obcych w środowisku formalnym oraz rozwój umiejętności interpretowania i krytycznej analizy zjawisk językowych i dydaktycznych. Zajęcia uwrażliwiają przyszłych nauczycieli na znaczenie indywidualnych różnic uczniów i wspierają refleksję nad praktycznymi zastosowaniami teorii akwizycji w nauczaniu języków. Omawiane są m.in. pojęcia kluczowe dla glottodydaktyki, takie jak kompetencje, interjęzyk czy płynność, a także współczesne podejścia do nauczania języków obcych, w tym CLIL, TBL oraz podejścia kognitywne i konstruktywistyczne. Analizie poddawany jest proces przyswajania poszczególnych podsystemów języka i rozwój sprawności językowych w kontekście klasy szkolnej. Szczególną uwagę poświęca się również roli oceny i ewaluacji w procesie dydaktycznym oraz społecznym, poznawczym i afektywnym uwarunkowaniom indywidualnych różnic w uczeniu się języków.

Strona przedmiotu
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.2.0.0-8 (2025-10-29)