Przedmioty obowiązkowe semestru I w CKNJOiEE UW - studia II stopnia (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW)
|
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany
- aktualnie nie możesz się rejestrować
- możesz się zarejestrować
- możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę)
- złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać)
- jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2024Z - Semestr zimowy 2024/25 2025Z - Semestr zimowy 2025/26 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 2024Z | 2025Z | |||||
| 4100-IMADWBJ | brak |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do przeprowadzenia podstawowej analizy danych empirycznych w badaniach językoznawczych, ze szczególnym uwzględnieniem kontekstów edukacyjnych i glottodydaktycznych, z naciskiem na analizę danych ilościowych. Zajęcia mają charakter warsztatowy i obejmują pracę z empirycznymi danymi badawczymi z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania do analizy danych. |
|
||
| 4100-IMGwEO | brak |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest wyposażenie studentek i studentów w wiedzę i umiejętności pozwalające na projektowanie innowacyjnych działań dydaktycznych z wykorzystaniem mechanizmów gamifikacji w nauczaniu edukacji obywatelskiej na III etapie edukacyjnym. Zajęcia koncentrują się na analizie potencjału gier i elementów grywalizacji w kształtowaniu zaangażowania uczniów, rozwijaniu kompetencji obywatelskich oraz wspieraniu aktywnego uczenia się. Treści programowe obejmują teoretyczne podstawy gamifikacji i ich zastosowanie w kontekście edukacji obywatelskiej, analizę wybranych gier edukacyjnych i symulacji obywatelskich, projektowanie własnych zadań, scenariuszy i narzędzi dydaktycznych opartych na elementach gry, integrację celów edukacyjnych z mechanizmami rywalizacji, współpracy i narracji oraz krytyczną ocenę wpływu gamifikacji na motywację uczniów i osiąganie celów kształcenia. |
|
||
| 4100-IMGJF | brak |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot obejmuje kształcenie w zakresie umiejętności stosowania różnorodnych struktur językowych mających na celu tworzenie tekstów o określonych funkcjach komunikacyjnych i kontekstach. |
|
||
| 4100-IMGJN | brak |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest pogłębienie wiedzy z zakresu zaawansowanej gramatyki niemieckiej na poziomie B2 oraz rozwój umiejętności jej nauczania, z myślą o pracy z uczniami szkół ponadpodstawowych na poziomie A2+–B1. Zajęcia koncentrują się na doskonaleniu własnych kompetencji gramatycznych, warsztatu dydaktycznego i strategii korekcyjnych wspierających poprawność gramatyczną uczniów. |
|
||
| 4100-IMJA-BiA | brak |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Doskonalenie specjalistycznego języka angielskiego w kontekście biznesu, administracji i komunikacji instytucjonalnej, ze szczególnym uwzględnieniem edukacji obywatelskiej, w celu przygotowania do pracy dydaktycznej z młodzieżą w szkołach ponadpodstawowych z użyciem języka angielskiego jako języka nauczania. |
|
||
| 4100-IMJO | brak |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia pogłębiają wiedzę z zakresu fonetyki, fonologii i morfologii, ze szczególnym uwzględnieniem ich zastosowania w nauczaniu języków obcych. Studenci analizują fonetykę artykulacyjną języka angielskiego i polskiego, pary minimalne oraz zjawiska fonologiczne wpływające na wymowę i transfer językowy. Część poświęcona morfologii obejmuje klasyfikację morfemów, procesy słowotwórcze i etymologię. Kurs rozwija umiejętność analizy struktury wyrazów oraz identyfikowania typowych błędów uczniowskich. Wiedza zdobyta na zajęciach wspiera ocenę materiałów dydaktycznych i projektowanie zadań językowych dostosowanych do potrzeb edukacyjnych. Szczególny nacisk kładziony jest na praktyczne wykorzystanie zagadnień językoznawczych w pracy dydaktycznej. |
|
||
| 4100-IMLiKwNJ | brak |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot ma na celu wyposażenie studentek i studentów w wiedzę z zakresu teorii i podejść kulturoznawczych oraz literaturoznawczych, umożliwiających rozwijanie umiejętności krytycznej selekcji i adaptacji materiałów do potrzeb nauczania języka angielskiego na III etapie edukacyjnym, w szkole wyższej oraz w edukacji dorosłych. Treści programowe obejmują: przegląd wybranych teorii kulturoznawczych i literaturoznawczych, omówienie kluczowych pojęć i kategorii analitycznych, analizę kulturową i literaturoznawczą wybranego tekstu kultury, refleksję nad rolą studenta/czytelnika jako odbiorcy tekstów kultury. Zaprezentowana zostanie panorama teorii, m. in. strukturalizm, nowy historycyzm, psychoanaliza, studia kulturowe, feminizm, post-strukturalizm oraz kluczowe pojęcia dla kulturoznawstwa, jak m.in. tożsamość, etniczność, rasa, tożsamość narodowa, płeć. |
|
||
| 4100-IMMBNEJiPJ | brak |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest wprowadzenie studentek i studentów w główne podejścia, strategie i metodologie stosowane w badaniach nad edukacją językową i przyswajaniem języków, ze szczególnym uwzględnieniem warunków szkolnych. Kurs przygotowuje do samodzielnego planowania i realizacji projektów badawczych, w tym pracy magisterskiej. Zajęcia obejmują przegląd badań jakościowych (np. etnografia, studium przypadku, teoria ugruntowana), badań ilościowych (np. eksperymenty, badania ankietowe) oraz podejść mieszanych. Studentki i studentki i studenci poznają podstawy teoretyczne badań edukacyjnych, główne paradygmaty badawcze oraz techniki zbierania danych. Uczą się krytycznej oceny wartości metod badawczych, zasad planowania projektów oraz form prezentowania wyników (raporty, artykuły). Kurs rozwija umiejętność świadomego doboru metod do specyfiki badanego zjawiska i wspiera refleksję nad praktycznym zastosowaniem wyników badań w dydaktyce języków obcych. |
|
||
| 4100-IMNJAKA |
|
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podczas kursu studenci zdobędą wiedzę i umiejętności w języku angielskim w celu zrozumienia i krytycznej analizy tekstów akademickich oraz szeregu podejść do projektowania badań. Będą również rozwijać umiejętności przedstawiania swoich pomysłów w formie wizualnej, ustnej i pisemnej na poziomie akademickim odpowiednim dla studiów magisterskich. |
|
||
| 4100-IMNJF | brak |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs koncentruje się na doskonaleniu płynności, precyzji i funkcjonalności językowej w mowie i piśmie, z uwzględnieniem kontekstów akademickich, zawodowych i społecznych. Studentki i studenci poszerzają zakres środków językowych, wzmacniają poprawność gramatyczną i stylistyczną oraz rozwijają umiejętność argumentacji, wnioskowania i reagowania w złożonych sytuacjach komunikacyjnych. Praca z tekstami autentycznymi i zadaniami produkcyjnymi pozwala na rozwijanie kompetencji w zakresie interakcji, mediacji i interpretacji, a także na doskonalenie strategii przetwarzania informacji i planowania wypowiedzi. |
|
||
| 4100-IMNJN | brak |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs na II stopniu koncentruje się na doskonaleniu znajomości języka niemieckiego na poziomie B2, z perspektywą przejścia na poziom B2+. Zajęcia rozwijają płynność, precyzję i swobodę językową w kontekstach akademickich, zawodowych i społecznych, kładąc nacisk na argumentację, mediację i sprawność w tworzeniu dłuższych wypowiedzi. |
|
||
| 4100-IMOWI | brak |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
| 4100-IMPiSPRP | brak |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
- Koncepcje, typologie i pojęcia dotyczące partii i systemów partyjnych. - Geneza i źródła powstawania ugrupowań i partii politycznych oraz ewolucja ich kształtowania. - Klasyfikacja systemów partyjnych występujących historycznie i współcześnie oraz otoczenie ich funkcjonowania. - Zmiany zachodzące w polskich partiach politycznych w kontekście przemian społecznych, politycznych i instytucjonalnych. - Rozwój i cechy charakterystyczne polskiego systemu partyjnego |
|
||
| 4100-IMP | brak |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem wykładu jest przedstawienie społecznych, prawnych i filozoficznych podstaw funkcjonowania szkoły oraz roli nauczyciela w zmieniającym się systemie edukacji. Całość zajęć służy rozwijaniu refleksji nad pracą nauczyciela, kształtowaniu umiejętności etycznej oceny działań pedagogicznych oraz gotowości do ciągłego rozwoju zawodowego i współpracy z innymi specjalistami. |
|
||
| 4100-IMPP-P | brak |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele praktyk psychologiczno-pedagogicznych to wykorzystanie zdobytej wiedzy i umiejętności podczas realizacji wyznaczonych zadań, pogłębianie refleksji psychologiczno-pedagogicznej wobec sytuacji wychowawczych i dydaktycznych w szkole, doskonalenie umiejętności dokumentowania i ewaluacji własnej pracy oraz kształtowanie etycznej postawy zawodowej. Praktyki odbywają się szkołach ponadpodstawowych wyłącznie w placówkach, w których do zajmowania stanowiska nauczyciela są wymagane kwalifikacje określone w przepisach wydanych na podstawie art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela. Praktyki obejmują działania organizacyjne, obserwacyjne oraz planowanie i samodzielne przeprowadzanie zajęć wychowawczych. Zadania są realizowane pod opieką i nadzorem nauczyciela mentora w placówce przyjmującej oraz uczelnianego opiekuna praktyk. Przedmiot jest realizowany jest w powiązaniu z przedmiotami: Psychologia – Warsztaty zintegrowane z praktykami oraz z wykładem Pedagogika. |
|
||
| 4100-IMP-WZzP | brak |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Warsztaty integrują doświadczenia studentek i studentów z praktyk zawodowych, z naciskiem na umiejętności komunikacyjne, rozumienie procesów rozwojowych i emocjonalnych uczniów, autorefleksję nad własnym funkcjonowaniem społecznym oraz budowanie efektywnych relacji w środowisku szkolnym. |
|
||
| 4100-IMSD | brak |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Seminarium magisterskie przygotowuje studenta do napisania pracy dyplomowej w dyscyplinie językoznawstwo. Praca magisterska jest pracą badawczą o charakterze wdrożeniowym, osadzoną w kontekście dydaktycznym w zakresie przyswajania języków i edukacji językowej. Praca składa się z dwóch części merytorycznych: rozdziałów teoretycznych i rozdziału badawczego. Praca dowodzi umiejętności prowadzenia badań naukowych o charakterze wdrożeniowym. |
|
||
| 4100-IMBHPZPP |
|
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiotem szkolenia z zasad bezpieczeństwa, udzielania pierwszej pomocy i odpowiedzialności prawnej nauczyciela jest nabycie podstawowej wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznego udzielania pomocy w najczęstszych zdarzeniach w życiu codziennym oraz w pracy pedagogicznej. Zajęcia skierowane są do osób nieposiadających wykształcenia medycznego. Przygotowywane z uwzględnieniem specyfiki pracy i zagrożeń nauczyciela lub opiekuna grupy dzieci oraz osób dorosłych. |
|
||
| 4100-IMTiPPJ | brak |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem kursu jest pogłębienie wiedzy studentek i studentów na temat mechanizmów i uwarunkowań przyswajania języków obcych w środowisku formalnym oraz rozwój umiejętności interpretowania i krytycznej analizy zjawisk językowych i dydaktycznych. Zajęcia uwrażliwiają przyszłych nauczycieli na znaczenie indywidualnych różnic uczniów i wspierają refleksję nad praktycznymi zastosowaniami teorii akwizycji w nauczaniu języków. Omawiane są m.in. pojęcia kluczowe dla glottodydaktyki, takie jak kompetencje, interjęzyk czy płynność, a także współczesne podejścia do nauczania języków obcych, w tym CLIL, TBL oraz podejścia kognitywne i konstruktywistyczne. Analizie poddawany jest proces przyswajania poszczególnych podsystemów języka i rozwój sprawności językowych w kontekście klasy szkolnej. Szczególną uwagę poświęca się również roli oceny i ewaluacji w procesie dydaktycznym oraz społecznym, poznawczym i afektywnym uwarunkowaniom indywidualnych różnic w uczeniu się języków. |
|
||
- nie jesteś zalogowany
- aktualnie nie możesz się rejestrować
- możesz się zarejestrować
- możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę)
- złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać)
- jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować) 