Przedmioty w rejestracji MA - II rok 2 st Seminarium MA 3-Linguistics 3301-25Z-SEM3-LING
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2025Z - Semestr zimowy 2025/26 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|---|
2025Z | |||||
3301-JFS3KO |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Seminarium, przeznaczone dla studentów studiów drugiego stopnia, poświęcone jest omówieniu wybranych zagadnień z zakresu teorii językoznawstwa kognitywnego, a zwłaszcza: - podst. założeń teoretycznych językoznawstwa kognitywnego - idei "ucieleśnionego umysłu" w semantyce - encyklopedycznego podejścia do znaczenia - idei metonimii jako mechanizmu pojęciowego - idei metafory jako mechanizmu pojęciowego - idei amalgamatów pojęciowych Pozostała część zajęć poświęcona zostanie prezentacjom powstających prac magisterskich. |
|
||
3301-JFS3GOZ02 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Na seminarium omawiane są zagadnienia związane z bezprecedensową popularnością angielszczyzny we współczesnym świecie – globalizacja, mobilność, zmiany, które zachodzą w samej angielszczyźnie, a więc również zmiany w sposobach nauczania angielskiego, relacja między angielskim i językami narodowymi. Będziemy analizować przejawy języka w kulturze i kultury w języku (od literatury po propagandę językową), zjawiskiem nieprzekładalności kulturowej i właściwymi w tej sytuacji technikami i strategiami tłumaczeniowymi. Osobnym zagadnieniem jest nauczanie zdalne i hybrydowe oraz kwestia nauczania w nowej rzeczywistości po pandemii. W ramach przygotowania do części badawczej pracy magisterskiej, omówione zostaną podstawowe narzędzia statystyki opisowej. Kurs skierowany jest do osób zainteresowanych funkcjonowaniem jęz. angielskiego we współczesnym świecie, relacją między językiem a kulturą, tłumaczeniem kulturowym, zastosowaniem w dydaktyce nowoczesnych rozwiązań metodologicznych. |
|
||
3301-JSS3RK |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Seminarium trwa cztery semestry. W pierwszym i drugim semestrze ma na celu przygotowanie studentów do samodzielnego napisania pracy magisterskiej poprzez wprowadzenie do zagadnień z zakresu teorii przekładu i semiotyki, jak również metodologii badań przekładoznawczych, krytyczną lekturę wybranych artykułów naukowych, analizę konkretnych przypadków oraz doskonalenie umiejętności redagowania tekstów naukowych w języku angielskim. W trzecim i czwartym semestrze zajęcia poświęcone są przede wszystkim opracowaniu oraz napisaniu części teoretyczno-przeglądowej oraz badawczej pracy magisterskiej. W przypadku braku możliwości prowadzenia zajęć w formie stacjonarnej zajęcia będą się odbywać przy użyciu narzędzi nauczania zdalnego, najprawdopodobniej Google Meet oraz innych zalecanych przez UW. |
|
||
3301-JSS3KE |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Niniejsze seminarium poświecone jest analizie ról, jakie odgrywa tłumaczenie w masowej komunikacji medialnej i obejmuje: reklamę, kino, opery mydlane, muzykę, itd. Nacisk kładziony będzie na specyfikę kulturową, jak również na identyfikację lokalną bądź globalną. Studenci będą mieli do przeanalizowania wiele przykładów "case studies" takich jak międzynarodowe kampanie reklamowe, czy tłumaczenia scenariuszy filmowych. Studenci zapoznają się także z teoretycznymi aspektami zawartymi w między-kulturowym tłumaczeniu. Kształcenie językowe na poziomie B2+. |
|
||
3301-JSS3HRY |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Poruszane na seminarium zagadnienia dotyczą procesu uczenia się i nauczania języków obcych zarówno w grupach dziecięcych jak i osób dorosłych, rozwijania sprawności językowych, szczególnie czytania i pisania, jak również wiedzy leksykalnej, gramatycznej, socjolingwistycznej, czy strategii uczenia się. Na kursie omawiane są takie aspekty uczenia się i nauczania jak: motywacja, autonomia, używanie pomocy dydaktycznych i materiałów autentycznych, rozwój kompetencji międzykulturowej oraz komunikacyjne i integracyjne podejścia do naucznia języków obcych. Ponadto, sposoby ewaluacji, różnice indywidualne oraz rola języka ojczystego i jego wpływ na przyswajanie języka angielskiego są tematami dyskusji. Formy pracy: ćwiczenia, czytanie i analiza tekstów akademickich, prezentacje i dyskusje. |
|
||
3301-JFS3CZA |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wybrane zagadnienia z fonologii, fonologii kontrastywnej, socjolingwistyki, dialektologii i fonologii historycznej. |
|
||