Przedmioty w rejestracji Rejestracja na seminaria magisterskie 3304-2021-SEMMAG
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2021 - Rok akademicki 2021/22 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|---|
2021 | |||||
3304-2D2W-SM-018 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Seminarium jest skierowane do osób, które są zainteresowane związkami dydaktyki – w szczególności dydaktyki języków obcych – z dyscyplinami psychologicznymi i społecznymi. Jednym z głównych celów seminarium jest jest przygotowanie studentów do analizowania i prowadzenia badań na temat wpływu czynników kulturowych, społecznych i/lub psychologicznych na naukę języków obcych. W ramach przygotowania pracy magisterskiej studenci zapoznają się z podstawowymi metodami, technikami i narzędziami badawczymi stosowanymi w glottodydaktyce oraz przeprowadzą badanie. |
|
||
3304-2D1W-SM-018 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Seminarium jest poświęcone refleksji i badaniom nad używaniem, rozwijaniem i ewaluacją różnorodnych kompetencji zarówno uczącego się, jak i nauczyciela. Pośród analizowanych kompetencji znajdą się kompetencje ogólne, językowe, a także kompetencje interkulturowa, różnojęzyczna i różnokulturowa . W przypadku nauczyciela uwaga poświęcona zostanie dodatkowo kompetencjom metodycznym, pedagogicznym i interpersonalnym. Jednym z głównych celów seminarium jest analiza oraz przeprowadzenie badania w odniesieniu do wybranych kompetencji. W ramach przygotowania pracy magisterskiej studenci zapoznają się z podstawowymi metodami, technikami i narzędziami badawczymi stosowanymi na gruncie nauk pedagogicznych oraz przeprowadzą badanie. |
|
||
3304-2D1W-SM-015 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Seminarium poświęcone jest kolokacjom i frazeologizmom w języku francuskim i ich polskim odpowiednikom oraz metodom ich wyszukiwania i opisu. W pierwszym roku seminarium studenci będą czytać i komentować teksty związane z tematem przewodnim seminarium, a także zapoznawać się z teoriami, metodami i narzędziami, które pozwolą im zaprojektować i zrealizować własne badanie. Drugi rok przeznaczony jest na przeprowadzenie badania, począwszy od sformułowania jego tematu i wyboru korpusu, poprzez wyszukanie i analizę kolokacji oraz zaproponowanie ich opisu składniowego, semantycznego i pragmatycznego, aż po zredagowanie pracy magisterskiej obejmującej zarówno część teoretyczną, jak i empiryczną. |
|
||
3304-2D1W-SM-013 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiotem seminarium jest szeroko pojęta historia kobiet we Francji od średniowiecza po czasy współczesne. Poruszane będą różne zagadnienia w ujęciu chronologicznym oraz problemowym. Perspektywa chronologiczna odnosić się będzie do źródeł „sporu o kobietę”, narodzin feminizmu oraz współczesnych przejawów walki o równouprawnienie. W perspektywie problemowej analizowane będą teksty źródłowe (np. teksty literackie, traktaty medyczne, prawne itp.) odnoszące się do różnych etapów związanych z historią kobiet. Zaproponowany na zajęciach zbiór tekstów ma na celu ukazanie roli kobiety we francuskim społeczeństwie – poprzez męski dyskurs o kobietach oraz „żeński głos” w debacie. |
|
||
3304-2D1W-SM-016 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Tematem seminarium jest połączenie dwóch dziedzin badań językoznawczych. Zaczniemy od podstawowych pojęć analizy dyskursu : teorii aktów mowy, klasyfikacji aktów mowy, sposobów realizacji aktów pośrednich i bezpośrednich. Następnie omówimy teorię argumentacji i zasady funkcjonowania konektorów. W drugiej części seminarium zajmiemy się teorią interakcji. Wśród poruszanych zagadnień znajdą się : podstawy teoretyczne, między innymi teoria twarzy E.Goffmana, model aktów zagrażających twarzy P.Browni S. Levinsona, jego rozszerzona wersja opisana przez C.Kerbrat- Orecchioni uwzględniająca również akty schlebiające np. wzmacniające pozytywny wizerunek rozmówców. Przygotowaniem do analizy praktycznej będzie przedstawienie sytuacji komunikacyjnej, struktury interakcji i typologii oraz różnic kulturowych, które mogą wpływać na przebieg interakcji. |
|
||
3304-2D2W-SM-017 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Semestr czwarty seminarium jest kontynuacją problematyki podjętej w poprzednich semestrach. Omawiane zagadnienia będą już bardziej ukierunkowane na potrzeby konkretnych tematów prac magisterskich, ze szczególnym uwzględnieniem metod badawczych głównie tzw. semantyki dyskursu odwołującej się do francuskiej szkoły analizy dyskursu. |
|
||
3304-2D2W-SM-016 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Seminarium poświęcone będzie dwóm literaturom i dwóm epokom, zbliżonym, a jednak różnym. Każda z omawianych na seminarium literatur ma swoją specyfikę, każdy koniec wieku ma swój odrębny charakter podyktowany uwarunkowaniami historycznymi, społecznymi i kulturowymi. Naszym zadaniem będzie zbadanie tej specyfiki na podstawie wybranych tekstów literatury narracyjnej. |
|
||