Przedmioty w rejestracji Rejestracja na przedmioty ogólnouniwersyteckie IPSIR, I i II stopnia, zaoczne 3401-2022L-OGUN
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|
3401-ETW-OGz |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
- Przedmioty Instytutu Profilaktyki i Resocjalizacji (zaoczne) (Instytut Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji)
Skrócony opis
Przedmiot adresowany jest do studentów kierunku Praca socjalna. Zakłada się, że po jego ukończeniu studenci i studentki będą znać główne współczesne teorie etyczne i umieli je odnieść do zagadnień moralnych najważniejszych z punktu widzenia pracy socjalnej (równość, emancypacja, globalizacja, wykluczenie społeczne). Będą znali najważniejsze koncepcje sprawiedliwości i wolności oraz rozumieli pojęcia dobrostanu i troski. Będą znać i rozumieć oddziałujące na współczesność systemy etyczne Milla i Kanta oraz historyczne spory dotyczące klasy i płci. |
|
||
3401-0PPR-OGz |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Problematyka mechanizmów i procesów psychospołecznych wpływających na nawiązywanie i utrzymywanie relacji pomocy. Wykorzystując teorię i wyniki badań socjologii, psychologii i psychologii społecznej omawiane są kwestie postrzegania interpersonalnego i nawiązywania relacji społecznych, kierunki w psychoterapii i właściwe im techniki psychoterapeutyczne. |
|
||
3401-0SU-OGz |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
- Przedmioty Instytutu Profilaktyki i Resocjalizacji (zaoczne) (Instytut Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji)
Skrócony opis
Celem zajęć jest przedstawienie problemu śmierci i zjawiska umierania w rozbudowanym ujęciu wielowymiarowym (społeczno-kulturowym, medycznym, bioetycznym, psychologicznym, pedagogicznym). W trakcie zajęć także zostanie omówiona problematyka śmierci i umierania w kulturze masowej, mediach, sztuce i literaturze. Przedmiot będzie realizowany w sposób pozwalający łączyć wiedzę teoretyczną z umiejętnościami praktycznymi, a więc dostarczaniem rozmaitego rodzaju porad na temat postępowania z osobami umierającymi i ich rodzinami czy opiekunami. |
|
||