Przedmioty w rejestracji Rejestracja dla 2 roku studia 1 stopnia na semestr ZIMA 2023 (zajęcia do wyboru) 4003-2023Z-EU2
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023Z - Semestr zimowy 2023/24 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|---|
2023Z | |||||
4003-EU-L23-DSKE |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem konwersatorium jest przedstawienie najważniejszych społecznych i kulturowych kontrowersji, które wyłaniają się w procesach postępującej modernizacji i integracji europejskiej. |
|
|||
4003-EU-L23-PSE |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Intelektualnym założeniem i celem konwersatorium jest, po pierwsze, ukazanie społecznych i kulturowych aspektów integracji europejskiej w szerszym kontekście nowoczesności oraz zjawisk, które stanowią o jej obliczu: racjonalizacji, ugruntowującej się idei praw człowieka, sekularyzacji, czy dynamiki kapitalizmu. Po drugie, uzmysłowienie, że tytułowych aspektów nie można rozpatrywać w oderwaniu od pytania o samo-rozumienie; innymi słowy analizowanie ich niezależnie od historii i kultury, jak również celów oraz aspiracji moralnych i politycznych, które stanowią o tożsamości integrującej się Europy. Po trzecie, dopiero w tym szerokim kontekście możliwe jest przedstawienie głównych problemów społecznych i kulturowych, wynikających ze zmian demograficznych, migracji, wielokulturowości, fundamentalizmu religijnego, nacjonalizmu, neoliberalizmu, nierówności społecznych, czy ochrony środowiska. |
|
|||