Przedmioty w rejestracji Rejestracja dla 2 roku studia 1 stopnia na semestr LATO 2024 (zajęcia do wyboru studia zaoczne) 4003-2024L-EU2-W1-Z
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2024L - Semestr letni 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|---|
2024L | |||||
4003-EU-LZ24-APPE |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest wprowadzenie studentów w zagadnienia teorii i praktyki administracji publicznej w Polsce oraz innych państw europejskich. W toku realizacji zajęć studenci zdobywają i pogłębiają wiedzę oraz uzyskują umiejętności poznawcze w zakresie funkcjonowania administracji publicznej. Poznają cechy, funkcje administracji, przesłanki działania sprawnej administracji. Ważną częścią zajęć jest analiza mechanizmów działania i zasad organizacji administracji publicznej oraz procesów modernizacyjnych, którym podlega system administracji publicznej. Studenci poznają aktualną strukturę organizacyjną i terytorialną administracji w Polsce oraz innych państw europejskich. Studenci poznają zagadnienia związane z kontrolą administracji. Ponadto uzyskują wiedzę na temat pracowników administracji publicznej: ścieżek wstąpienia i kariery w administracji a także znaczenia jakości służb publicznych dla sprawności i efektywności państwa. |
|
||
4003-EU-LZ24-SCPUE |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Treści kształcenia - prezentacja i analiza systemów służby cywilnej; rozumienie problemów relacji władza polityczna a administracja publiczna; analizowanie jawności, otwartości i przejrzystości w administracji publicznej; rozróżnianie specyfiki służby cywilnej w krajach demokratycznych i czynników kształtujących współczesną służbę cywilną. |
|
||