Praktyczna nauka języka niemieckiego IV
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3302-2PN1cz3-Z |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.0
|
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka niemieckiego IV |
Jednostka: | Instytut Germanistyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | niemiecki |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Zakończenie studiów I stopnia. |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem zajęć specjalizacyjnych "Business und Management I" jest zapoznanie studentów 1 roku studiów II stopnia z podstawowymi pojęciami z zakresu szeroko pojętego biznesu i zarządzania. Kontynuacją zajęć w semestrze letnim jest "Business und Management II". |
Pełny opis: |
Celem zajęć specjalizacyjnych "Business und Management I" jest zapoznanie studentów pierwszego roku studiów II stopnia z podstawowymi pojęciami z zakresu szeroko pojętego biznesu i zarządzania przedsiębiorstwem. Obok umiejętności językowych studenci nabywają konkretną wiedzę dotyczącą funkcjonowania przedsiębiorstw w gospodarce krajowej, jak i poznają instrumenty wykorzystywane w codziennej pracy w firmach i korporacjach. Istotnym elementem zajęć jest uproszczona edukacja ekonomiczna stanowiąca podstawę rozumienia i komunikacji na płaszczyźnie biznesowej. Zajęcia oparte są również na analizie konkretnych przypadków ze świata gospodarki (case study). Punkty ciężkości zajęć to: 1. Podstawy mikroekonomii 2. Podstawy finansów przedsiębiorstw 3. Podstawy zarządzania 4. Podstawy marketingu Kontynuacją zajęć w semestrze letnim jest "Business und Management II". |
Literatura: |
- Materiały autorskie - Wybrane materiały firmowe i korporacyjne - Wybrane case studies - Wybrane teksty z podręczników akademickich - Wybrane teksty prasowe - Wybrane audycje radiowe - Wybrane programy telewizyjne - Wybrane portale internetowe |
Efekty uczenia się: |
Student zapoznał się z podstawowymi pojęciami z zakresu szeroko pojętego biznesu i zarządzania przedsiębiorstwem, nabył nowe specjalistyczne umiejętności językowe, jak i otrzymał konkretne narzędzia do wykorzystania w pracy w firmach i korporacjach, krajowych, jak i zagranicznych. Student dysponuje podstawową wiedzą i jest w stanie komunikować się w uproszczony sposób w obszarze mikroekonomii, finansów, zarządzania i marketingu. Student zyskał podstawy do kontynuacji nauki w ramach "Business und Management II" w semestrze letnim. Odniesienie do obszarowych efektów kształcenia: H2A_W02, H2A_U01, H2A_U03, H2A_U11, S2A_U11, H2A_K01, H2A_K02, H2A_K04, H2A_K06 |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą zaliczenia semestru jest spełnienie wszystkich wymogów stawianych przez lektora głównego i lektorów uzupełniających danej grupy, w tym w szczególności zaliczenie zadań pisemnych i ustnych realizowanych na zajęciach w trakcie trwania semestru. Ponadto warunkiem zaliczenia semestru jest obecność na zajęciach i aktywny w nich udział. Zaliczenie obejmuje umiejętności wynikające ze specyfiki przedmiotu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.