University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) (C) Dydaktyka Szkoły Wyższej (warsztat)

General data

Course ID: 0000-SZD-DSW-C-ChM
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: (C) Dydaktyka Szkoły Wyższej (warsztat)
Organizational unit: University of Warsaw
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Mode:

Remote learning

Short description: (in Polish)

10 godzin.

Zajęcia będą się odbywać w trybie on line. W zależności od liczby zapisanych uczestników będziemy wykorzystywać albo narzędzia z pakietu GSuite albo Zoom. Ostateczna informacja zostanie podana po zakończeniu zapisów.

stosowane metody dydaktyczne

Dyskusja,praca w grupach.

Full description: (in Polish)

Celem warsztatów jest wsparcie doktorantek i doktorantów w przygotowaniu do samodzielnego prowadzenia zajęć, w zdobywaniu i rozwijaniu kompetencji niezbędnych w przyszłej pracy dydaktycznej ze studentami.

Nasze zajęcia rozpoczniemy od rozważań, czym jest Student Centered Learning (SCL) i jak założenia SCL można realizować w praktyce. Będziemy rozmawiać na temat efektów uczenia się – docelowych i cząstkowych, wynikających z programu studiów konkretnego kierunku. Podczas kolejnych spotkań koncentrować się będziemy na kwestiach związanych z planowaniem/projektowaniem zajęć – poczynając od wyboru treści, poprzez wybór metod pracy, a na zagadnieniach związanych z weryfikacją efektów kształcenia, oceną pracy studentów i informacją zwrotną skończywszy. Porozmawiamy o punktach ECTS i obliczaniu nakładu pracy studentów. Połączymy to z dyskusją na temat sylabusa i jego miejsca w dydaktyce akademickiej.Jaką rolę wyznaczają sylabusowi przepisy ogólnouniwersyteckie (Regulamin studiów), jak jest ona wypełniana. Będziemy analizować konstrukcję sylabusa, przygotowując się do samodzielnego opracowania własnego.

Bibliography: (in Polish)

 http://ehea.info/page-student-centred-learning

 Regulamin Studiów UW

 Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (fragmenty)

 rozporządzenieMNiSW z 27 IX 2018 r. w sprawie studiów (fragmenty):http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20180001861/O/D20181861.pdf

Learning outcomes: (in Polish)

W zakresie wiedzy:

Doktorant/Doktorantka:

• Zna założenia Student Centered Learning (SCL).

• Rozumie wagę dobrze określonych efektów uczenia się dla procesu dydaktycznego.

• Rozumie znaczenie dobrze skonstruowanego sylabusa w praktyce dydaktycznej.

W zakresie umiejętności:

Doktorant/Doktorantka:

• Potrafi wskazać przykłady realizowania zasad SCL na zajęciach.

• Potrafi prawidłowo sformułować efekty uczenia się – tak, by były możliwe do osiągnięcia w zakładanej formule zajęć;

• Potrafi dobrać formę zajęć, metody dydaktyczne i metody weryfikacji adekwatne do zakładanych efektów uczenia się;

• Potrafi prawidłowo oszacować nakład pracy studenta wyrażony w pkt ECTS.

• Potrafi przygotować sylabus własnych zajęć.

W zakresie kompetencji społecznych:

Doktorant/Doktorantka:

• Rozumie potrzebę nieustannego doskonalenia własnych kompetencji dydaktycznych;

• Projektuje działania związane z podnoszeniem własnych kompetencji dydaktycznych

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

opis wymagań związanych z uczestnictwem w zajęciach, w tym dopuszczalnej liczby nieobecności podlegających usprawiedliwieniu

Jednym z kluczowych warunków zaliczenia zajęć jest odpowiednia frekwencja – udział w co najmniej czterech spotkaniach. Akceptuję jedną nieobecność bez konieczności usprawiedliwiania i zaliczania.

zasady zaliczania zajęć i przedmiotu (w tym zaliczania poprawkowego)

Przy zaliczeniu zajęć będę brała pod uwagę trzy komponenty: a) wymagana frekwencja (warunek formalny); b) merytoryczny udział w dyskusji podczas kolejnych spotkań c) przygotowanie własnego sylabusa.

metody weryfikacji efektów uczenia się

Bieżącaweryfikacja efektów uczenia się oraz przygotowanie sylabusa własnych zajęć.

kryteria oceniania

Zajęcia kończą się zaliczeniem bez oceny. Warunkiem uzyskania zaliczenia jest spełnienie wymagań wymienionych w punkcie zasady zaliczania zajęć i przedmiotu (w tym zaliczania poprawkowego).

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)