University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) (C) Dydaktyka Szkoły Wyższej - Podstawowe umiejętności pracy z grupą dla doktorantów

General data

Course ID: 0000-SZD-DSW-C-Gn
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: (C) Dydaktyka Szkoły Wyższej - Podstawowe umiejętności pracy z grupą dla doktorantów
Organizational unit: University of Warsaw
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Mode:

Classroom

Short description: (in Polish)

10 godzinny warsztat

stosowane metody dydaktyczne

Dyskusja w grupach, praca indywidualna i w podgrupach, ćwiczenia kreatywne i interakcyjne, odgrywanie ról

Full description: (in Polish)

Przed doktorantami jako młodymi dydaktykami i osobami, które często dopiero niedawno ukończyły studia magisterskie, stoi bardzo dużo wyzwań – począwszy od tego, jak zbudować autorytet i relację ze studentami, jak zapanować nad grupą czy jak radzić sobie z trudnymi słuchaczami. Celem warsztatów jest zdobycie podstawowych umiejętności, które pozwolą na lepsze komunikowanie się idbanie o siebie w sytuacjach stresowych oraz bardziej efektywne zarządzanie grupą od strony nie tyle merytorycznej, co psychologicznej. Wspólnie z uczestnikami zajęć zastanowimy się, na co zwrócić uwagę, żeby tworzyć na zajęciach dydaktycznych atmosferę sprzyjającą uczeniu się, wyciąganiu wniosków i realizowaniu swoich celów.

Na zajęciach będziemy czerpać z teorii asertywności, emocji i motywacji, komunikacji oraz zarządzania grupą. Zajęcia będą miały charakter warsztatowy, tzn. będziemy się skupiać na konkretnych przykładach, doświadczeniach uczestników zajęć, które oni będą wnosić na warsztaty oraz na możliwych rozwiązaniach tych sytuacji, nie na ich teoretycznych aspektach.

Bibliography: (in Polish)

(nieobowiązkowa, poszerzająca omawiane treści)

Fijewska, M. (2012). Stanowczo, łagodnie bez lęku. Kraków: wydawnictwo W.A.B.

Łaguna, M. (2008). Szkolenia. Gdańsk: GWP.

Hamilton, Ch. (2011). Skuteczna komunikacja w biznesie. Warszawa: PWN

Learning outcomes: (in Polish)

• Potrafi jaśniej artykułować myśli i komunikaty;

• Potrafi tworzyć atmosferę sprzyjającą nauce;

• Potrafi lepiej zarządzać grupą dydaktyczną i pojawiającymi się w niej trudnościami;

• Potrafi inicjować i podtrzymywać debatę i dyskusję;

• Potrafi samodzielnie planować i działać na rzecz własnego rozwoju oraz inspirować i organizować rozwój innych osób;

• Potrafi określić swoje umiejętności, cel, wartości i rolę jako dydaktyka.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

opis wymagań związanych z uczestnictwem w zajęciach, w tym dopuszczalnej liczby nieobecności podlegających usprawiedliwieniu

• Wymogi: obecność na zajęciach i aktywny udział w ćwiczeniach.

• Możliwe nieobecności: brak

zasady zaliczania zajęć i przedmiotu (w tym zaliczania poprawkowego)

• Aktywny udział w ćwiczeniach

metody weryfikacji efektów uczenia się

• Autorefleksja na zajęciach

• Informacja zwrotna po zajęciach

kryteria oceniania(z zajęć nie wystawia się ocen, a jedynie „Zal”)

• Obecność na zajęciach

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)