University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) (C) Dydaktyka Szkoły Wyższej (warsztat)

General data

Course ID: 0000-SZD-DSW-C-JJ
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: (C) Dydaktyka Szkoły Wyższej (warsztat)
Organizational unit: University of Warsaw
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Mode:

Remote learning

Short description: (in Polish)

10 godzinny warsztat w formie stacjonarnej. Uwaga! Jeśli warunki epidemiczne uniemożliwią prowadzenie zajęć w sali warsztaty zostaną przeprowadzone w trybie zdalnym za pomocą Google Meet i ewentualnie innych narzędzi z pakietu Google G Suite.

stosowane metody dydaktyczne

Dyskusja, wspólna analiza przypadku, ćwiczenie pisemne

Full description: (in Polish)

Podczas zajęć doktorantki i doktoranci zmierzą się z zadaniem przygotowania sylabusa własnych zajęć, które swoimi celami, formą i metodami wpisywać się będą w wymagania określone w programie wybranego kierunku studiów. Przed przystąpieniem do prac nad sylabusami zapytamy o ich znaczenie. Komu potrzebny jest sylabus? Jaką pełni funkcję? Do czego winien, a do czego bywa wykorzystywany na uniwersytecie? Podczas kolejnych zajęć przeanalizujemy kluczowe jego elementy czyli efekty uczenia się, metody dydaktyczne prowadzące do ich osiągnięcia oraz metody weryfikacji efektów naszej dydaktycznej pracy. Porozmawiamy również o programie studiów i nauczymy się z niego korzystać. Wskażemy czynniki determinujące wymagania programu studiów (m.in. oczekiwania otoczenia społeczno-gospodarczego, ramy europejskiego systemu szkolnictwa wyższego, regulacje prawa krajowego) oraz wspólnie zdefiniujemy rolę doktorantów i nauczycieli akademickich w kształtowaniu nie tylko zajęć, ale całego programu studiów.

Bibliography: (in Polish)

Regulaminu Studiów UW

Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (we wskazanych fragmentach)

rozporządzenie MNiSW z 27 IX 2018 r. w sprawie studiów: http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20180001861/O/D20181861.pdf

rozporządzenie MNiSW z 14 XI 2018 r. w sprawie charakterystyk drugiego stopnia efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomach 6-8 Polskiej Ramy Kwalifikacji: http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20180002218/O/D20182218.pdf

Raport przygotowany przez DeLab UW, PFR i Google: „Kompetencje przyszłości. Jak je kształtować w elastycznym ekosystemie edukacyjnym?”, dostępny pod linkiem: http://www.delab.uw.edu.pl/pl/kompetencje-przyszlosci/

Learning outcomes: (in Polish)

W zakresie wiedzy:

Doktorant/Doktorantka:

• Zna wymagania Polskiej Ramy Kwalifikacji i regulacje prawne wpływające na kształt programów studiów;

• Zna ciała kolegialne uczelni, od których zależy program studiów i doskonalenie jakości kształcenia studentów;

• Rozumie wagę dobrze określonych efektów uczenia się dla procesu dydaktycznego.

W zakresie umiejętności:

Doktorant/Doktorantka:

• Potrafi prawidłowo sformułować efekty uczenia się (tak, by były jasne i możliwe do osiągnięcia);

• Potrafi dobrać formę zajęć, metody dydaktyczne i metody weryfikacji adekwatne do zakładanych efektów uczenia się;

• Potrafi przygotować sylabus własnych zajęć.

• Potrafi prawidłowo oszacować nakład pracy studenta wyrażony w pkt ECTS.

W zakresie kompetencji społecznych:

Doktorant/Doktorantka:

• Rozumie potrzebę nieustannego doskonalenia własnych kompetencji dydaktycznych i planuje działania w tym zakresie;

• Jest gotowy/a do krytycznej analizy różnych aspektów dydaktyki akademickiej.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

opis wymagań związanych z uczestnictwem w zajęciach, w tym dopuszczalnej liczby nieobecności podlegających usprawiedliwieniu

Udział w ćwiczeniach jest obowiązkowy. Dopuszczalna jest jedna nieobecność, nie wymaga ona żadnego zaliczania. Od uczestników zajęć oczekuję aktywności.

zasady zaliczania zajęć i przedmiotu (w tym zaliczania poprawkowego)

Obowiązuje zaliczenie bez oceny (zal). Warunkiem zaliczenia jest odpowiednia frekwencja (min. na 4 zajęciach) i zaliczenie pracy zaliczeniowej w postaci sylabusa.

metody weryfikacji efektów uczenia się

Rekapitulacja pierwotna w wykonaniu uczestników zajęć, przygotowanie sylabusa własnych zajęć

kryteria oceniania

Brak

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)