Metody i formy kształcenia akademickiego – ZIP
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0508-MFKA-OG-ZIP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metody i formy kształcenia akademickiego – ZIP |
Jednostka: | Biuro Programu ZIP i Innowacji Dydaktycznych |
Grupy: |
Przedmioty ogólnouniwersyteckie w ramach ZIP dla doktorantów |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
Założenia (opisowo): | zal. / n.zal. Warunkiem uczestnictwa w zajęciach jest wypełnienie i podpisanie (podczas pierwszych zajęć) Deklaracji uczestnika/uczestniczki projektu i Oświadczenia uczestnika/uczestniczki projektu. Rezygnacja z udziału w zajęciach w trakcie ich trwania wiąże się ze zwrotem kosztów żetonów ZIP wykorzystanych do rejestracji na zajęcia. |
Skrócony opis: |
Podczas zajęć uczestnicy poznają wybrane metody i formy pracy ze studentami, sprzyjające osiąganiu założonych celów kształcenia |
Pełny opis: |
Zajęcia oferowane są w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju UW, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach PO WER, ścieżka 3.5. Zasady korzystania z oferty zajęć ogólnouniwersyteckich dla doktorantów w ZIP (pn. Regulamin Zintegrowanego kształcenia doktorantów UW) dostępne są na stronie: www.zip.uw.edu.pl Zajęcia w głównej mierze poświęcone są poznawaniu tradycyjnych oraz innowacyjnych metod i technik kształcenia oraz kształtowaniu umiejętności świadomego dobierania ich do celów, treści, form i efektów kształcenia |
Literatura: |
Brookfield S. (2013) Understanding and Facilitating Adult Learning: A Comprehensive Analysis of Principles and Effective, Practices, Jossey-Bass. Kahneman D. (2012), Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym, Media Rodzina, Poznań. Knowles M., Holton E. F., Swanson R. (2009), Edukacja dorosłych. Podręcznik akademicki, PWN, Warszawa. Matlakiewicz A.,Solarczyk-Szwec H. (2005), Dorośli uczą się inaczej: andragogiczne podstawy kształcenia ustawicznego, CKU, Toruń. Rea L. (2016), Planowanie i projektowanie szkoleń, Oficyna a Wolters Kulwer business, Warszawa. Smith P. (2018), Free Range Learning in the Digital Age: The Emerging Revolution in College, Career, and Education, Select Books. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: doktorant zna i charakteryzuje elementy procesu kształcenia rozróżnia formy od metod kształcenia zna i charakteryzuje tradycyjne metody kształcenia zna i charakteryzuje innowacyjne metody wykorzystywane w kształceniu formalnym, nieformalnym i pozaformalnym Umiejętności: doktorant potrafi zastosować wybraną metodę adekwatnie do celów, treści, form i zakładanych efektów kształcenia potrafi dobrać odpowiednią formę do celów, treści, metod i zakładanych efektów kształcenia potrafi zastosować wybraną tradycyjną metodę kształcenia potrafi zastosować wybraną innowacyjną metodę kształcenia potrafi poprawnie wykorzystać wybraną metodę aktywizującą proces poznawczy studentów potrafi zaktywizować grupę do czynnego udziału w zajęciach potrafi zastosować wybrane narzędzie dydaktyczne, które uatrakcyjni proces kształcenia Kompetencje społeczne: doktorant docenia wartość całożyciowego uczenia się docenia znaczenie etycznych zachowań w pracy wykładowcy akademickiego aktywnie pracuje w grupach |
Metody i kryteria oceniania: |
Opracowanie i przeprowadzenie fragmentu zajęć z wykorzystaniem wybranych metod i form kształcenia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.