Radzenie sobie z emocjami i ze stresem – ZIP
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0508-RSES-OG-ZIP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Radzenie sobie z emocjami i ze stresem – ZIP |
Jednostka: | Biuro Programu ZIP i Innowacji Dydaktycznych |
Grupy: |
Przedmioty ogólnouniwersyteckie w ramach ZIP dla doktorantów |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
Założenia (opisowo): | Warunkiem uczestnictwa w zajęciach jest wypełnienie i podpisanie (podczas pierwszych zajęć) Deklaracji uczestni-ka/uczestniczki projektu i Oświadczenia uczestni-ka/uczestniczki projektu. Rezygnacja z udziału w zajęciach w trakcie ich trwania wiąże się ze zwrotem kosztów żeto-nów ZIP wykorzystanych do rejestracji na zajęcia |
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu rozwinięcie kompetencji uczestników w zakresie umiejętności kierowania własnymi emocjami, oraz nabycie podstawowej wiedzy psychologicznej związanej z emocjami i ich regulacją, wymianę doświadczeń między uczestnikami odnośnie spotykających ich sytuacji trudnych. |
Pełny opis: |
Zajęcia oferowane są w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju UW, współfinansowanego z Euro-pejskiego Funduszu Społecznego, w ramach PO WER, ścieżka 3.5. Zasady korzystania z oferty zajęć ogólnouni-wersyteckich dla doktorantów w ZIP (pn. Regulamin Zinte-growanego kształcenia doktorantów UW) dostępne są na stronie: www.zip.uw.edu.pl Zajęcia mają na celu rozwinięcie kompetencji uczestników w zakresie umiejętności kierowania własnymi emocjami oraz radzenia sobie ze stresem, także w nowej sytuacji (pandemia) oraz nabycie podstawowej wiedzy psychologicznej związanej z emocjami i ich regulacją. Dodatkowo warsztaty stanowią platformę dla wymiany doświadczeń miedzy uczestnikami, przez co same w sobie dostarczają emocjonalnego wsparcia. Forma zajęć to połączenie przekazywania wiedzy w formie mini-wykładów z prezentacjami z praktyką: ćwiczeniami oraz dyskusją, w tym omawianiem trudnych emocjonalnie sytuacji z życia uczestników. |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu szkolenia uczestnik: - Rozumie czym jest regulacja emocji - Zna kilka sposobów radzenia sobie z emocjami w sytuacji stresu/zmiany i potrafi je zastosować - Ma większą świadomość własnych emocji oraz rozumie, dlaczego świadomość emocji jest ważna - Wie, że ważne (i dlaczego) jest wyrażanie emocji - Wie w jaki sposób zwiększyć częstotliwość doświadczania emocji pozytywnych - rozumie, dlaczego powyżej wymienione kompetencje są ważne dla lepszego funkcjonowania w sytuacji trudnej/kryzysowej |
Metody i kryteria oceniania: |
Zal. / n.zal na podstawie obecności na zajęciach Obecność na zajęciach i wykonywanie zadań podczas za-jęć |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.