University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Radzenie sobie z sytuacjami trudnymi w pracy dydaktycznej – ZIP

General data

Course ID: 0508-RSTPD-OG-ZIP
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Radzenie sobie z sytuacjami trudnymi w pracy dydaktycznej – ZIP
Organizational unit: (in Polish) Biuro Programu ZIP i Innowacji Dydaktycznych
Course groups: (in Polish) Przedmioty ogólnouniwersyteckie w ramach ZIP dla doktorantów
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

general courses

Prerequisites (description):

(in Polish) Warunkiem uczestnictwa w zajęciach jest wypełnienie i podpisanie (podczas pierwszych zajęć) Deklaracji uczestnika/uczestniczki projektu i Oświadczenia uczestnika/uczestniczki projektu. Rezygnacja z udziału w zajęciach w trakcie ich trwania wiąże się ze zwrotem kosztów żetonów ZIP wykorzystanych do rejestracji na zajęcia.

Short description: (in Polish)

Przed doktorantami jako młodymi dydaktykami i osobami, które często dopiero niedawno ukończyły studia magisterskie, stoi bardzo dużo wyzwań – począwszy od tego, jak zbudować autorytet wśród studentów, jak zapanować nad grupą czy jak radzić sobie z trudnymi słuchaczami. Celem warsztatów jest zdobycie podstawowych umiejętności, które pozwolą na lepsze zarządzanie sytuacjami kryzysowymi na zajęciach i w większym stopniu umożliwią radzenie sobie z własnym stresem i emocjami z tym związanymi.

Na zajęciach będziemy czerpać z teorii asertywności, emocji i motywacji, komunikacji oraz zarządzania grupą. Zajęcia będą miały charakter warsztatowy, tzn. będziemy się skupiać na konkretnych przykładach, doświadczeniach uczestników zajęć, które oni będą wnosić na warsztaty oraz na możliwych rozwiązaniach tych sytuacji, nie na ich teoretycznych aspektach.

Full description: (in Polish)

Zajęcia oferowane są w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju UW, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach PO WER, ścieżka 3.5. Zasady korzystania z oferty zajęć ogólnouniwersyteckich dla doktorantów w ZIP (pn. Regulamin Zintegrowanego kształcenia doktorantów UW) dostępne są na stronie: www.zip.uw.edu.pl

Bibliography: (in Polish)

Uzupełniona zgodnie z zapotrzebowaniem studentów

Learning outcomes: (in Polish)

Po zajęciach uczestnik będzie potrafił:

• Asertywnie wyznaczać granice (w kontakcie ze studentami i nie tylko).

• Asertywnie wyrażać i przyjmować krytykę.

• Zarządzać swoimi emocjami i rozpoznawać emocje swoich słuchaczy.

• Zarządzać trudnymi sytuacjami, pojawiającymi się w grupie zajęciowej.

• Określić swoje umiejętności, cel, wartości i rolę jako dydaktyka.

Uczestnik pozna:

• Podstawy teorii asertywności.

• Narzędzia komunikacji, usprawniające pracę z trudnym uczestnikiem.

• Podstawy pracy grupowej.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Obecność na zajęciach, aktywny udział w ćwiczeniach

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)