University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Methodology of Computer Science Instruction I

General data

Course ID: 1000-135MI1
Erasmus code / ISCED: 11.013 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0540) Mathematics and statistics, not further defined The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Methodology of Computer Science Instruction I
Name in Polish: Metodyka nauczania informatyki I
Organizational unit: Faculty of Mathematics, Informatics, and Mechanics
Course groups: (in Polish) Przedmioty obieralne na studiach drugiego stopnia na kierunku bioinformatyka
Elective courses for 1st degree studies in mathematics
Elective courses for 2nd stage studies in Mathematics
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

elective courses

Requirements:

Introduction to computer science I 1000-111bWI1a
Introduction to computer science II 1000-112bWI2a

Prerequisites:

Discrete mathematics 1000-134MAD

Prerequisites (description):

(in Polish) Posiadanie podstawowych umiejętności programistycznych oraz umiejętność konstruktywnego rozwiązywania problemów matematyki dyskretnej.

Short description:

In any type of school Computer Science lessons should both provide students with general knowledge about computer science and information theory and teach programming. The course will show how to structure a lesson and how to teach programming and theoretical computer science. Methods of programming teaching and the construction of auxiliary models in the teaching of computer science will be discussed and possible traps will be unveiled.

Full description:

In any type of school Computer Science lessons should both provide students with general knowledge about computer science and information theory and teach programming. The course will show how to structure a lesson and how to teach programming and theoretical computer science. Methods of programming teaching and the construction of auxiliary models in the teaching of computer science will be discussed and possible traps will be unveiled.

Course participants are expected to know the basics of computer science, in particular they should know programming on an elementary level. Part of the course will be dedicated to the teachiong of prgoramming language used for school's education.

Bibliography:

Eric S. Roberts (1986), Thinking Recursively, New York: John Wiley & Sons.

Learning outcomes: (in Polish)

Student

1. Zna założenia i zapisy podstawy programowej kształcenia ogólnego z informatyki na każdym poziomie nauczania.

2. Zna i rozumie zasady myślenia algorytmicznego.

3. Umie stawiać i rozwiązywać szkolne problemy algorytmiczne i prezentować rozwiązania w sposób zrozumiały dla uczniów na każdym poziomie nauczania.

4. Potrafi zaprojektować (ułożyć scenariusz i konspekt) poprawną lekcję informatyki z wykorzystaniem konstruktywistycznych metod nauczania oraz technologii informatycznych, w szczególności środowisk programistycznych.

5. Umie skonstruować zestawy zadań sprawdzających umiejętności wymienione w podstawie programowej na każdym poziomie nauczania.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Podstawą zaliczenia przedmiotu jest aktywność na zajęciach. W szczególności:

- przygotowanie i zrealizowanie na ćwiczeniach zajęć szkolnych na zadany temat, na każdym poziomie nauczania (klasy 1-3, klasy 4- 8, szkoła średnia - poziom rozszerzony)

- zrealizowanie edukacyjnego projektu programistycznego na laboratorium

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)