Methodology of Computer Science Instruction I
General data
Course ID: | 1000-135MI1 |
Erasmus code / ISCED: |
11.013
|
Course title: | Methodology of Computer Science Instruction I |
Name in Polish: | Metodyka nauczania informatyki I |
Organizational unit: | Faculty of Mathematics, Informatics, and Mechanics |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty obieralne na studiach drugiego stopnia na kierunku bioinformatyka Elective courses for 1st degree studies in mathematics Elective courses for 2nd stage studies in Mathematics |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | elective courses |
Requirements: | Introduction to computer science I 1000-111bWI1a |
Prerequisites: | Discrete mathematics 1000-134MAD |
Prerequisites (description): | (in Polish) Posiadanie podstawowych umiejętności programistycznych oraz umiejętność konstruktywnego rozwiązywania problemów matematyki dyskretnej. |
Short description: |
In any type of school Computer Science lessons should both provide students with general knowledge about computer science and information theory and teach programming. The course will show how to structure a lesson and how to teach programming and theoretical computer science. Methods of programming teaching and the construction of auxiliary models in the teaching of computer science will be discussed and possible traps will be unveiled. |
Full description: |
In any type of school Computer Science lessons should both provide students with general knowledge about computer science and information theory and teach programming. The course will show how to structure a lesson and how to teach programming and theoretical computer science. Methods of programming teaching and the construction of auxiliary models in the teaching of computer science will be discussed and possible traps will be unveiled. Course participants are expected to know the basics of computer science, in particular they should know programming on an elementary level. Part of the course will be dedicated to the teachiong of prgoramming language used for school's education. |
Bibliography: |
Eric S. Roberts (1986), Thinking Recursively, New York: John Wiley & Sons. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Student 1. Zna założenia i zapisy podstawy programowej kształcenia ogólnego z informatyki na każdym poziomie nauczania. 2. Zna i rozumie zasady myślenia algorytmicznego. 3. Umie stawiać i rozwiązywać szkolne problemy algorytmiczne i prezentować rozwiązania w sposób zrozumiały dla uczniów na każdym poziomie nauczania. 4. Potrafi zaprojektować (ułożyć scenariusz i konspekt) poprawną lekcję informatyki z wykorzystaniem konstruktywistycznych metod nauczania oraz technologii informatycznych, w szczególności środowisk programistycznych. 5. Umie skonstruować zestawy zadań sprawdzających umiejętności wymienione w podstawie programowej na każdym poziomie nauczania. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Podstawą zaliczenia przedmiotu jest aktywność na zajęciach. W szczególności: - przygotowanie i zrealizowanie na ćwiczeniach zajęć szkolnych na zadany temat, na każdym poziomie nauczania (klasy 1-3, klasy 4- 8, szkoła średnia - poziom rozszerzony) - zrealizowanie edukacyjnego projektu programistycznego na laboratorium |
Copyright by University of Warsaw.