Object-oriented programming
General data
Course ID: | 1000-212bPO |
Erasmus code / ISCED: |
11.301
|
Course title: | Object-oriented programming |
Name in Polish: | Programowanie obiektowe |
Organizational unit: | Faculty of Mathematics, Informatics, and Mechanics |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Requirements: | Introduction to programming (functional approach) 1000-211bWPF |
Short description: |
Presentation of fundamental notions and problems of object-oriented programming. During the course the notions of a class and an object are introduced as well as encapsulation, inheritance and polymorphism. Formalisms for describing object-oriented designs and programs are presented. During laboratory hours students are supposed to write small programs illustrating topics presented in the lectures and describe their solutions using adopted design notation. |
Full description: |
* Object-oriented domain modeling * Basics of UML notation * Introduction to object-oriented programming * Object-oriented programming in Java * Data hiding, encapsulation * Creation, initialization and destruction of objects * Inheritance and polymorphism * Interfaces * Exceptions * Generics and collections * Streams, serialization * Design patterns * Graphical user interface |
Bibliography: |
1. J . Gosling, B. Joy, G. Steele, G. Bracha, Java Language Specification, Addison-Wesley Professional, 3rd edition, 2005. 2. G. Booch, J. Rumbaugh, I. Jacobson, The Unified Modeling Language User Guide (2nd Edition), Addison-Wesley Professional, 2005. 3. E. Gamma, R. Helm, R. Johnson, J. Vlissides, Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software, Addison-Wesley Professional, 1st edition, 2005. 4. C. Larman, Applying UML and Patterns: An Introduction to Object-Oriented Analysis and Design and Iterative Development, Prentice Hall, 3st edition, 2004. 5. B. Eckel, Thinking in Java, Prentice Hall, 4th edition, 2006. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza - ma uporządkowaną wiedzę w zakresie programowania obiektowego [K_W02] - stosuje kapsułkowanie i rozumie problemy wynikające z jego braku, [K_W09] - zna i stosuje ze zrozumieniem dziedziczenie, rozumie zasadę podstawialności, [K_W09] - rozumie i potrafi zastosować polimorfizm, [K_W09] - zna podstawowe rodzaje kolekcji, [K_W09] - zna pojęcie wyjątku, [K_W09] - rozumie pojęcie interfejsu, [K_W09] - zna wybrane wzorce projektowe, [K_W10] - rozumie znaczenie testów jednostkowych. [K_W10] Umiejętności - potrafi kompilować i wykonywać programy w wybranym języku obiektowym, [K_U05] - potrafi wykonać analizę wymagań dla postawionego problemu oraz obiektowo projektuje oprogramowanie, [K_U17] - posługuje się wzorcami projektowymi [K_U18, K_U24] - potrafi obiektowo zaimplementować prosty system zgodnie z podaną specyfikacją [K_U19] - potrafi zastosować w swoich programach wyjątki, [K_U19] - potrafi pisać programy przetwarzające duże zbiory danych za pomocą kolekcji, [K_U08] - potrafi definiować testy jednostkowe i wykorzystać do przetestowania stworzonego przez siebie oprogramowania. [K_U21] Kompetencje - jest przygotowany do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści [K_K01] - jest gotów do pracy z zachowaniem uczciwości intelektualnej w działaniach własnych i innych osób [K_K02] - znaje znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, potrafi wyszukiwać informacje w literaturze [K_K03] |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Klasówka, programy zaliczeniowe, egzamin. Końcowa ocena wyliczana wg wzoru: L + max((3/2) * E, E + K) gdzie: L - liczba punktów z laboratorium (0..30), K - liczba punktów z klasówki (0..20), E - liczba punktów z egzaminu (0..40). Do zdania przedmiotu potrzeba 60% punktów (54). Skala ocen liniowa (progi poszczególnych ocen to: 54, 61, 68, 75, 82). Żeby być dopuszczonym do egzaminu w pierwszym terminie trzeba zaliczyć ćwiczenia i laboratorium. Zaliczenie polega na: zdobyciu co najmniej 8 punktów z klasówki (z klasówki poprawkowej można dostać 0 lub 8 punktów), oraz co najmniej 15 punktów z laboratorium. |
Copyright by University of Warsaw.