Master dissertation seminar, 4th course (part 1)
General data
Course ID: | 1300-OSMG4Z |
Erasmus code / ISCED: |
07.304
|
Course title: | Master dissertation seminar, 4th course (part 1) |
Name in Polish: | Seminarium magisterskie dla GMP 41 |
Organizational unit: | Faculty of Geology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | Master's seminars |
Prerequisites (description): | (in Polish) Student zebrał większość pozycji literatury naukowej, dotyczącej opracowywanej problematyki. Wykonał też większość badań terenowych oraz zebrał próbki. Wykonał część prac analitycznych i dokonał ich oceny. Sporządził też konspekt planowanej pracy i jest gotów do zaplanowania dalszych badań - semestr zimowy. |
Short description: |
In the 7th semester the students present the results of the field works on the background of the literature data. |
Full description: |
(in Polish) W trakcie zajęć magistranci referują w semestrze zimowym wstępne założenia i przegląd literatury dotyczącej opracowywanej problematyki zaś w semestrze letnim prezentują wyniki swoich prac analitycznych oraz główne tezy swojej pracy magisterskiej. W trakcie tej prezentacji (przy obecności promotora) dyskutowane są główne założenia i tezy pracy oraz przedstawiane metody analityczne, które mają służyć rozwiązaniu planowanych celów badawczych. Prezentacje przygotowywane są w technice Power Point wraz z ocenianą częścią tekstową. Łącznie dwa semestry zajęć i przygotowanie prezentacji - 150 godzin. |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura zgodna z tematem pracy magisterskiej, uzgodniona z promotorem. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Umiejętność pracy w terenie; umiejętność korzystania z literatury naukowej; gotowość do realizacji samodzielnych tematów naukowych, doskonalenie odpowiedniego warsztatu badawczego dla ich realizacji, przygotowanie pracy magisterskiej, umiejętność korzystania i otwartość na uwagi krytyczne. K_W01 – zna proste i zaawansowane instrumentalne metody analityczne stosowane w badaniach skał, minerałów i substancji pochodzenia organicznego K_W02 – zna zasady działania i możliwości analityczne określonej aparatury badawczej K_W09 – zna elektroniczne bazy geologiczne i programy niezbędne do opracowywania wyników badań K_W10 – zna zastosowanie technik komputerowych do modelowania i rozwiązywania problemów geologicznych K_W19 – zna skutki nieprzestrzegania zasad ochrony praw własności intelektualnej K_W20 – zna przepisy i zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w szkole wyższej K_U01 – umie zaplanować tok analityczny właściwy dla danego materiału badawczego i zinterpretować otrzymane wyniki K_U02 – umie posługiwać się sprzętem laboratoryjnym i podstawową aparaturą badawczą K_U03 – potrafi wykorzystać elementy statystyki w interpretacji uzyskanych wyników analitycznych K_U05 – umie samodzielnie zanalizować zgromadzony materiał naukowy, zinterpretować wyniki i wyciągnąć stosowne wnioski K_U09 – umie zaplanować i poprowadzić badania terenowe właściwe dla danego zakresu prac geologicznych K_U10 – umie wybrać określone techniki komputerowe do rozwiązywania zagadnień w zakresie geologii K_U11 – umie przedstawić swoje wyniki badań w formie krótkiego wystąpienia ustnego i pracy pisemnej K_U16 – ma umiejętności językowe wystarczające do korzystania z anglojęzycznej literatury naukowej K_K02 – umie zaplanować etapy przygotowawcze do wykonania prezentacji i prac zaliczeniowych K_K03 – realizując geologiczne zadania badawcze umie zidentyfikować problemy i zaproponować sposoby ich rozwiązania K_K04 – zdobywa wiedzę i umiejętności przydatne do podjęcia pracy w zawodzie K_K05 – jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo swoje i innych podczas prac laboratoryjnych i w czasie kursów terenowych K_K06 – rozumie potrzebę przedstawiania najnowszej wiedzy geologicznej w ramach prezentacji i przy wykonywaniu prac zaliczeniowych K_K07 – zna zasady najprostszego i najefektywniejszego osiągania zamierzonych celów przy wykonywaniu prac geologicznych K_K09 – zna zasady przedsiębiorczości K_K10 – rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Aktywność na zajęciach, ocena formalna i merytoryczna prezentacji, sposób przedstawienia referatów, umiejętność uczestniczenia i prowadzenia dyskusji naukowej. Ocena aktywności słuchaczy w dyskusji po referacie. |
Practical placement: |
(in Polish) brak |
Copyright by University of Warsaw.