(in Polish) Dydaktyka Szkoły Wyższej
General data
Course ID: | 1500-SDN-DSW-CHM |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Dydaktyka Szkoły Wyższej |
Organizational unit: | Faculty of History |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia mają charakter konwersatoryjno-warsztatowy. Głównym ich celem jest wsparcie doktorantek i doktorantów w przygotowaniu do samodzielnego prowadzenia zajęć, w zdobywaniu i rozwijaniu kompetencji niezbędnych w przyszłej pracy dydaktycznej ze studentami. |
Full description: |
(in Polish) Zajęcia mają charakter konwersatoryjno-warsztatowy. Głównym ich celem jest wsparcie doktorantek i doktorantów w przygotowaniu do samodzielnego prowadzenia zajęć, w zdobywaniu i rozwijaniu kompetencji niezbędnych w przyszłej pracy dydaktycznej ze studentami. Nasze zajęcia rozpoczniemy od rozważań, czym jest Student Centered Learning (SCL) i jak założenia SCL można realizować w praktyce. Będziemy rozmawiać o budowaniu relacji ze studentkami i studentami, umiejętności formułowania zasad współpracy i wyznaczania granic. Zastanowimy się, w jaki sposób zachęcać studentki i studentów do aktywności i własnego rozwoju. Sporo uwagi poświęcimy pracy ze studentkami i studentami, wymagającymi wsparcia (zalecenia BON, „quiet learner” itp), co wiązać się będzie również z omówieniem zasad UDL (Universal Design for Learning) Będziemy rozmawiać na temat efektów uczenia się – docelowych i cząstkowych, wynikających z programu studiów konkretnego kierunku. Podczas kolejnych spotkań koncentrować się będziemy na kwestiach związanych z planowaniem/projektowaniem zajęć – poczynając od wyboru treści, poprzez wybór metod pracy, a na zagadnieniach związanych z weryfikacją efektów uczenia, oceną pracy studentów i informacją zwrotną skończywszy. Szczególną uwagę zwracać będziemy na umiejętność dostosowania metod i wykorzystywanych środków do zakładanych efektów. Porozmawiamy o punktach ECTS i obliczaniu nakładu pracy studentów. Połączymy to z dyskusją na temat sylabusa i jego miejsca w dydaktyce akademickiej. Jaką rolę wyznaczają sylabusowi przepisy ogólnouniwersyteckie (Regulamin studiów), jak jest ona wypełniana. Będziemy analizować konstrukcję sylabusa, przygotowując się do samodzielnego opracowania sylabusa własnych zajęć. |
Bibliography: |
(in Polish) • http://ehea.info/page-student-centred-learning • https://teaching.cornell.edu/teaching-resources/designing-your-course/universal-design-learning • Regulamin Studiów UW • Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (fragmenty) • rozporządzenie MNiSW z 27 IX 2018 r. w sprawie studiów (fragmenty): • http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20180001861/O/D20181861.pdf • wybrane programy studiów realizowanych na UW (zgodne z dyscypliną reprezentowaną przez doktorantkę/doktoranta. |
Learning outcomes: |
(in Polish) W zakresie wiedzy: Doktorant/Doktorantka: • Zna założenia Student Centered Learning (SCL). • Zna założenia Universal Design for Learning (UDL) • Rozumie wagę dobrze określonych efektów uczenia się dla procesu dydaktycznego. • Rozumie znaczenie dobrze skonstruowanego sylabusa w praktyce dydaktycznej. • Zna zasady konstruowania informacji zwrotnej wspierającej. W zakresie umiejętności: Doktorant/Doktorantka: • Potrafi wskazać przykłady realizowania zasad SCL na zajęciach. • Potrafi wskazać przykłady zastosowania zasad UDL na zajęciach. • Potrafi prawidłowo sformułować efekty uczenia się – tak, by były możliwe do osiągnięcia w zakładanej formule zajęć. • Potrafi dobrać formę zajęć, metody dydaktyczne i metody weryfikacji adekwatne do zakładanych efektów uczenia się. • Potrafi skonstruować przykład informacji zwrotnej wspierającej. • Potrafi prawidłowo oszacować nakład pracy studenta wyrażony w pkt ECTS. • Potrafi przygotować sylabus własnych zajęć. W zakresie kompetencji społecznych: Doktorant/Doktorantka: • Rozumie potrzebę nieustannego doskonalenia własnych kompetencji dydaktycznych; • Projektuje działania związane z podnoszeniem własnych kompetencji dydaktycznych |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Jednym z kluczowych warunków zaliczenia zajęć jest odpowiednia frekwencja – udział w co najmniej ośmiu spotkaniach. Akceptuję jedną nieobecność bez konieczności usprawiedliwiania i zaliczania. zasady zaliczania zajęć i przedmiotu (w tym zaliczania poprawkowego) Przy zaliczeniu zajęć będę brała pod uwagę trzy komponenty: a) wymagana frekwencja (warunek formalny); b) merytoryczny udział w dyskusji podczas kolejnych spotkań c) bieżące wykonywanie zadań indywidualnych i grupowych d) przygotowanie sylabusa własnych zajęć. |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Navigate to timetable
MO TU WAR
W TH WAR
FR |
Type of class: |
Workshops, 30 hours
|
|
Coordinators: | Jolanta Choińska-Mika | |
Group instructors: | Jolanta Choińska-Mika | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Pass/fail
Workshops - Pass/fail |
|
Short description: |
(in Polish) Zajęcia mają charakter konwersatoryjno-warsztatowy. Głównym ich celem jest wsparcie doktorantek i doktorantów w przygotowaniu do samodzielnego prowadzenia zajęć, w zdobywaniu i rozwijaniu kompetencji niezbędnych w przyszłej pracy dydaktycznej ze studentami. |
|
Full description: |
(in Polish) Zajęcia mają charakter konwersatoryjno-warsztatowy. Głównym ich celem jest wsparcie doktorantek i doktorantów w przygotowaniu do samodzielnego prowadzenia zajęć, w zdobywaniu i rozwijaniu kompetencji niezbędnych w przyszłej pracy dydaktycznej ze studentami. Nasze zajęcia rozpoczniemy od rozważań, czym jest Student Centered Learning (SCL) i jak założenia SCL można realizować w praktyce. Będziemy rozmawiać o budowaniu relacji ze studentkami i studentami, umiejętności formułowania zasad współpracy i wyznaczania granic. Zastanowimy się, w jaki sposób zachęcać studentki i studentów do aktywności i własnego rozwoju. Sporo uwagi poświęcimy pracy ze studentkami i studentami, wymagającymi wsparcia (zalecenia BON, „quiet learner” itp), co wiązać się będzie również z omówieniem zasad UDL (Universal Design for Learning) Będziemy rozmawiać na temat efektów uczenia się – docelowych i cząstkowych, wynikających z programu studiów konkretnego kierunku. Podczas kolejnych spotkań koncentrować się będziemy na kwestiach związanych z planowaniem/projektowaniem zajęć – poczynając od wyboru treści, poprzez wybór metod pracy, a na zagadnieniach związanych z weryfikacją efektów uczenia, oceną pracy studentów i informacją zwrotną skończywszy. Szczególną uwagę zwracać będziemy na umiejętność dostosowania metod i wykorzystywanych środków do zakładanych efektów. Porozmawiamy o punktach ECTS i obliczaniu nakładu pracy studentów. Połączymy to z dyskusją na temat sylabusa i jego miejsca w dydaktyce akademickiej. Jaką rolę wyznaczają sylabusowi przepisy ogólnouniwersyteckie (Regulamin studiów), jak jest ona wypełniana. Będziemy analizować konstrukcję sylabusa, przygotowując się do samodzielnego opracowania sylabusa własnych zajęć. |
|
Bibliography: |
(in Polish) • http://ehea.info/page-student-centred-learning • https://teaching.cornell.edu/teaching-resources/designing-your-course/universal-design-learning • Regulamin Studiów UW • Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (fragmenty) • rozporządzenie MNiSW z 27 IX 2018 r. w sprawie studiów (fragmenty): • http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20180001861/O/D20181861.pdf • wybrane programy studiów realizowanych na UW (zgodne z dyscypliną reprezentowaną przez doktorantkę/doktoranta. |
Copyright by University of Warsaw.