University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(B) University Didactics - Workshops

General data

Course ID: 1500-SZD-DSW-B-JJ
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (B) University Didactics - Workshops
Name in Polish: (B) Dydaktyka Szkoły Wyższej - warsztaty
Organizational unit: Faculty of History
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Short description: (in Polish)

Zajęcia o charakterze warsztatowym służą praktycznemu przygotowaniu doktorantek i doktorantek do pracy dydaktycznej oraz udziału w pracach podmiotów kolegialnych odpowiedzialnych za jakość oferty dydaktycznej UW (rad dydaktycznych i Uniwersyteckiej rady ds. Kształcenia). Uczestnicy zajęć mierzą się z przygotowaniem sylabusa zajęć i tym samym ćwiczą się w formułowaniu efektów uczenia się, doborze metod dydaktycznych prowadzących do ich osiągnięcia oraz metod ich weryfikacji.

Full description: (in Polish)

Zajęcia służą praktycznemu przygotowaniu doktorantek i doktorantek do pracy dydaktycznej oraz udziału w pracach podmiotów kolegialnych odpowiedzialnych za jakość oferty dydaktycznej UW.

Część zajęć poświęcona zostanie omówieniu rozwiązań systemowych obowiązujących na Uniwersytecie Warszawskim w obszarze kształcenia studentów. Porozmawiamy o Regulaminie Studiów jako „konstytucji dla studenta” oraz o programie studiów jako dokumencie tworzącym ramy dla kształcenia na danym kierunku studiów. Nauczymy się też z niego korzystać. Wskażemy czynniki determinujące wymagania programu studiów (m.in. oczekiwania otoczenia społeczno-gospodarczego, ramy europejskiego systemu szkolnictwa wyższego, regulacje prawa krajowego) oraz wspólnie zdefiniujemy rolę doktorantów i nauczycieli akademickich w kształtowaniu nie tylko zajęć, ale całego programu studiów. Zastanowimy się wspólnie, w jaki sposób możemy dbać o stałe doskonalenie jakości kształcenia na naszej uczelni i jakie wnioski powinniśmy wyciągnąć z doświadczenia kształcenia w trybie zdalnym.

Doktorantki i doktoranci zmierzą się także z zadaniem przygotowania sylabusa własnych zajęć, które swoimi celami, formą i metodami wpisywać się będą w wymagania określone w programie wybranego kierunku studiów. Przed przystąpieniem do prac nad sylabusami zapytamy o ich znaczenie. Komu potrzebny jest sylabus? Jaką pełni funkcję? Do czego winien, a do czego bywa wykorzystywany na uniwersytecie? Podczas kolejnych zajęć przeanalizujemy kluczowe jego elementy czyli efekty uczenia się, metody dydaktyczne prowadzące do ich osiągnięcia oraz metody weryfikacji efektów naszej dydaktycznej pracy.

Bibliography: (in Polish)

1) Regulaminu Studiów UW

2) Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (we wskazanych fragmentach)

3) rozporządzenie MNiSW z 27 IX 2018 r. w sprawie studiów: http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20180001861/O/D20181861.pdf

4) rozporządzenie MNiSW z 14 XI 2018 r. w sprawie charakterystyk drugiego stopnia efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomach 6-8 Polskiej Ramy Kwalifikacji: http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20180002218/O/D20182218.pdf

5) Raport przygotowany przez DeLab UW, PFR i Google: „Kompetencje przyszłości. Jak je kształtować w elastycznym ekosystemie edukacyjnym?”, dostępny pod linkiem: http://www.delab.uw.edu.pl/pl/kompetencje-przyszlosci/

Learning outcomes: (in Polish)

W zakresie wiedzy:

Doktorant/Doktorantka:

1) Zna wymagania Polskiej Ramy Kwalifikacji i regulacje prawne wpływające na kształt programów studiów;

2) Zna ciała kolegialne uczelni, od których zależy program studiów i doskonalenie jakości kształcenia studentów;

3) Zna rekomendacje dot. prowadzenia zajęć w trybie zdalnym i ocenia ich przydatność;

4) Rozumie wagę dobrze określonych efektów uczenia się dla procesu dydaktycznego.

W zakresie umiejętności:

Doktorant/Doktorantka:

1) Potrafi prawidłowo sformułować efekty uczenia się (tak, by były jasne i możliwe do osiągnięcia) – P8S_UK.1

2) Potrafi dobrać formę zajęć, metody dydaktyczne i metody weryfikacji adekwatne do zakładanych efektów uczenia się; - P8S_UU2

3) Potrafi przygotować sylabus własnych zajęć; – P8S_UU2

4) Potrafi prawidłowo oszacować nakład pracy studenta wyrażony w pkt ECTS; – P8S_UU2

5) Potrafi prawidłowo dobrać metodę kształcenia i narzędzia informatyczne do zajęć w trybie zdalnym. – P8S_UU2

W zakresie kompetencji społecznych:

Doktorant/Doktorantka:

1) Rozumie potrzebę nieustannego doskonalenia własnych kompetencji dydaktycznych i planuje działania w tym zakresie; - P8S._UU.1

2) Rozumie potrzebę i jest gotowy do kolegialnej refleksji nad kształceniem i metodami jego doskonalenia; - P8S_UU.1

3) Jest gotowy/a do krytycznej analizy różnych aspektów dydaktyki akademickiej i inicjowania debaty na ten temat. – P8S_UK3

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Udział w ćwiczeniach jest obowiązkowy. Dopuszczalna jest jedna nieobecność na jednym bloku zajęć (1 blok = 4 h dydaktyczne), nie wymaga ona żadnego zaliczania. Od uczestników zajęć oczekuję aktywności.

Obowiązuje zaliczenie bez oceny (zal). Warunkiem zaliczenia jest odpowiednia frekwencja (min. na 4 blokach) i zaliczenie pracy pisemnej w postaci sylabusa.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)