The Art of Writing Scientific Reviews
General data
Course ID: | 1500-SZD-SPRN |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | The Art of Writing Scientific Reviews |
Name in Polish: | Sztuka pisania recenzji naukowych |
Organizational unit: | Faculty of Polish Studies |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | elective courses |
Short description: |
Class devoted to learning how to write scientific reviews of monographs, collective volumes and editions of source texts |
Full description: |
During the course, sample reviews of different types of scientific publications will be analysed in terms of their advantages and disadvantages, professionalism and usefulness. For those who are willing, the professor will offer assis in the preparation and printing in a scientific periodical of a review, which will be considered as the publication needed to initiate the procedure related to the entry of the dissertation defence. |
Bibliography: |
(in Polish) Literatury omawiającej zagadnienie kompleksowo brak. Przedmiotem uwagi podczas zająć będą dostarczone przez prowadzącego kopie recenzji z czasopism naukowych oraz dostępne prace problemowe. Poniżej podaję kilka przykładowych pozycji, które zamierzam wykorzystać: - A. Folta-Rusin, Recenzja naukowa – gatunek wyróżniony. Próba opisu z recenzją literacką w tle, „Tekstualia” 2020, nr 3. - G. Franczak, „Ogumienie mózgu” w „słabym świetle postępu”. O pułapkach translacji syntagmatycznej i niebezpośredniej na przykładzie włoskiej wersji „Biegunów” Olgi Tokarczuk, „Między Oryginałem a Przekładem” 2021, nr 2. - J. Goćkowski, Krytyka naukowa a reguły gry o prawdę naukową, „Nauka I Szkolnictwo Wyższe” 2001, nr 2. - E.A. Jurkowska, Czy na pewno „bestsellery staropolskie”?, „Bibliotekarz Podlaski” 2021, nr 2. - R. Krzywy, Wokół staropolskiej literatury popularnej, „Pamiętnik Literacki” 2022, nr 2. - E. Lasocińska, Precyzyjny zapis czy ekspresja przeżyć?, „Barok” 2019, nr 2. - J. Łukaszewski, Niewykorzystana szansa. Kilka uwag do pracy Ady Arendt „Archeologia zatroskania”, „Biblioteka” 2020. - S. Raczyńska, Archeologia zatroskania, czyli staropolskie kalendarze w dygresjach, „Ruch Literacki” 2020, nr 2. - M. Ryszkiewicz, Grzeczność akademicka. Retoryczna analiza recenzji w postepowaniu habilitacyjnym, „Res Rhetorica” 2020, nr 3. - P. Urbański, Humaniści i ich „rozkoszni domownicy”, „Pogranicza” 2002, nr 6. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza: P8S_WG.3 metodologię badań naukowych Umiejętności: P8S_UW.1 wykorzystywać wiedzę z różnych dziedzin nauki do twórczego identyfiko-wania, formułowania i innowa¬cyjnego rozwiązywania złożo¬nych problemów lub wykonywania zadań o charakterze badaw¬czym, a w szczególności: - definiować cel i przedmiot badań naukowych, - rozwijać metody, techniki i narzędzia badawcze oraz twórczo je stosować, - wnioskować na podstawie wyników badań naukowych P8S_UK.4 uczestniczyć w dyskursie nauko¬wym Kompetencje społeczne: P8S_KK.3 uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych P8S_KR.1 podtrzymywania i rozwijania etosu środowisk badawczych i twórczych, w tym: - prowadzenia działalności naukowej w sposób niezależny |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Podstawą zaliczenia jest aktywny udział oraz obecność na zajęciach. Dopuszczalna liczba nieobecności: 2. |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Navigate to timetable
MO TU W TH CW
FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Roman Krzywy | |
Group instructors: | Roman Krzywy | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Pass/fail
Classes - Pass/fail |
|
Short description: |
Class devoted to learning how to write scientific reviews of monographs, collective volumes and editions of source texts. |
|
Full description: |
During the course, sample reviews of different types of scientific publications will be analysed in terms of their advantages and disadvantages, professionalism and usefulness. For those who are willing, the professor will offer assis in the preparation and printing in a scientific periodical of a review, which will be considered as the publication needed to initiate the procedure related to the entry of the dissertation defence. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatury omawiającej zagadnienie kompleksowo brak. Przedmiotem uwagi podczas zająć będą dostarczone przez prowadzącego kopie recenzji z czasopism naukowych oraz dostępne prace problemowe. Poniżej podaję kilka przykładowych pozycji, które zamierzam wykorzystać: - A. Folta-Rusin, Recenzja naukowa – gatunek wyróżniony. Próba opisu z recenzją literacką w tle, „Tekstualia” 2020, nr 3. - G. Franczak, „Ogumienie mózgu” w „słabym świetle postępu”. O pułapkach translacji syntagmatycznej i niebezpośredniej na przykładzie włoskiej wersji „Biegunów” Olgi Tokarczuk, „Między Oryginałem a Przekładem” 2021, nr 2. - J. Goćkowski, Krytyka naukowa a reguły gry o prawdę naukową, „Nauka I Szkolnictwo Wyższe” 2001, nr 2. - E.A. Jurkowska, Czy na pewno „bestsellery staropolskie”?, „Bibliotekarz Podlaski” 2021, nr 2. - R. Krzywy, Wokół staropolskiej literatury popularnej, „Pamiętnik Literacki” 2022, nr 2. - E. Lasocińska, Precyzyjny zapis czy ekspresja przeżyć?, „Barok” 2019, nr 2. - J. Łukaszewski, Niewykorzystana szansa. Kilka uwag do pracy Ady Arendt „Archeologia zatroskania”, „Biblioteka” 2020. - S. Raczyńska, Archeologia zatroskania, czyli staropolskie kalendarze w dygresjach, „Ruch Literacki” 2020, nr 2. - M. Ryszkiewicz, Grzeczność akademicka. Retoryczna analiza recenzji w postepowaniu habilitacyjnym, „Res Rhetorica” 2020, nr 3. - P. Urbański, Humaniści i ich „rozkoszni domownicy”, „Pogranicza” 2002, nr 6. |
Copyright by University of Warsaw.