(in Polish) Literaturoznawstwo - Warsztat metodyczny grupowy (warsztat dodatkowy) dla chętnych - 26 godz. - ENG
General data
Course ID: | 1500-SZD-WM-L-26-EN |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Literaturoznawstwo - Warsztat metodyczny grupowy (warsztat dodatkowy) dla chętnych - 26 godz. - ENG |
Organizational unit: | Faculty of Modern Languages |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | English |
Type of course: | elective courses |
Full description: |
The extended version of Academic Teaching Workshop. The course will be devoted to the specifics of higher education teaching, course design, and the physiology of learning. Part 1: The Physiology of Learning: different modes of learning, the learning brain Part 2: How Memory Works: creating chunks of memory, long and short term memory Part 3: Motivation and Overcoming Procrastination - in yourself and others Part 4: Illusions of Competence and the Imposter Syndrome - causes and solutions Part 5: Creating a University Course - using your own research Part 6: Teaching at University Level - similarities and differences to other levels of teaching Part 7: Taking, Writing and Checking Tests |
Bibliography: |
Burger, Edward, Starbird, Michael. The 5 Elements of Effective Thinking. Princeton 2012. Brown, Peter, Make It Stick: The Science of Successful Learning. Belknap Press, 2014. Emmett, Rita. The Procrastinator’s Handbook. Walker Publishing, 2000. Ericsson, Anders. Peak: Secrets from the New Science of Expertise. Houghton, Miffin, Harcourt 2016. Duhigg, Charles. The Power of Habit. Random House, 2012. Oakley, Barbara. Mindshift. Penguin, 2017. Materiały online |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza: zna i rozumie P8S_WG.4 zasady upowszechniania wyników działalności naukowej, także w trybie otwartego dostępu Umiejętności: potrafi P8S_UW.3 transferować wyniki działalności naukowej do sfery gospodarczej i społecznej P8S_UK.2 upowszechniać wyniki działalności naukowej, także w formach popularnych P8S_UK.3 inicjować debatę P8S_UU.1 samodzielnie planować i działać na rzecz własnego rozwoju oraz inspirować i organizować rozwój innych osób P8S_UU.2 planować zajęcia lub grupy zajęć i realizować je z wykorzystaniem nowoczesnych metod i narzędzi Kompetencje społeczne: jest gotów do P8S_KO.1 wypełniania zobowiązań społecznych badaczy i twórców P8S_KO.2 inicjowania działań na rzecz interesu publicznego P8S_KR.1 podtrzymywania i rozwijania etosu środowisk badawczych i twórczych, w tym: - prowadzenia działalności naukowej w sposób niezależny, - respektowania zasady publicznej własności wyników działalności naukowej, z uwzględnieniem zasad ochrony własności intelektualnej |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) aktywne uczestnictwo w zajęciach, przygotowanie prezentacji |
Copyright by University of Warsaw.