University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Literaturoznawstwo - Warsztat metodyczny grupowy (warsztat dodatkowy) dla chętnych - 26 godz. - ENG

General data

Course ID: 1500-SZD-WM-L-26-EN
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Literaturoznawstwo - Warsztat metodyczny grupowy (warsztat dodatkowy) dla chętnych - 26 godz. - ENG
Organizational unit: Faculty of Modern Languages
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: English
Type of course:

elective courses

Full description:

The extended version of Academic Teaching Workshop. The course will be devoted to the specifics of higher education teaching, course design, and the physiology of learning.

Part 1: The Physiology of Learning: different modes of learning, the learning brain

Part 2: How Memory Works: creating chunks of memory, long and short term memory

Part 3: Motivation and Overcoming Procrastination - in yourself and others

Part 4: Illusions of Competence and the Imposter Syndrome - causes and solutions

Part 5: Creating a University Course - using your own research

Part 6: Teaching at University Level - similarities and differences to other levels of teaching

Part 7: Taking, Writing and Checking Tests

Bibliography:

Burger, Edward, Starbird, Michael. The 5 Elements of Effective Thinking. Princeton 2012.

Brown, Peter, Make It Stick: The Science of Successful Learning. Belknap Press, 2014.

Emmett, Rita. The Procrastinator’s Handbook. Walker Publishing, 2000.

Ericsson, Anders. Peak: Secrets from the New Science of Expertise. Houghton, Miffin, Harcourt 2016.

Duhigg, Charles. The Power of Habit. Random House, 2012.

Oakley, Barbara. Mindshift. Penguin, 2017.

Materiały online

Learning outcomes: (in Polish)

Wiedza: zna i rozumie

P8S_WG.4 zasady upowszechniania wyników działalności naukowej, także w trybie otwartego dostępu

Umiejętności: potrafi

P8S_UW.3 transferować wyniki działalności naukowej do sfery gospodarczej i społecznej

P8S_UK.2 upowszechniać wyniki działalności naukowej, także w formach popularnych

P8S_UK.3 inicjować debatę

P8S_UU.1 samodzielnie planować i działać na rzecz własnego rozwoju oraz inspirować i organizować rozwój innych osób

P8S_UU.2 planować zajęcia lub grupy zajęć i realizować je z wykorzystaniem nowoczesnych metod i narzędzi

Kompetencje społeczne: jest gotów do

P8S_KO.1 wypełniania zobowiązań społecznych badaczy i twórców

P8S_KO.2 inicjowania działań na rzecz interesu publicznego

P8S_KR.1 podtrzymywania i rozwijania etosu środowisk badawczych i twórczych, w tym:

- prowadzenia działalności naukowej w sposób niezależny,

- respektowania zasady publicznej własności wyników działalności naukowej, z uwzględnieniem zasad

ochrony własności intelektualnej

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

aktywne uczestnictwo w zajęciach, przygotowanie prezentacji

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)