University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Countryside tourism

General data

Course ID: 1900-3-TOM-MT
Erasmus code / ISCED: 07.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0532) Earth science The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Countryside tourism
Name in Polish: Turystyka na obszarach miejskich
Organizational unit: Faculty of Geography and Regional Studies
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Main fields of studies for MISMaP:

geography

Type of course:

obligatory courses

Mode:

Classroom

Short description: (in Polish)

Treścią przedmiotu są wybrane zagadnienia z zakresu turystyki miejskiej. Po wstępnym określeniu przedmiotu badań oraz perspektyw poznawczych, wybranych metod oraz kontekstu turystyki miejskiej w ramach geografii turyzmu następuje przedstawienie szczegółowych kwestii merytorycznych (teoria i praktyka), a mianowicie problemów m.in. dot. polityki turystycznej miast, marketingu miasta, rodzajów turystyki obecnych na obszarach miejskich, regeneracji poprzez kulturę i tematyzacji przestrzeni, oraz – jako efekt – prezentacja kryteriów oceny kondycji turystycznej miast.

Full description: (in Polish)

Spektrum problemowe, z którym zapoznawani są studenci podczas zajęć, na podstawie przykładów polskich i zagranicznych: (a) teoretyczny kontekst turystyki miejskiej (przedmiot badań; ujęcia badawcze: scjentystyczno-pozytywistyczne, behawioralne, humanistyczne, strukturalistyczne), (b) podstawowe koncepcje badawcze (z zakresu geografii miast i geografii turyzmu), (c) polityka turystyczna miast, (d) marketing miasta, (d) regeneracja przestrzeni miejskiej poprzez kulturę, (e) tematyzacja miasta, (f) rodzaje turystyki na obszarach miejskich (m.in. turystyka biznesowa, turystyka sportowa, turystyka kulturowa), (g) percepcja przestrzeni i semiosfera turystyczna, (h) muzeum w przestrzeni miasta, (i) analiza turystycznych planów miejskich, (j) analiza miejskich przewodników, (k) miasto dla mieszkańców, czy dla turystów?, (l) narzędzia ewaluacji kondycji turystycznej miast. Dodatkowo studenci opracowują samodzielnie rejestr wybranych obiektów charakterystycznych w różnych miastach świata.

Bibliography: (in Polish)

Gravari-Barbas M., 2013, Aménager la ville par a culture et le tourisme, Le Moniteur, Paris

Jażdżewska I. (red.), Funkcja turystyczna miast, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź

Kowalczyk A., 2005, Nowe formy turystyki miejskiej, Prace i Studia Geograficzne, 35, Zmiany przestrzenne i funkcjonalne obszarów miejskich, Wyd. WGiSR UW, Warszawa (s. 155-197)

Law C. M., 1996, Urban tourism. Attracting visitors to large cities, Mansell, London

Madurowicz M., 2008, Kto jest turystą w przestrzeni miasta? Poszukiwania badawcze [w:] A. Kowalczyk (red.), Turystyka kulturowa. Spojrzenie geograficzne, Wyd. WGiSR UW, Warszawa (s. 59-84)

Maitland R., Newman P., World Tourism Cities, 2009, World Tourism Cities. Developing tourism off the beaten track, Routledge, New York

Zuziak Z., Broński K. i in. (red.), 1992, Managing tourism in historic cities, International Cultural Centre, Cracow

Learning outcomes: (in Polish)

Po zakończeniu kursu studentka (student) powinna (powinien) wiedzieć, co to jest turystyka miejska, jakie są wykładnie badawcze i domeny aplikacyjne tej dziedziny, identyfikować turystyczne obszary w przestrzeni miejskiej, rozróżniać rodzaje turystyki na obszarach miejskich, umieć wskazywać modelowe realizacje z zakresu miejskiej polityki turystycznej w Polsce i na świecie, ocenić pod kątem użyteczności miejskie plany turystyczne oraz miejskie przewodniki, a także posługiwać się kilkoma narzędziami oceny kondycji turystycznej miast.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Ocenie podlega stopień przyswojenia wiedzy przekazywanej podczas zajęć (wykład) oraz przygotowanie do zajęć i udział na zajęciach (ćwiczenia).

Practical placement: (in Polish)

Brak.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)