University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Turystyka kulturowa

General data

Course ID: 1900-3-TUK-GSW-WW
Erasmus code / ISCED: 07.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0532) Earth science The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: (unknown)
Name in Polish: Turystyka kulturowa
Organizational unit: Faculty of Geography and Regional Studies
Course groups: (in Polish) Przedmioty do wyboru WGSR, dzienne studia II stopnia - sem. zimowy
(in Polish) Przedmioty do wyboru, dzienne studia II stopnia (Geografia świata) - sem. zimowy
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Prerequisites (description):

Understanding the natural and cultural values of America.

Mode:

Classroom

Short description:

Natural environment and man as the key to the geographical knowledge of North America. Natural and cultural landscape.

Full description: (in Polish)

Celem zajęć jest poznanie związków między środowiskiem przyrodniczym a człowiekiem oraz szczególnych regionów przyrodniczo-kulturowych Ameryki Północnej, głównie na przykładach regionów Stanów Zjednoczonych Ameryki. Poznanie krajobrazu przyrodniczego i walorów turystycznych na przykładzie.

Zakres tematów:

Przyrodniczy zapis natury.

Pierwsi Amerykanie i Pierwsze Narody.

Hiszpańska i francuska spuścizna kultury.

Współczesny krajobraz amerykański.

Elementy kultury amerykańskiej.

Obszary chronione.

Bibliography:

Boesch H.H., 1961, USA: opanowanie kontynentu, PWN

Celichowski Z., 1892, List Krzysztofa Kolumba o odkryciu Ameryki, Przekład polski, Biblioteka Kórnicka, Poznań

Conzen M.P., 2010, The Making of the American Landscape, Routledge, New York and London

Dickason O. P., 1992, Canada's First Nations: A History of Founding Peoples from Earliest Times, University of Oklahoma Press, McClelland&Stewart Inc., Toronto

Latourelle A., 2011, National Geographic Guide to the National Parks of Canada, National Geographic

National Geographic Guide to the National Parks of United States, 2012, National Geographic

Hudson J.C., 2002, Across this land: a regional geography of United States and Canada, JHU

Jackson W., Jackson B., Dudley N., Jeanrenaud J-P, Stolton S., Schlaepfer R., 2006, Forest Quality: Assessing Forests at a Landscape Scale, Nigel&Dudley, NY

Rozbicki M., 1991, Narodziny narodu. Historia Stanów Zjednoczonych, OW Interim

Teplicki Z., 1994, Wielcy Indianie Ameryki Północnej, Książka i Wiedza

Warszyńska J., 2000, Geografia turystyczna świata, tom 2, Ameryka, PWN, Warszawa

Wynn G., 2007, Nature and Human Societies. Canada And Arctic North America: An Environmental History, ABC-CLIO, Inc., Santa Barbara CA.

Artykuły naukowe. Przewodniki turystyczne.

Learning outcomes: (in Polish)

Wiedza: Student zna elementy środowiska geograficznego kontynentu; walory przyrodnicze i kulturowe Stanów Zjednoczonych Ameryki, wybrane miasta i Parki Narodowe Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej i Kanady; położenie geograficzne, walory turystyczne, problemy.

Umiejętności: na podstawie wiedzy teoretycznej i faktograficznej identyfikuje związki środowisko przyrodnicze-człowiek w regionie.

Kompetencje: Rozumie złożoność zjawisk i procesów przyrodniczo-społecznych w omawianym regionie.

Postawa: Student uznaje specyfikę i szanuje walory kulturowe i przyrodnicze Ameryki Północnej.

Nakład pracy studenta 25 godz:

w tym 15 godz. wykładów,

9 godz. studiowania literatury, przygotowania do egzaminu

i 1 godz. konsultacji.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Metoda podawcza. Prezentacje multimedialne z wykorzystaniem fotografii (autorskich), map, rycin, zdjęć. Obecność na wykładach nie jest odnotowywana.

Zaliczenie pisemne na ocenę; pisemna odpowiedź na jedno z dwóch pytań (do wyboru) z zakresu tematycznego wykładów.

Practical placement: (in Polish)

Nie dotyczy

Classes in period "Winter semester 2024/25" (future)

Time span: 2024-10-01 - 2025-01-26
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lecture, 30 hours more information
Coordinators: Małgorzata Durydiwka
Group instructors: Katarzyna Duda-Gromada, Małgorzata Durydiwka
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Lecture - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)