University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Marketing turystyczny

General data

Course ID: 1900-4AMT-TU
Erasmus code / ISCED: 04.7 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0414) Marketing and advertising The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: (unknown)
Name in Polish: Marketing turystyczny
Organizational unit: Faculty of Geography and Regional Studies
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Mode:

Classroom

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest przybliżenie studentom istoty i roli narzędzi marketingowych w turystyce – tak dla przedsiębiorstw turystycznych, jak i jednostek terytorialnych (gmin, miast czy regionów). Przedmiot porusza m.in. problematykę marketingu mix w turystyce, produktu turystycznego, promocji w turystyce, etc.

Full description: (in Polish)

Zajęcia mają charakter wykładów. W trakcie zajęć poruszane są następujące zagadnienia:

- Specyfika usług turystycznych.

- Zakres pojęcia „marketing”, koncepcje prowadzenia przez organizacje działań marketingowych, zarządzanie marketingowe.

- Marketing mix– tradycyjne i nowe ujęcia.

- Produkt turystyczny (definicje, elementy, cykl rozwoju).

- Promocja i dystrybucja produktu turystycznego.

- Segmentacja rynku.

- Badania marketingowe.

- Cena, marka i logo produktu turystycznego.

Bibliography: (in Polish)

Gołembski G., 1998, Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej, Wyd. AE w Poznaniu.

Altkorn J., 1994, 2002, Marketing w turystyce, wyd. PWE, Warszawa.

Kotler Ph., 1994, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola.

Kaczmarek J., Stasiak A., Włodarczyk B., 2005, Produkt turystyczny, Wyd. PWE, Warszawa.

Mazurkiewicz L., 2002, Planowanie marketingowe w przedsiębiorstwie turystycznym, PWN, Warszawa.

Learning outcomes: (in Polish)

Po ukończeniu zajęć student:

- dostrzega rolę marketingu dla usług turystycznych,

- dostrzega rolę produktu turystycznego na rynku usług turystycznych,

- potrafi samodzielnie zaprojektować produkt turystyczny i strategię jego promocji.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Ocenie podlega opanowanie wiedzy przekazanej na zajęciach oraz umiejętność zastosowania jej praktyce. Wiedza ta sprawdzana jest na egzaminie pisemnym (pytania zamknięte oraz otwarte).

Practical placement: (in Polish)

Brak.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)