(in Polish) Marketing turystyczny
General data
Course ID: | 1900-4AMT-TU |
Erasmus code / ISCED: |
04.7
|
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Marketing turystyczny |
Organizational unit: | Faculty of Geography and Regional Studies |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest przybliżenie studentom istoty i roli narzędzi marketingowych w turystyce – tak dla przedsiębiorstw turystycznych, jak i jednostek terytorialnych (gmin, miast czy regionów). Przedmiot porusza m.in. problematykę marketingu mix w turystyce, produktu turystycznego, promocji w turystyce, etc. |
Full description: |
(in Polish) Zajęcia mają charakter wykładów. W trakcie zajęć poruszane są następujące zagadnienia: - Specyfika usług turystycznych. - Zakres pojęcia „marketing”, koncepcje prowadzenia przez organizacje działań marketingowych, zarządzanie marketingowe. - Marketing mix– tradycyjne i nowe ujęcia. - Produkt turystyczny (definicje, elementy, cykl rozwoju). - Promocja i dystrybucja produktu turystycznego. - Segmentacja rynku. - Badania marketingowe. - Cena, marka i logo produktu turystycznego. |
Bibliography: |
(in Polish) Gołembski G., 1998, Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej, Wyd. AE w Poznaniu. Altkorn J., 1994, 2002, Marketing w turystyce, wyd. PWE, Warszawa. Kotler Ph., 1994, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Kaczmarek J., Stasiak A., Włodarczyk B., 2005, Produkt turystyczny, Wyd. PWE, Warszawa. Mazurkiewicz L., 2002, Planowanie marketingowe w przedsiębiorstwie turystycznym, PWN, Warszawa. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po ukończeniu zajęć student: - dostrzega rolę marketingu dla usług turystycznych, - dostrzega rolę produktu turystycznego na rynku usług turystycznych, - potrafi samodzielnie zaprojektować produkt turystyczny i strategię jego promocji. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Ocenie podlega opanowanie wiedzy przekazanej na zajęciach oraz umiejętność zastosowania jej praktyce. Wiedza ta sprawdzana jest na egzaminie pisemnym (pytania zamknięte oraz otwarte). |
Practical placement: |
(in Polish) Brak. |
Copyright by University of Warsaw.