(in Polish) Turystyka kulturowa
General data
Course ID: | 1900-4ATK-TU |
Erasmus code / ISCED: |
04.4
|
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Turystyka kulturowa |
Organizational unit: | Faculty of Geography and Regional Studies |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest przybliżenie zjawisk zachodzących w turystyce kulturowej, ich uwarunkowań i konsekwencji. Zajęcia są podzielone na dwie zasadnicze części. W pierwszej z nich, o charakterze teoretycznym, zaprezentowane zostaną zagadnienia dotyczące przestrzeni w turystyce kulturowej, krajobrazu kulturowego oraz edukacyjnej roli turystyki kulturowej. Część druga, empiryczna, to prezentacja wybranych form turystyki kulturowej oraz skutków społeczno-gospodarczo-kulturowych rozwoju różnych form turystyki kulturowej. Omawiane zagadnienia będą ilustrowane studiami przypadków. |
Full description: |
(in Polish) Treść: 1. Turystyka kulturowa – problematyka, perspektywy badawcze, koncepcje. 2. Przestrzeń w turystyce kulturowej. Koncepcja krajobrazu kulturowego. 3. Edukacyjna rola turystyki kulturowej. 4. Charakterystyka wybranych form turystyki kulturowej (etnograficzna, architektoniczna, religijna, przemysłowa, rozrywkowa, kulinarna, tanatoturystyka i inne). 5. Turystyka kulturowa w polityce turystycznej. 6. Społeczne, gospodarcze i kulturowe skutki rozwoju różnych form turystyki kulturowej. |
Bibliography: |
(in Polish) Kołodziejczyk A., 1979, Rola elementów kultury w turystyce, Instytut Turystyki, Warszawa. Kowalczyk A., 2008, Współczesna turystyka kulturowa – między tradycją a nowoczesnością, [w:] Kowalczyk A. (red.), Turystyka kulturowa. Spojrzenie Geograficzne, UW WGiSR, Warszawa, 9-57. Małek J., 2003, Turystyka kulturowa jako czynnik rozwoju lokalnego, Prace i Studia Geograficzne, 32, 13-34. von Rohrscheidt A.M., 2008, Turystyka kulturowa. Fenomen, potencjał, perspektywy, GWSHM w Gnieźnie, Gniezno. Wilk W., 2003, Między zakupami a rozrywką – nowe znaczenie centrum handlowego, Prace i Studia Geograficzne, 32, 205-224. Ponadto: Turystyka kulturowa (czasopismo internetowe) – www.turystykakulturowa.org Wybrane artykuły z czasopism zagranicznych: Annals of Tourism Research, Journal of Cultural Studiem i In. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po ukończeniu zajęć student powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu turystyki kulturowej, umieć rozpoznać potencjał dla rozwoju różnych form turystyki kulturowej, a także umieć wyjaśnić rolę, jaką turystyka kulturowa może odegrać w rozwoju społeczno-gospodarczym miejscowości / regionu. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Podstawę oceny końcowej stanowi wynik testu zaliczeniowego, obejmującego zagadnienia poruszane na zajęciach. Ponadto w trakcie zajęć – po wcześniejszym ustaleniu z wykładowcą – studenci mogą przedstawiać referaty (prezentacje multimedialne) dotyczące wybranego zagadnienia, zgodnego z tematyką realizowaną na zajęciach. W zależności merytorycznej jakości wystąpienia, ocena końcowa może ulec podwyższeniu (maksymalnie o 1 stopień). |
Practical placement: |
(in Polish) Brak. |
Copyright by University of Warsaw.