University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Landscape architecture - project

General data

Course ID: 1900-7-AKP-UR
Erasmus code / ISCED: 02.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (unknown)
Course title: Landscape architecture - project
Name in Polish: Architektura krajobrazu projekt
Organizational unit: Faculty of Geography and Regional Studies
Course groups: (in Polish) Przedmioty obowiązkowe, spec. Urbanistyka i rewitalizacja - sem. 3
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Main fields of studies for MISMaP:

spatial development

Type of course:

obligatory courses

Prerequisites (description):

(in Polish) Brak.

Mode:

Classroom

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest zapoznanie studenta z etapami procesu projektowego mającego swoje zastosowanie w projektowaniu urbanistycznym. Prace prowadzone są na mapach zasadniczych i polegają na sporządzeniu trzech plansz: inwentaryzacji i analiz terenu, koncepcji zagospodarowaniu terenu wraz z przekrojem, wykonania detalu zagospodarowania przestrzennego wraz z modelem przestrzennym.

Full description: (in Polish)

W czasie trwania ćwiczeń student wykonuje określone zadanie projektowe. Zadanie wykonywane jest w zespołach na podkładach cyfrowych przy wspomaganiu komputera i ma na celu wykonanie trzech plansz w formacie A1.

Zadanie wykonywane jest etapowo, gdzie po każdym zakończonym etapie następuje publiczna prezentacja wykonanej pracy. Na etapy pracy składają się:

Plansza nr 1 Inwentaryzacja i analizy. Inwentaryzacja i analizy wykonywane są dwu etapowo i składają się na nie: wizja lokalna i praca własna. W czasie wizji lokalnej student zbiera wszystkie informacje na temat zagospodarowania terenu, przeprowadza badanie związane z analizą funkcjonalną terenu oraz inwentaryzację fotograficzną. W czasie pracy własnej zespół nanosi na podkład elementy zagospodarowania terenu np. ulice, chodniki (rodzaje nawierzchni), elementy małej architektury, formy istniejącej zieleni. Studenci wykonują analizy sporządzone na mapach zasadniczych dotyczące międzyinnymi: komunikacji, funkcji, sposobów użytkowania, hałasu i zacienienia terenu, oraz mapę z inwentaryzacją fotograficzną.

Plansza nr 2 Projekt zagospodarowania. W czasie pracy własnej zespoły wykonują koncepcje dotyczą zagospodarowania terenu w taki sposób by przestrzeń jak najlepiej spełniała swoje funkcje dla przyszłych użytkowników terenu. Koncepcja wykonywana jest na podstawie map inwentaryzacji oraz analiz terenu. Dodatkowo wykonywany jest przekrój przez teren.

Plansza nr.3 Detal i wizualizacja. W czasie pracy zespół wykonuje rozwiązanie projektowe wybranej przestrzeni w skali 1:100, określa elementy związane z rodzajem nawierzchni, małej architektury i projektu zieleni. Wykonuje wizualizacje.

W czasie sporządzania plansz student zobowiązany jest do umieszczenia na nich: tytułu, numeru planszy wraz z tytułem, legendy, skali i znaku północy.

Bibliography: (in Polish)

"1000 x Landscape Architecture" Braun

Bogdanowski J. "Kompozycja i planowanie w architekturze krajobrazu", Ossolineum.

Bogdanowski Janusz, "Architektura krajobrazu", PWN.

Ciołek Gerard, "Ogrody polskie."

Hart Sara, "EcoArchitecture the work of Ken Yeang", Wiley

Majdecki Leongin, "Historia ogrodów", PWN,

Mc Leod Virginia, "Detail in contemporary landscape architecture" Laurence King, "Vertical Gardens", Thames & Hudson

Niemirski Władysław, "Kształtowanie terenów zieleni", Arkady.

Neufert Peter, "Podręcznik projektowania architektoniczno-budowlanego", Arkady.

Orzeszek-Gajewska Barbara, "Kształtowanie terenów zieleni w miastach", PWN.

Learning outcomes: (in Polish)

Efekty uczenia się: K_W02, K_W04 / K_U01, K_U02, K_U08 / K_K01, K_K02, K_K04 / S2_W02, S2_W12, S2_W13 / S2_U01, S2_U02, S2_U08, S2_U12 / S2_K01, S2_K02, S2_K04,

Student zna i rozumie:

- funkcjonowanie różnych rodzajów struktur przestrzennych (społecznych, ekonomicznych, przyrodniczych, politycznych)w odniesieniu do wybranych elementów, w wymiarze lokalnym, regionalnym, krajowym lub w skali globalnej. (K_W02)

- w wymiarze teoretycznym rodzaje więzi społecznych oraz posiada pogłębioną wiedzę w odniesieniu do przestrzennej manifestacji tych więzi w procesach rozwojowych i kształtowania przyszłości (K_W04)

- funkcjonowanie różnych rodzajów struktur przestrzennych (społecznych, ekonomicznych, przyrodniczych, politycznych ) w wymiarze lokalnym, regionalnym, krajowym lub w skali globalnej (S2_W02)

- zasady kształtowania przestrzeni na obszarach miejskich i wiejskich (S2_W12)

- biologiczne znaczenie przywracania terenów zdegradowanych za pomocą procesów o charakterze rekultywacji, renaturalizacji i fitoremediacji (S2_W13)

Student potrafi:

- prawidłowo rozumieć, interpretować, wyjaśniać i analizować przyczyny oraz przebiegu procesów i zjawisk (przestrzennych, ekonomicznych, społecznych, przyrodniczych, politycznych) oraz wzajemne relacje między tymi zjawiskami w kontekście rozwoju i planowania przestrzennego (K_U01)

- wykorzystywać wiedzę teoretyczną do opisu i analizy procesów oraz zjawisk zachodzących w przestrzeni, a także budowania scenariuszy rozwoju, w szczególności do formułowania własnych opinii i pogłębionych

teoretycznie ocen tych zjawisk a także rozwiązywać zadania w zakresie gospodarki przestrzennej z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi, w tym metod analitycznych i eksperymentalnych, symulacji komputerowych, badań ankietowych i statystycznych oraz analiz z zakresu urbanistyki i rewitalizacji (K_U02)

- identyfikować, prognozować i modelować złożone zadania z zakresu gospodarki przestrzennej, w tym zadania nietypowe, interdyscyplinarne, integrujące wiedzę pokrewnych dziedzin nauki i dyscyplin, z zastosowaniem zaawansowanych metod i narzędzi ( K_U08)

- prawidłowo rozumieć, interpretować, wyjaśniać i analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk (przestrzennych, ekonomicznych, społecznych, przyrodniczych, politycznych) oraz ich relacje jakie zachodzą między nimi w kontekście urbanistyki i rewitalizacji (S2_U01)

- opisać i przeanalizować procesy oraz zjawiska zachodzące w przestrzeni, rozwiązywać zadania w zakresie urbanistyki i rewitalizacji z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi: analitycznych, eksperymentalnych, symulacji komputerowych, badań ankietowych (S2_U02)

- identyfikować, prognozować i modelować złożone zadania, również interdyscyplinarne, z zakresu urbanistyki i rewitalizacji, przy pomocy wiedzy z zakresu nauk o ziemi, wykorzystując odpowiednie narzędzia informatyczne (S2_U08)

- obsługiwać wybrane narzędzia informatyczne, które są niezbędne przy wykonywaniu dokumentacji z zakresu urbanistyki i rewitalizacji (S2_U12)

Student jest gotów do:

- uczestniczenia w przygotowaniu projektów w zakresie gospodarowania przestrzenią i potrafi przewidywać wielokierunkowe, społeczne, środowiskowe i inne skutki swojej działalności. Ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje ( K_K01)

- samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, stosując interdyscyplinarność podejść badawczych (K_K02)

- współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role, będąc świadomym odpowiedzialności za własne decyzje i podjęte zobowiązania (K_K04)

- uczestniczyć w przygotowaniu projektów z zakresu urbanistyki i rewitalizacji, przewidywać wielokierunkowe, społeczne, środowiskowe i inne skutki swojej działalności. Ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje ( S2_K01)

- uzupełniać wiedzę i umiejętności, stosując interdyscyplinarność podejść badawczych (S2_K02)

- współdziałać i pracować w grupie, będąc świadomym odpowiedzialności za własne decyzje i podjęte zobowiązania (S2_K04)

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Ćwiczenia.

Ocena pracy dokonywana jest na podstawie wykonanej pracy (trzech plansz) i jej merytorycznej treści, a także zaangażowania i obecności studenta na zajęciach.

Practical placement:

None.

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-28
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Project, 30 hours more information
Coordinators: Agnieszka Dudzińska-Jarmolińska
Group instructors: Agnieszka Dudzińska-Jarmolińska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Project - Grading
Main fields of studies for MISMaP:

spatial development

Type of course:

obligatory courses

Mode:

Classroom

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest zapoznanie studenta z etapami procesu projektowego mającego swoje zastosowanie w projektowaniu urbanistycznym. Prace prowadzone są na mapach zasadniczych i polegają na sporządzeniu trzech plansz: inwentaryzacji i analiz terenu, koncepcji zagospodarowaniu terenu wraz z przekrojem, wykonania detalu zagospodarowania przestrzennego wraz z modelem przestrzennym.

Full description: (in Polish)

Zadanie wykonywane jest w zespołach na podkładach cyfrowych przy wspomaganiu komputera i ma na celu wykonanie trzech plansz w formacie A1.

Zadanie wykonywane jest etapowo, gdzie po każdym zakończonym etapie następuje publiczna prezentacja wykonanej pracy. Na etapy pracy składają się:

Plansza nr 1 Inwentaryzacja i analizy. Inwentaryzacja i analizy wykonywane są dwu etapowo i składają się na nie: wizja lokalna i praca własna. W czasie wizji lokalnej student zbiera wszystkie informacje na temat zagospodarowania terenu, przeprowadza badanie związane z analizą funkcjonalną terenu oraz inwentaryzację fotograficzną. W czasie pracy własnej zespół nanosi na podkład elementy zagospodarowania terenu np. ulice, chodniki (rodzaje nawierzchni), elementy małej architektury, formy istniejącej zieleni. Studenci wykonują analizy sporządzone na mapach zasadniczych dotyczące międzyinnymi: komunikacji, funkcji, sposobów użytkowania, hałasu i zacienienia terenu, oraz mapę z inwentaryzacją fotograficzną.

Plansza nr 2 Projekt zagospodarowania. W czasie pracy własnej zespoły wykonują koncepcje dotyczą zagospodarowania terenu w taki sposób by przestrzeń jak najlepiej spełniała swoje funkcje dla przyszłych użytkowników terenu. Koncepcja wykonywana jest na podstawie map inwentaryzacji oraz analiz terenu. Dodatkowo wykonywany jest przekrój przez teren.

Plansza nr.3 Detal i wizualizacja. W czasie pracy zespół wykonuje rozwiązanie projektowe wybranej przestrzeni w skali 1:100, określa elementy związane z rodzajem nawierzchni, małej architektury i projektu zieleni. Wykonuje wizualizacje.

W czasie sporządzania plansz student zobowiązany jest do umieszczenia na nich: tytułu, numeru planszy wraz z tytułem, legendy, skali i znaku północy.

Bibliography: (in Polish)

"1000 x Landscape Architecture" Braun

Bogdanowski J. "Kompozycja i planowanie w architekturze krajobrazu", Ossolineum.

Bogdanowski Janusz, "Architektura krajobrazu", PWN.

Ciołek Gerard, "Ogrody polskie."

Hart Sara, "EcoArchitecture the work of Ken Yeang", Wiley

Majdecki Leongin, "Historia ogrodów", PWN,

Mc Leod Virginia, "Detail in contemporary landscape architecture" Laurence King, "Vertical Gardens", Thames & Hudson

Niemirski Władysław, "Kształtowanie terenów zieleni", Arkady.

Neufert Peter, "Podręcznik projektowania architektoniczno-budowlanego", Arkady.

Orzeszek-Gajewska Barbara, "Kształtowanie terenów zieleni w miastach", PWN.

Notes: (in Polish)

Brak

Classes in period "Winter semester 2024/25" (future)

Time span: 2024-10-01 - 2025-01-26
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Project, 30 hours more information
Coordinators: Agnieszka Dudzińska-Jarmolińska
Group instructors: Agnieszka Dudzińska-Jarmolińska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Project - Grading
Main fields of studies for MISMaP:

spatial development

Type of course:

obligatory courses

Mode:

Classroom

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest zapoznanie studenta z etapami procesu projektowego mającego swoje zastosowanie w projektowaniu urbanistycznym. Prace prowadzone są na mapach zasadniczych i polegają na sporządzeniu trzech plansz: inwentaryzacji i analiz terenu, koncepcji zagospodarowaniu terenu wraz z przekrojem, wykonania detalu zagospodarowania przestrzennego wraz z modelem przestrzennym.

Full description: (in Polish)

Zadanie wykonywane jest w zespołach na podkładach cyfrowych przy wspomaganiu komputera i ma na celu wykonanie trzech plansz w formacie A1.

Zadanie wykonywane jest etapowo, gdzie po każdym zakończonym etapie następuje publiczna prezentacja wykonanej pracy. Na etapy pracy składają się:

Plansza nr 1 Inwentaryzacja i analizy. Inwentaryzacja i analizy wykonywane są dwu etapowo i składają się na nie: wizja lokalna i praca własna. W czasie wizji lokalnej student zbiera wszystkie informacje na temat zagospodarowania terenu, przeprowadza badanie związane z analizą funkcjonalną terenu oraz inwentaryzację fotograficzną. W czasie pracy własnej zespół nanosi na podkład elementy zagospodarowania terenu np. ulice, chodniki (rodzaje nawierzchni), elementy małej architektury, formy istniejącej zieleni. Studenci wykonują analizy sporządzone na mapach zasadniczych dotyczące międzyinnymi: komunikacji, funkcji, sposobów użytkowania, hałasu i zacienienia terenu, oraz mapę z inwentaryzacją fotograficzną.

Plansza nr 2 Projekt zagospodarowania. W czasie pracy własnej zespoły wykonują koncepcje dotyczą zagospodarowania terenu w taki sposób by przestrzeń jak najlepiej spełniała swoje funkcje dla przyszłych użytkowników terenu. Koncepcja wykonywana jest na podstawie map inwentaryzacji oraz analiz terenu. Dodatkowo wykonywany jest przekrój przez teren.

Plansza nr.3 Detal i wizualizacja. W czasie pracy zespół wykonuje rozwiązanie projektowe wybranej przestrzeni w skali 1:100, określa elementy związane z rodzajem nawierzchni, małej architektury i projektu zieleni. Wykonuje wizualizacje.

W czasie sporządzania plansz student zobowiązany jest do umieszczenia na nich: tytułu, numeru planszy wraz z tytułem, legendy, skali i znaku północy.

Bibliography: (in Polish)

"1000 x Landscape Architecture" Braun

Bogdanowski J. "Kompozycja i planowanie w architekturze krajobrazu", Ossolineum.

Bogdanowski Janusz, "Architektura krajobrazu", PWN.

Ciołek Gerard, "Ogrody polskie."

Hart Sara, "EcoArchitecture the work of Ken Yeang", Wiley

Majdecki Leongin, "Historia ogrodów", PWN,

Mc Leod Virginia, "Detail in contemporary landscape architecture" Laurence King, "Vertical Gardens", Thames & Hudson

Niemirski Władysław, "Kształtowanie terenów zieleni", Arkady.

Neufert Peter, "Podręcznik projektowania architektoniczno-budowlanego", Arkady.

Orzeszek-Gajewska Barbara, "Kształtowanie terenów zieleni w miastach", PWN.

Notes: (in Polish)

Brak

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)