Academic and Professional Writing in International Relations and Politics - ZIP
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2100-MON-APW-ZIP |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.6
|
Nazwa przedmiotu: | Academic and Professional Writing in International Relations and Politics - ZIP |
Jednostka: | Wydział Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem kursu jest dostarczenie praktycznego doświadczenia w rozwijaniu umiejętności badawczych oraz pisania i redagowania tekstów, wymaganych dla zbudowania udanej kariery zawodowej w szeroko pojętych stosunkach międzynarodowych. Zajęcia oferowane w Programie zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego, współfinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach PO WER, ścieżka 3.5" |
Pełny opis: |
Seminarium zapewni praktyczne doświadczenie w rozwijaniu umiejętności badawczych oraz pisania i redagowania tekstów, wymaganych dla zbudowania udanej kariery zawodowej w szeroko pojętych stosunkach międzynarodowych. Przedmiot jest dedykowany dla studentów studiów magisterskich i doktoranckich planujących karierę akademicką, ale przyniesie także korzyści osobom aspirującym do zajmowania związanych ze stosunkami międzynarodowymi stanowisk w rządzie, międzynarodowych organizacjach pozarządowych lub sektorze prywatnym. Seminaria będą oparte na studiach przypadków zaczerpniętych z różnych obszarów stosunków międzynarodowych, z uwzględnieniem podejść zarówno zorientowanych na politykę, jak i teoretycznych. Ocena będzie opierać się przede wszystkim na badaniach prowadzonych przez studentów, pisaniu i redagowaniu artykułów naukowych, informacji dotyczących polityki (policy briefs) i/lub ekspertyz w języku angielskim o standardzie zbliżonym do standardu zapewniającego przydatności do publikacji. |
Literatura: |
Seminarium 1 22 kwietnia Wprowadzenie: Różne rodzaje tekstów naukowych i specjalistycznych Zalecana literatura: David Thunder, “Back to Basics: Twelve Rules for Writing a Publishable Article,” PS: Political Science and Politics 37, 3 (July 2004), pp. 493-95 http://www.cs.nott.ac.uk/~pszga/tips/twelve_rules_for_writin_a_publishable_article.pdf Seminarium 2 29 kwietnia Charakterystyczne cechy dobrze skomponowanego tekstu naukowego Zalecana literatura: Shunji Cui and Barry Buzan, “Great Power Management in International Society,” The Chinese Journal of International Politics 9:2 (2016): 181-210 https://doi.org/10.1093/cjip/pow005 G. John Ikenberry, “The end of liberal international order?” International Affairs, Volume 94, Issue 1, January 2018, pp 7–23, https://doi.org/10.1093/ia/iix241 Jack S. Levy and William R. Thompson, ‘Balancing on Land and at Sea: Do States Ally Against the Leading Global Power?,’ International Security Vol. 35, Number 1 (2010): 7-43, https://www.belfercenter.org/sites/default/files/files/publication/Balancing_on_Land_and_at_Sea.pdf Andrew Moravcsik, “Taking preferences seriously: a liberal theory of international politics,” International Organization, 51, 4 (Autumn 1997), pp. 513–53, https://www.princeton.edu/~amoravcs/library/preferences.pdf Seminarium 3 6 maja Charakterystyczne cechy udanego komentarza, opinii i tekstu publicystycznego Zalecana literatura: Anne Applebaum, “A Warning from Europe: The Worst is Yet to Come,” The Atlantic, October 2018 John J. Mearsheimer and Stephen M. Walt. “The Case for Offshore Balancing: A Superior U.S. Grand Strategy,” Foreign Affairs, July/August 2016 Andrew Moravscik, “Europe is still a superpower,” Foreign Policy, April 13, 2017 Thitinan Pongsudhirak, “Is the Indo-Pacific eclipsing Asia-Pacific?” Bangkok Post, 2 August 2019 https://www.bangkokpost.com/opinion/opinion/1722875/is-the-indo-pacific-eclipsing-asia-pacific- Seminarium 4 13 maja Charakterystyczne cechy dobrze skomponowanego tekstu eksperckiego i analitycznego Zalecana literatura: Saskia Brechenmacher and Thomas Carothers, “Defending Civic Space: Is the International Community Stuck?” Working Paper, Carnegie Endowment for International Peace, 2019 https://carnegieendowment.org/files/WP_Brechenmacker_Carothers_Civil_Space_FINAL.pdf Laura ffrench-Constant, “How To plan, write and communicate an effective Policy Brief: Three Steps to Success,” https://www.researchtoaction.org/wp-content/uploads/2014/10/PBWeekLauraFCfinal.pdf “Transnational Organised Crime as a Threat to New Zealand’s National Security: An Evaluation of Policy Settings and Capability,” Model policy brief submitted by a Master of Strategic Studies student, Victoria University of Wellington, 2018 (copies to be distributed to class) Seminarium 5 20 maja Skuteczne sposoby prowadzenia badań i argumentacji w pisaniu akademickim Zalecana literatura: Jeffrey W. Knopf, “Doing a Literature Review,” Political Science & Politics, Vol. 39, No. 1 (January 2006), pp. 127-132 https://my.nps.edu/documents/104100049/104162922/Doing_a_Literature_Review.pdf/8e356cb7-8320-4d82-8d29-11c85cc7c6ad “Structuring an academic 'argument' within a journal paper,” https://iuuk.mff.cuni.cz/~andrew/EAP/Structuringanacademicjournalpaper.pdf Patrick J. McDonald, “Great Powers, Hierarchy, and Endogenous Regimes: Rethinking the Domestic Causes of Peace,” International Organization 69:3 (2015) DOI: https://doi.org/10.1017/S0020818315000120 Seminarium 6 27 maja Oryginalność i styl w pisaniu akademickim Zalecana literatura: John Mueller, “War Has Almost Ceased to Exist,” Political Science Quarterly, 124 (Sumer 2009) pp. 297–321 https://www.jstor.org/stable/pdf/25655656.pdf?casa_token=09tt0KqgDJUAAAAA:eRVONJPsf8yc40eEiPHUWyeqrWMlwsi1AwVn9LIarNLI5NxKsavzINCSqCxxtMw0mtkHEgKKQ4YNDQkOhTkIv_PpPHRNSrgIH9-tvR9UGFrgjXCxJYU Susan P. Robbins, “Finding Your Voice as an Academic Writer (and Writing Clearly),” Journal of Social Work Education, 52:2, (2016), pp. 133-135, https://doi.org/10.1080/10437797.2016.1151267 Helen Sword, “Writing higher education differently: a manifesto on style,” Studies in Higher Education, 34:3, (2009) 319-336, https://srhe.tandfonline.com/doi/full/10.1080/03075070802597101?casa_token=N0n1XJYXTSwAAAAA%3A_B59cl0Lt_bDVn7iQDtUWBJe9bxenfhxekswAiPWJIRsh8zJt84xQZfgUW8Phrwl7RjTM00mNexG#.XifQ8sgzbIU Stephen Walt, “Who are the most entertaining IR scholars?” Foreign Policy, April 28, 2011 https://foreignpolicy.com/2011/04/28/who-are-the-most-entertaining-ir-scholars/ Seminarium 7 3 czerwca Ostatnie poprawki: doskonalenie strony technicznej Zalecana literatura: Alexis Grant, “25 Editing Tips for Tightening Your Copy,” The Write Life, https://thewritelife.com/edit-your-copy/ Shona McCombes, “A quick guide to proofreading,” Scribbr, https://www.scribbr.com/language-rules/what-is-proofreading/ “Writing an Abstract,” https://www.wgtn.ac.nz/education/pdf/Writing_an_abstract.pdf “Writing a Great Abstract,” International Studies Association, https://www.isanet.org/Conferences/New-Orleans-2015/Information/Abstracts “The art of editing,” University of Leicester, https://www2.le.ac.uk/offices/ld/resources/writing/writing-resources/editing Seminarium 8 10 czerwca Porównanie prac studenckich: prezentacje studentów i refleksje końcowe Zalecana literatura: George Packer, “The Enemies of Writing,” The Atlantic, January 23, 2020 https://www.theatlantic.com/ideas/archive/2020/01/packer-hitchens/605365/?utm_source=share&utm_campaign=share |
Efekty uczenia się: |
Studenci, którzy ukończą kurs, będą potrafili: 1. Rozumieć i rozwijać umiejętności i kompetencje wymagane do prowadzenia udanych badań oraz pisania i redagowania tekstów w stosunkach międzynarodowych i naukach politycznych 2. Identyfikować i krytycznie analizować teksty akademickie i eksperckie dotyczące różnych tematów w stosunkach międzynarodowych i naukach politycznych 3. Rozumieć i stosować różne rodzaje stylów pisania wymagane w trzech kluczowych kontekstach współczesnych stosunków międzynarodowych: stypendiach naukowych; analizach i doradztwie politycznym; i aktywności publicznej 4. Zdobyć praktyczne doświadczenie w doskonaleniu umiejętności badawczych i pisarskich w różnych kontekstach, przygotowując artykuły naukowe, informacje dotyczące polityki i opinie w języku angielskim |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania zostały tak dobrane, aby zapewnić studentom możliwość refleksji i wykorzystania w praktyce technik i umiejętności omawianych w czasie seminarium. Głównym składnikiem oceny będzie przygotowanie krótkiego próbnego artykułu naukowego, a następnie, w trakcie ostatniego spotkania seminaryjnego, podzielenie się z pozostałymi uczestnikami spostrzeżeniami na temat procesu jego przygotowania - przeprowadzania badania, pisania i redagowania artykułu. Elementy oceny i obciążenie pracą dla danego elementu (%): 1. Felieton lub recenzja artykułu naukowego (800-1200 wyrazów) - 20%. Termin oddania - 15 maja 2020 2. Konspekt badania lub przegląd literatury (1000-1200 słów_ - 20%. Termin oddania - 27 maja 2020 3. Artykuł naukowy lub analiza polityczna (2500-3500 słów) wraz z prezentacją - 60%. Termin oddania - 5 czerwca 2020 (draft); 19 czerwca 2020 (finalna wersja). |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.