(in Polish) Jak postępować słusznie?
General data
Course ID: | 2100-MON-JPSL |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Jak postępować słusznie? |
Organizational unit: | Faculty of Political Science and International Studies |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Short description: |
(in Polish) Przedmiot ma za zadanie zapoznać studenta z podstawowymi spojrzeniami na kwestię sprawiedliwości i tego co sprawiedliwe poprzez rozwiązywanie dylematów moralnych oraz lekturę i omawianie tekstów. |
Full description: |
(in Polish) Przedmiot ma za zadanie zapoznać studenta z podstawowymi spojrzeniami na kwestię sprawiedliwości i tego co sprawiedliwe poprzez rozwiązywanie dylematów moralnych oraz lekturę i omawianie tekstów. W trakcie kursu student pozna rozwiąże klasyczne zagadki filozoficzne takie jak dylemat wagonika, czy problem głodujących rozbitków. W trakcie prowadzone będą dyskusje na temat różnych sposobów patrzenia na to czym jest sprawiedliwość oraz rozstrzygane współczesne dylematy moralne takie jak obowiązkowa służba wojskowa lub możliwość zawierania jednopłciowych małżeństw. W trakcie realizacji tematów związanych z poznawaniem wybranych koncepcji sprawiedliwości – studenci będą mogli zaprezentować te sposoby patrzenia na to co słuszne, które są im najbliższe. Prezentacje studenckie będą też (obok aktywności) podstawą zaliczenia. Szacunkowa, całkowita liczba godzin, które student musi przeznaczyć na osiągnięcie zdefiniowanych dla przedmiotu efektów uczenia się: • Udział w zajęciach: 30 godzin • Przygotowanie do zajęć 65 godzin • Przygotowanie do warsztatów 25 godzin Razem: 120 godzin. |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: • Michael Sandel, Sprawiedliwość. Jak postępować słusznie, Warszawa 2013 • Materiały przekazane przez prowadzącego |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza: • Student zna podstawową terminologię zakresu filozofii polityki i filozofii sprawiedliwości • Student ma wiedzę o podstawowych koncepcjach sprawiedliwości Umiejętności: • Student potrafi rozwiązywać podstawowe dylematy moralne przy wykorzystaniu znanych mu koncepcji sprawiedliwości • Student rozpoznaje wzorce postępowania właściwe dla wybranych koncepcji sprawiedliwości Kompetencje społeczne: • Student potrafi odpowiednio określić w jaki sposób wdrażane są koncepcje sprawiedliwości do życia społecznego |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Kryteria oceny: Obecność – dopuszczalne 2 nieobecności Aktywność – podnosi ocenę końcową o 1 Prezentacja – oceniana w skali 2-5 Kryterium oceny aktywności jest merytoryczność wypowiedzi w trakcie prowadzonych na zajęciach dyskusji. Kryteria oceny prezentacji to: • Stopień wykorzystania materiałów wykazanych w bibliografii • Poprawność merytoryczna • Sposób i stopień aktywizacji studentów w sali (np. poprzez zadawanie pytań, stawianie dylematów pod dyskusję, zorganizowanie debaty przy okazji prezentacji) Zaliczenie poprawkowe, w przypadku niezrealizowania prezentacji ma charakter testu. |
Copyright by University of Warsaw.