Basis of public communication
General data
Course ID: | 2102-BW-L-D5PWKP-KZB |
Erasmus code / ISCED: |
14.1
|
Course title: | Basis of public communication |
Name in Polish: | Podstawy wiedzy o komunikowaniu publicznym |
Organizational unit: | Faculty of Political Science and International Studies |
Course groups: |
(in Polish) BEZPIECZEŃSTWO WEWNĘTRZNE - DZIENNE I STOPNIA 5 semestr 3 rok - przedmioty obowiązkowe |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Prerequisites (description): | The student should know the basic concepts related to human functioning in society. The student should know the structure and role of public administration in a democratic state of law. |
Mode: | Classroom |
Short description: |
During the course, the students learn the concept and definitions of public communication, its functions and actors. They learn about communication tools used in this area and diagnose how selected public institutions cope with communication. |
Full description: |
1. Communication and communicology. Main theoretical views. 2. Social communication and public communication. Mass communication. 3. Goals of public communication. 4. Election campaigns and their specificity. 5. Communication policy. An example of the European Union's communication policy. 6. Organization of public transport and its importance for citizens. 7. Information in public administration. 8. Public communication tools. 9. Mass media and their role in public communication. 10. The role of the Internet in public communication. 11. Problems and challenges of political communication in social media |
Bibliography: |
B. Dobek-Ostrowska, Podstawy komunikowania społecznego. Podstawowe orientacje, Wrocław 2002 B. Dobek-Ostrowska, Komunikowanie polityczne i publiczne, Wrocław 2018 B. Dobek-Ostrowska, R. Wiszniowski, Teoria komunikowania publicznego i politycznego, Wrocław 2007 B. Dobek-Ostrowska, P. Baranowski, Witryny internetowe partii politycznych jako narzędzie komunikowania wyborczego w kampanii parlamentarnej w 2011 roku, Studia Politologiczne 24, dostępne na stronie: http://www.studiapolitologiczne.pl/images/abook_file/sp24-st104-dobek-baranowski.pdf E. M. Marciniak, Relacyjna teoria komunikacji a marketing relacji w polityce, Studia Politologiczne Vol. 24, dostępne na stronie: http://www.studiapolitologiczne.pl/images/abook_file/sp24-087-marciniak.pdf B. Kudra, E. Olejniczak, Komunikowanie publiczne Zagadnienia wybrane, Łódź 2014 R. Mieńkowska-Norkiene, E. Stasiak-Jazukiewicz, M. Jas-Koziarkiewicz, A Vision of the European Union: A Study of Media Coverage of Polish Election Campaigns for the 2019 European Parliament Elections (co-authorship), Politologija 2/2020, DOI 10.15388/Polit.2020.98.4 R. Mieńkowska-Norkiene, Komunikowanie Unii Europejskiej w warunkach kryzysowych w świetle teorii podażowo-popytowej – przykład polskiej prezydencji w Radzie UE, w: Z. Czachór, A. Jaskulski, Polska polityka europejska. Wyzwania krajowe I międzynarodowe, Poznań 2019 T. Goban-Klas, Media i komunikowanie masowe, Warszawa 1999 A. Mattelart, M. Mattelart, Teorie komunikacji, Warszawa – Kraków 2001 E. Griffin, Podstawy komunikacji, Warszawa 2004 S. Stewart (red.), Mosty zamiast murów. O komunikowaniu się między ludźmi, Warszawa 2000 M. Golka, Bariery w komunikowaniu się ludzi, Poznań 2000 M. Mrozowski, Media masowe, Warszawa 1998 |
Learning outcomes: |
(in Polish) K_W01 Posiada wiedzę o najważniejszych pojęciach związanych z komunikowaniem w sferze publicznej, potrafi wskazać obowiązki związane z przekazem informacji w różnych strukturach władzy politycznej, między instytucjami a obywatelami, a także w społeczeństwie, potrafi także wskazać zależność sposobów komunikowania od uwarunkowań kulturowych i społecznych K_W03 Posiada wiedzę o źródłach informacji w społeczeństwie, o roli informacji w działaniach władzy politycznej, o formie i treści informacji w odniesieniu do różnego celu jej tworzenia K_W10 Posiada wiedzę o celach i sposobach prawnej ochrony własności intelektualnej K_U04 Posiada umiejętność analizowania komunikatów o charakterze politycznymi dotyczących bezpieczeństwa, potrafi sformułować komunikat w zakresie bezpieczeństwa i polityczny adekwatny do grupy odbiorców i celu K_K03 Potrafi przygotować i przeprowadzić kampanie komunikacyjne w społeczeństwie obywatelskim K_K04 Potrafi korzystać z nowoczesnych narzędzi w komunikowaniu w obszarze bezpieczeństwa, potrafi przygotować i przeprowadzić kampanie komunikacyjne dla instytucji bezpieczeństwa K_K05 Potrafi właściwie stosować kodeksy etyczne w zakresie dostępu i przetwarzania informacji, potrafi zarządzać informacją w sposób etyczny K_K06 Potrafi pogłębiać swoją wiedzę w zakresie przygotowywania komunikatów oraz prowadzenia kampanii, a także wpływu informacji na różne grupy odbiorców |
Assessment methods and assessment criteria: |
The grade is based on activity, preparation of projects and presentations, participation in discussions.. |
Practical placement: |
N/a |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Navigate to timetable
MO TU W KON
TH FR |
Type of class: |
Seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Renata Mieńkowska-Norkiene | |
Group instructors: | Renata Mieńkowska-Norkiene | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Seminar - Grading |
|
Mode: | Remote learning |
|
Short description: |
During the course, the students learn the concept and definitions of public communication, its functions and actors. They learn about communication tools used in this area and diagnose how selected public institutions cope with communication. |
|
Full description: |
1. Communication and communicology. Main theoretical views. 2. Social communication and public communication. Mass communication. 3. Goals of public communication. 4. Election campaigns and their specificity. 5. Communication policy. An example of the European Union's communication policy. 6. Organization of public transport and its importance for citizens. 7. Information in public administration. 8. Public communication tools. 9. Mass media and their role in public communication. 10. The role of the Internet in public communication. 11. Problems and challenges of political communication in social media |
|
Bibliography: |
B. Dobek-Ostrowska, Podstawy komunikowania społecznego. Podstawowe orientacje, Wrocław 2002 B. Dobek-Ostrowska, Komunikowanie polityczne i publiczne, Wrocław 2018 B. Dobek-Ostrowska, R. Wiszniowski, Teoria komunikowania publicznego i politycznego, Wrocław 2007 B. Dobek-Ostrowska, P. Baranowski, Witryny internetowe partii politycznych jako narzędzie komunikowania wyborczego w kampanii parlamentarnej w 2011 roku, Studia Politologiczne 24, dostępne na stronie: http://www.studiapolitologiczne.pl/images/abook_file/sp24-st104-dobek-baranowski.pdf E. M. Marciniak, Relacyjna teoria komunikacji a marketing relacji w polityce, Studia Politologiczne Vol. 24, dostępne na stronie: http://www.studiapolitologiczne.pl/images/abook_file/sp24-087-marciniak.pdf B. Kudra, E. Olejniczak, Komunikowanie publiczne Zagadnienia wybrane, Łódź 2014 R. Mieńkowska-Norkiene, E. Stasiak-Jazukiewicz, M. Jas-Koziarkiewicz, A Vision of the European Union: A Study of Media Coverage of Polish Election Campaigns for the 2019 European Parliament Elections (co-authorship), Politologija 2/2020, DOI 10.15388/Polit.2020.98.4 R. Mieńkowska-Norkiene, Komunikowanie Unii Europejskiej w warunkach kryzysowych w świetle teorii podażowo-popytowej – przykład polskiej prezydencji w Radzie UE, w: Z. Czachór, A. Jaskulski, Polska polityka europejska. Wyzwania krajowe I międzynarodowe, Poznań 2019 T. Goban-Klas, Media i komunikowanie masowe, Warszawa 1999 A. Mattelart, M. Mattelart, Teorie komunikacji, Warszawa – Kraków 2001 E. Griffin, Podstawy komunikacji, Warszawa 2004 S. Stewart (red.), Mosty zamiast murów. O komunikowaniu się między ludźmi, Warszawa 2000 M. Golka, Bariery w komunikowaniu się ludzi, Poznań 2000 M. Mrozowski, Media masowe, Warszawa 1998 R. Gorwa, Comprop Computentional Propaganda in Poland: False Amplifiers and the Digital Public Sphere, Oxford Working Paper No. 4/2017 |
|
Notes: |
- |
Classes in period "Winter semester 2024/25" (future)
Time span: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Mariusz Sokołowski | |
Group instructors: | Mariusz Sokołowski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Seminar - Grading |
|
Mode: | Remote learning |
|
Short description: |
During the course, the students learn the concept and definitions of public communication, its functions and actors. They learn about communication tools used in this area and diagnose how selected public institutions cope with communication. |
|
Full description: |
1. Communication and communicology. Main theoretical views. 2. Social communication and public communication. Mass communication. 3. Goals of public communication. 4. Election campaigns and their specificity. 5. Communication policy. An example of the European Union's communication policy. 6. Organization of public transport and its importance for citizens. 7. Information in public administration. 8. Public communication tools. 9. Mass media and their role in public communication. 10. The role of the Internet in public communication. 11. Problems and challenges of political communication in social media |
|
Bibliography: |
B. Dobek-Ostrowska, Podstawy komunikowania społecznego. Podstawowe orientacje, Wrocław 2002 B. Dobek-Ostrowska, Komunikowanie polityczne i publiczne, Wrocław 2018 B. Dobek-Ostrowska, R. Wiszniowski, Teoria komunikowania publicznego i politycznego, Wrocław 2007 B. Dobek-Ostrowska, P. Baranowski, Witryny internetowe partii politycznych jako narzędzie komunikowania wyborczego w kampanii parlamentarnej w 2011 roku, Studia Politologiczne 24, dostępne na stronie: http://www.studiapolitologiczne.pl/images/abook_file/sp24-st104-dobek-baranowski.pdf E. M. Marciniak, Relacyjna teoria komunikacji a marketing relacji w polityce, Studia Politologiczne Vol. 24, dostępne na stronie: http://www.studiapolitologiczne.pl/images/abook_file/sp24-087-marciniak.pdf B. Kudra, E. Olejniczak, Komunikowanie publiczne Zagadnienia wybrane, Łódź 2014 R. Mieńkowska-Norkiene, E. Stasiak-Jazukiewicz, M. Jas-Koziarkiewicz, A Vision of the European Union: A Study of Media Coverage of Polish Election Campaigns for the 2019 European Parliament Elections (co-authorship), Politologija 2/2020, DOI 10.15388/Polit.2020.98.4 R. Mieńkowska-Norkiene, Komunikowanie Unii Europejskiej w warunkach kryzysowych w świetle teorii podażowo-popytowej – przykład polskiej prezydencji w Radzie UE, w: Z. Czachór, A. Jaskulski, Polska polityka europejska. Wyzwania krajowe I międzynarodowe, Poznań 2019 T. Goban-Klas, Media i komunikowanie masowe, Warszawa 1999 A. Mattelart, M. Mattelart, Teorie komunikacji, Warszawa – Kraków 2001 E. Griffin, Podstawy komunikacji, Warszawa 2004 S. Stewart (red.), Mosty zamiast murów. O komunikowaniu się między ludźmi, Warszawa 2000 M. Golka, Bariery w komunikowaniu się ludzi, Poznań 2000 M. Mrozowski, Media masowe, Warszawa 1998 R. Gorwa, Comprop Computentional Propaganda in Poland: False Amplifiers and the Digital Public Sphere, Oxford Working Paper No. 4/2017 |
|
Notes: |
- |
Copyright by University of Warsaw.