University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Co-operation with media

General data

Course ID: 2102-BW-L-D6WSME-KBW
Erasmus code / ISCED: 14.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0312) Political sciences and civics The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Co-operation with media
Name in Polish: Współpraca z mediami
Organizational unit: Faculty of Political Science and International Studies
Course groups: (in Polish) BEZPIECZEŃSTWO WEWNĘTRZNE - DZIENNE I STOPNIA 6 semestr 3 rok - przedmioty obowiązkowe
ECTS credit allocation (and other scores): 1.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Prerequisites (description):

(in Polish) Cele przedmiotu:

- wyposażenie studentów w wiedzę na temat media relations i ich roli w kreowaniu wizerunku w instytucji;

- zapoznanie studentów z wybranymi zagadnieniami obejmującymi wiedzę teoretyczną i praktyczną na temat pracy rzecznika prasowego;

- zapoznanie studentów z rolami, w jakich przychodzi pracować rzecznikowi prasowemu;

- wyposażenie studentów w wiedzę na temat prawnych aspektów pracy rzecznika prasowego;

- przedstawienie zasad prowadzenia komunikacji w sytuacjach kryzysowych;

- zapoznanie studentów z zasadami postępowania rzecznika w relacjach z dziennikarzami prasowymi, radiowymi i telewizyjnymi.


Short description: (in Polish)

Przedmiot obejmuje:

- wiedzę na temat zagadnień związanych z tematyką media relations, ze szczególnym nastawieniem na realizowanie odpowiedniej polityki medialnej w administracji publicznej

- symulację sytuacji zorganizowanych ze współpracą z mediami.

Full description: (in Polish)

1. Wizerunek firmy a działania public relations. Rodzaje działalności PR.

2. Komunikacja i przywództwo. Rzecznik prasowy – inteligentna tarcza szefa.

3. Prawne aspekty pracy rzecznika prasowego.

4. Rzecznik prasowy – mówca doskonały. Reputacja organizacji, wizerunek.

5. Rzecznik prasowy – potakiwacz, czy sumienie szefa? Rola perswazji.

6. Reklama, PR i marketing. Rzecznik prasowy – znawca mediów.

7. Techniki odpowiedzi na trudne pytania. Rozwiązywanie konfliktów

8. Komunikacja kryzysowa i zasady jej prowadzenia. Media – kreator sytuacji kryzysowych.

9. PR a media. Dostosowanie PR do wymagań dziennikarza.

Bibliography: (in Polish)

1. Rozwadowska B., „Public Relations Teoria praktyka perspektywy”.

2. Wojcik K., „Public Relations od A do Z”

3. Goban-Klas T., Kadragic A., Czarnowski P.,” Public Relations czyli promocja reputacji”.

4. Davis A., „Public Relations”, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007

5. Sam Black, „Public Relations”, Wyd. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2001

6. W. Budzyński „PR public relations : wizerunek, reputacja, tożsamość” - Warszawa 2018.

7. Green Andy, “Kreatywność w public relations”, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2004

8. Fraser P. Seitel, Public relations w praktyce, Wyd. Felberg 2003

9. Z. Knecht. Public relations w administracji publicznej, C.H. Beck, 2006

10. W. Jabłoński, Kreowanie informacji. Media relations, PWN 2007

11. E. Ferenc Szydełko, Prawo prasowe. Komentarz, wyd. Wolters. Kluwer Polska 2010

12. K. Skubisz Kępka, Sprostowanie i odpowiedź w prasie. Studium z zakresu prawa polskiego na tle prawnoporównawczym, wyd. Wolters. Kluwer Polska, 2009

13. E. Chudziński, Dziennikarstwo i świat mediów, wyd. Uniwersitas, 2010

14. R. Laermer, M. Prichinello, „Public Relations”, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2004

15. Bielawski P., „Public relations : zarządzanie informacjami”, Wydawnictwo Naukowe "Scriptorium", Poznań, Opole 2011

16. Ustawa z dnia 26 stycznia 1984 r. Prawo prasowe Dz.U. z 1984 nr 5 poz. 24 ze zm.

17. Ustawa z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej Dz.U. z 2001 nr 112 poz. 1198 ze zm.

Learning outcomes: (in Polish)

Po ukończeniu zajęć studenci uzyskają wiedzę dot.:

- przygotowania i dystrybucji informacji prasowej K_W03;

- zasad współpracy z dziennikarzami na stanowisku rzecznika prasowego K_W04;

- prowadzenia komunikacji kryzysowej K_W06.

Po ukończeniu zajęć studenci uzyskają umiejętności.:

- dostrzegania potencjalnych zagrożeń w przekazaniu niewłaściwych informacji K_U02

- umiejętności przekazania właściwej, sprawdzonej, zgodnej z prawem, świadomej skutków informacji K_U05

Po ukończeniu zajęć studenci uzyskają kompetencje:

- udzielania wywiadów telewizyjnych, udziału w debatach K_K04;

- przygotowania konferencji prasowych, briefingów K_K04;

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Obecność na warsztatach w wymiarze 75% wszystkich zajęć, zaliczenie kolokwium końcowego

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-19 - 2024-06-16
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Workshops, 15 hours, 22 places more information
Coordinators: Mariusz Sokołowski
Group instructors: Mariusz Sokołowski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Workshops - Grading
Short description: (in Polish)

Przedmiot obejmuje:

- wiedzę na temat zagadnień związanych z tematyką media relations, ze szczególnym nastawieniem na realizowanie odpowiedniej polityki medialnej w administracji publicznej

- symulację sytuacji zorganizowanych ze współpracą z mediami.

Full description: (in Polish)

1. Wizerunek firmy a działania public relations. Rodzaje działalności PR.

2. Komunikacja i przywództwo. Rzecznik prasowy – inteligentna tarcza szefa.

3. Prawne aspekty pracy rzecznika prasowego.

4. Rzecznik prasowy – mówca doskonały. Reputacja organizacji, wizerunek.

5. Rzecznik prasowy – potakiwacz, czy sumienie szefa? Rola perswazji.

6. Reklama, PR i marketing. Rzecznik prasowy – znawca mediów.

7. Techniki odpowiedzi na trudne pytania. Rozwiązywanie konfliktów

8. Komunikacja kryzysowa i zasady jej prowadzenia. Media – kreator sytuacji kryzysowych.

9. PR a media. Dostosowanie PR do wymagań dziennikarza.

Bibliography: (in Polish)

1. Rozwadowska B., „Public Relations Teoria praktyka perspektywy”.

2. Wojcik K., „Public Relations od A do Z”

3. Goban-Klas T., Kadragic A., Czarnowski P.,” Public Relations czyli promocja reputacji”.

4. Davis A., „Public Relations”, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007

5. Sam Black, „Public Relations”, Wyd. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2001

6. W. Budzyński „PR public relations : wizerunek, reputacja, tożsamość” - Warszawa 2018.

7. Green Andy, “Kreatywność w public relations”, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2004

8. Fraser P. Seitel, Public relations w praktyce, Wyd. Felberg 2003

9. Z. Knecht. Public relations w administracji publicznej, C.H. Beck, 2006

10. W. Jabłoński, Kreowanie informacji. Media relations, PWN 2007

11. E. Ferenc Szydełko, Prawo prasowe. Komentarz, wyd. Wolters. Kluwer Polska 2010

12. K. Skubisz Kępka, Sprostowanie i odpowiedź w prasie. Studium z zakresu prawa polskiego na tle prawnoporównawczym, wyd. Wolters. Kluwer Polska, 2009

13. E. Chudziński, Dziennikarstwo i świat mediów, wyd. Uniwersitas, 2010

14. R. Laermer, M. Prichinello, „Public Relations”, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2004

15. Bielawski P., „Public relations : zarządzanie informacjami”, Wydawnictwo Naukowe "Scriptorium", Poznań, Opole 2011

16. Ustawa z dnia 26 stycznia 1984 r. Prawo prasowe Dz.U. z 1984 nr 5 poz. 24 ze zm.

17. Ustawa z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej Dz.U. z 2001 nr 112 poz. 1198 ze zm.

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)