The road to power. American politics and geostrategy
General data
Course ID: | 2102-FA-DDAP |
Erasmus code / ISCED: |
14.1
|
Course title: | The road to power. American politics and geostrategy |
Name in Polish: | Droga do potęgi. Amerykańska polityka i geostrategia |
Organizational unit: | Faculty of Political Science and International Studies |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Prerequisites (description): | (in Polish) Dwa cele dydaktyczne i edukacyjne do zrealizowania: 1. Poznanie podstawowych cech systemu politycznego republiki amerykańskiej 2. Ustalenie głównych uwarunkowań geopolitycznych i geostrategicznych USA |
Short description: |
(in Polish) 1. Zajęcia wprowadzające I. Tradycja 2. Początki 3. Ideologia amerykańska I. „Amerykańska wyjątkowość” II. Instytucje 1. Republika 2. Konstytucja 3. System równowagi i hamulców I. Mocarstwo 1. Na drodze do potęgi 2. Polityka mocarstwowa 3. Security State |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Aron R., The Imperial Republic. London 1975 2. Th. A.Bailey, A Diplomatic History of the American People. New York (6 wyd.) 3. Bartosiak J., Pacyfik i Euroazja. O wojnie. Warszawa 2015 4. Ehrman J., Neokonserwatyzm. Intelektualiści i sprawy zagraniczne 1945-1994. Poznań 2000 5. Ferguson F., Kolos. Cena amerykańskiego imperium. Kraków 2014 6. Historia Stanów Zjednoczonych Ameryki, pod red. A.Bartnickiego i R.Critchlowa. PWN, Warszawa 5 t. 7. Kagan R., Potęga i raj: Ameryka i Europa w nowym porządku świata. War-szawa 2003 8. Kennedy P., The Rise and Fall of the Great Empires. New York 1987 (lub polskie tłumaczenie) 9. Tyszkiewicz J., Rozbijanie monolitu. Polityka Stanów Zjednoczonych wobec Polski 1945-1988. Wyd. PWN, Warszawa 2016 10. Ziółek P., Idea mocarstwa. Wyd. PWN, Warszawa 1997 11. 2017 Index of the U.S. Military Strength. Assessing America’s Ability to Provide For Common Defense. [raport Hoover Institution] |
Learning outcomes: |
(in Polish) Dostosowane do celów postawionych studentom seminarium |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) 1. Obecność na zajęciach 2. Aktywny udział w zajęciach 3. Krótka praca pisemna (6-7) s. 4. Omówienie pracy i dyskusja nad nią |
Copyright by University of Warsaw.