University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Election campaigns and opinion polls

General data

Course ID: 2102-L-D6KWAP-MP
Erasmus code / ISCED: 14.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0312) Political sciences and civics The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Election campaigns and opinion polls
Name in Polish: Kampanie i badania wyborcze
Organizational unit: Faculty of Political Science and International Studies
Course groups: (in Polish) Nauki Polityczne - DZIENNE I STOPNIA 6 semestr 3 rok - przedmioty wszystkie
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Mode:

Classroom

Short description: (in Polish)

Podstawy organizowania kampanii wyborczych oraz badań opinii publicznej o

charakterze politycznym.

Full description: (in Polish)

Celem zajęć jest przygotowanie studenta do planowania procesu prowadzenia kampanii wyborczej. Po zakończeniu przedmiotu student będzie posiadał wiedzę dotyczącą realizacji badań wyborczych oraz umiał zaplanować kampanię wyborczą, dokonać oceny i analizy sytuacji, określić cele i dobrać grupy docelowe. Na kurs składa się też przegląd narzędzi prowadzenia kampanii wyborczej oraz zasady ich doboru. Cały przedmiot prowadzony jest warsztatowo, studenci w trakcie toku zajęć opracowują poszczególne elementy kampanii wyborczej dla wybranego podmiotu politycznego.

Całkowita liczba godzin, którą student musi przeznaczyć na osiągnięcie zdefiniowanych dla zajęć efektów kształcenia wynosi 55. Konwersatorium obejmuje 30 godzin., czas potrzebny na przygotowanie projektu to 25 godzin.

Tematyka zajęć obejmuje zasady tworzenia i prowadzenia kampanii wyborczych. Szczególny nacisk położony jest na badanie potrzeb elektoratu oraz projektowanie narzędzi kampanii. Podczas zajęć studenci mają okazję w sposób warsztatowy samodzielnie zaplanować i wykonać niektóre z elementów kampanii wyborczej.

- Wprowadzenie do kampanii wyborczych.

- Partia polityczna jako główny podmiot działający w kampanii wyborczej.

- Zależności pomiędzy systemem wyborczym a strategiami kampanii wyborczych.

- Badania wyborcze.

- Znaczenie badań dla planowania kampanii wyborczych

- Analiza sytuacji wyjściowej.

- Strategie prowadzenie kampanii wyborczych (case study).

- Reklama i promocja jako najważniejsze narzędzia stosowane w kampanii wyborczej.

- Współpraca z mediami.

- Sytuacje kryzysowe w kampaniach wyborczych.

- Finansowanie kampanii.

Bibliography: (in Polish)

M. Cichosz, (Auto)kreacja wizerunku polityka na przykładzie wyborów prezydenckich w III RP, Toruń 2003

W. Cwalina, A. Falkowski, Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna, Gdańsk 2005

A. Drzycimski, Sztuka kształtowania wizerunku,

A. W. Jabłoński, L. Sobkowiak (red.), Marketing polityczny w teorii i praktyce, Wrocław 2002

M. Kolczyński, J. Sztumski, Marketing polityczny, Katowice 2003

E. M. Komorowska, Jak wygrać wybory : poradnik dla kandydata do rad gmin, powiatów, województw, Warszawa 1998

S. T. Kuśmierek, Poradnik organizatora (szefa sztabu) kampanii wyborczej do samorządu : gminnego, powiatowego, wojewódzkiego, Warszawa 1998

M. Mazur, Marketing polityczny, Warszawa 2002

W. Mazurkiewicz, Jak wygrywać wybory czyli kampanie i socjotechniki wyborcze, Warszawa 1998

S. Wilkos, W. Ferenc (red.), Kampania wyborcza. Strategia, taktyka, komunikacja, Warszawa 2001

R. Wiszniowski, Marketing wyborczy, Warszawa – Wrocław 2000.

Learning outcomes: (in Polish)

Po zakończonych zajęciach student:

K_W02 – zna i rozumie zjawiska związane z prowadzeniem kampanii wyborczych.

K_W03 - zna i rozumie znaczenie kampanii wyborczych dla życia społecznego oraz znaczenie badań opinii publicznej dla prowadzenia kampanii wyborczych.

K_W04 - zna i rozumie wybrane zjawiska związane z kampaniami wyborczymi i ich typami.

K_W05 - zna i rozumie funkcje kampanii wyborczych w demokracji.

K_U02 – potrafi identyfikować przyczyny i przebieg zjawisk na podstawie badań opinii publicznej.

K_U03 – potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną do analizy kampanii wyborczych.

K_U08 – potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę związaną z realizacją badań opinii publicznej oraz analizą i prowadzeniem kampanii wyborczych.

K_U09 – potrafi prezentować własne interpretacje badań oraz strategii kampanii wyborczych.

K_U10 – potrafi gromadzić, hierarchizować i przetwarzać informacje oraz tworzyć grupowe projekty dotyczące kampanii wyborczych

K_K02 - jest gotów do realizacji grupowych projektów badawczych dotyczących kampanii wyborczych.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Na zaliczenie składa się projekt kampanii wyborczej realizowany w kilkuosobowych grupach, dopuszczalne są dwie nieobecności.

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-19 - 2024-06-16
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 30 hours more information
Coordinators: Bartłomiej Biskup
Group instructors: Bartłomiej Biskup
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Seminar - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)