(in Polish) Rozwój zawodowy pracownika i kształcenie ustawiczne
General data
Course ID: | 2103-ORP-M-D2RZPR |
Erasmus code / ISCED: |
14.0
|
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Rozwój zawodowy pracownika i kształcenie ustawiczne |
Organizational unit: | Faculty of Political Science and International Studies |
Course groups: |
(in Polish) Organizowanie rynku pracy - DZIENNE II STOPNIA - 2 semestr 1 rok - przedmioty ob. |
ECTS credit allocation (and other scores): |
4.00
|
Language: | Polish |
Short description: |
(in Polish) Celem konwersatorium jest zapoznanie uczestników z kluczowymi uwarunkowaniami kształcenia ustawicznego (lifelong learning) oraz jego realizacji i znaczenia w gospodarce i społeczeństwie cyfrowym. Szczególna uwaga poświęcona zostanie rozwojowi zawodowemu pracowników jako jednemu ze strategicznych wyzwań zarówno dla rozwoju organizacji jak i funkcjonowania rynku pracy. Uczestnicy konwersatorium poznają formy, narzędzia i instrumenty wsparcia rozwoju edukacyjno-zawodowego pracowników zarówno z perspektywy indywidualnej, instytucjonalnej, jak i publicznej. |
Full description: |
(in Polish) 1. Przemiany edukacji w społeczeństwie cyfrowym. 2. Kompetencje przyszłości i ich znaczenie w kształceniu ustawicznym. 3. System edukacyjny i polityka edukacyjna w Polsce na tle międzynarodowym. Strategiczne cele i wyzwania. 4. Kształcenie ustawiczne w Polsce i UE – definicje, dane statystyczne, uczestnicy, formy, instytucje edukacyjne. 5. Strategie rozwoju kształcenia ustawicznego jako element polityki edukacyjnej w Polsce i UE. 6. Teorie rozwoju zawodowego 7. Rozwój zawodowy pracownika w strategiach zarządzania zasobami ludzkimi. 8. Formy rozwoju zawodowego pracowników. 9. Motywacje i bariery w rozwoju zawodowym pracowników. 10. Instrumenty wsparcia rozwoju zawodowego pracowników. 11. Strategie rozwoju zawodowego pracowników w organizacji - studia przypadków 12. Budowanie ścieżki kariery edukacyjno-zawodowej - perspektywa indywidualna 13. Znaczenie marki osobistej w kształtowaniu ścieżki kariery zawodowej 14-15. Prezentacje projektów zespołowych - projekt strategii rozwoju pracowników uczelni publicznej |
Bibliography: |
(in Polish) 1. M. Armstrong (2010), Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, Warszawa: Oficyna a Wolters Kluwer 2. GUS (2022), Charakterystyka ustawicznego szkolenia zawodowego w przedsiębiorstwach w 2020 r., file:///C:/Users/U%C5%BCytkownik%20WNPiSM/Downloads/01_charakterystyka_ustawicznego_szkolenia_zawodowego_w_przedsiebiorstwach_w_2020.pdf 3. GUS (2024), Uczenie się osób dorosłych w 2022 r., file:///C:/Users/U%C5%BCytkownik%20WNPiSM/Downloads/uczenie_sie_osob_doroslych_w_2022_r..pdf 4. OECD (2023), Retaining Talent at All Ages, https://www.oecd-ilibrary.org/docserver/00dbdd06-en.pdf?expires=1709201120&id=id&accname=guest&checksum=E45EE1B8C469D144853C8D26C0773134 5. Olejnik I. (2022), The Concept of Lifelong Learning - Managers’ Expectations and Youth Attitudes, Scientific Papers of Silesian University of Technology. Organization and Management Series on 159, https://yadda.icm.edu.pl/baztech/element/bwmeta1.element.baztech-aaf1679e-20cb-482f-9751-121f150a2eb9/c/ZNOiZ_PSl_z.157_2022-Olejnik.pdf 6. Sidor-Rządkowska M. (2018), Coaching kariery: doradztwo zawodowe w warunkach współczesnego rynku pracy, Warszawa: Wolters Kluwer 7. Śledziewska K., R. Włoch, Gospodarka cyfrowa. Jak nowe technologie zmieniają świat, Warszawa: WUW, https://delab.uw.edu.pl/wp-content/uploads/2020/04/Katarzyna-%C5%9Aledziewska-Renata-W%C5%82och-Gospodarka-cyfrowa.pdf 8. World Economic Forum, The Future of Jobs Report 2023, https://www3.weforum.org/docs/WEF_Future_of_Jobs_2023.pdf |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza: ● zna i rozumie wpływ przemian technologicznych na społeczną rolę edukacji, w tym edukacji ustawicznej (K_W06); ● zna i rozumie znaczenie kształcenia ustawicznego pracowników dla funkcjonowania rynku pracy w gospodarce 4.0 oraz instrumenty realizacji polityki publicznej i strategii przedsiębiorstw w tym obszarze (K_W07); Umiejętności: ● potrafi formułować i analizować problemy związane z rozwojem zawodowym pracowników w organizacji w kontekście przemian stosunków pracy, a także przedstawiać propozycje rozwiązań tych problemów (K_U02); ● potrafi efektywnie prezentować w formie ustnej i pisemnej wyniki swoich analiz z zakresu strategii rozwoju zawodowego pracowników w organizacji (K_U04); ● potrafi współpracować w zespole zadaniowym przy przygotowaniu wspólnego projektu i prezentacji jego wyników (K_U06); ● potrafi prezentować publicznie wyniki swoich analiz z zakresu strategii rozwoju zawodowego pracowników oraz brać udział w debatach z obszaru edukacji ustawicznej i jej przemian w społeczeństwie cyfrowym (K_U07); ● potrafi świadomie kształtować własną ścieżkę kariery edukacyjno-zawodowej w perspektywie edukacji ustawicznej oraz motywować i ukierunkowywać innych w tym zakresie (K_U09); Kompetencje społeczne: ● jest gotów do inspirowania, inicjowania i organizowania działań na rzecz edukacji ustawicznej i rozwoju zawodowego pracowników (K_K02); ● jest gotów do dbania o samorozwój zawodowy w toku pełnienia obowiązków zawodowych (K_K02). |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Podstawą zaliczenia zajęć jest pozytywna ocena projektu zespołowego - projektu strategii rozwoju zawodowego pracowników w wybranej instytucji publicznej. Projekt należy przedstawić zespołowo na dedykowanych zajęciach oraz przesłać wersję pisemną do dnia 09.06.2024. W ocenie końcowej równe wagi przypisano prezentacji ustnej i wersji pisemnej projektu. Dodatkowa aktywność - prezentacje wybranych zagadnień podczas zajęć - w przypadku pozytywnej oceny, możliwość podwyższenia oceny końcowej z przedmiotu o 0,5 lub 1 stopień. Kontrola obecności - dopuszczalne dwie nieobecności; 3-4 nieobecności: konieczność przygotowania dodatkowej pracy zaliczeniowej na temat wskazany przez prowadzącego; powyżej czterech nieobecności: brak możliwości zaliczenia przedmiotu. |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Navigate to timetable
MO TU KON
W TH FR |
Type of class: |
Seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Justyna Godlewska-Szyrkowa | |
Group instructors: | Justyna Godlewska-Szyrkowa | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Seminar - Grading |
Copyright by University of Warsaw.