History of Latin Aamerica
General data
Course ID: | 2104-M-D3HIAL-SRG |
Erasmus code / ISCED: |
14.6
|
Course title: | History of Latin Aamerica |
Name in Polish: | Historia Ameryki Łacińskiej |
Organizational unit: | Faculty of Political Science and International Studies |
Course groups: |
(in Polish) Stosunki Międzynarodowe - DZIENNE II STOPNIA 1 semestr 2 rok - przedmioty dla specjalności SRG |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
Prerequisites (description): | (in Polish) Podejście do historii może mieć różny charakter, który określa, w jaki sposób się jej uczymy. Hayden White zaproponował podejście, które traktuje historię jako opowieść wplecioną w różne narracje. Podczas tych zajęć zaproponowana zostanie nauka historii poprzez sztukę filmową, umożliwiającą bardziej kreatywne podejście do samego procesu nauczania. |
Short description: |
(in Polish) Podejście do historii może mieć różny charakter, który określa, w jaki sposób się jej uczymy. Hayden White zaproponował podejście, które traktuje historię jako opowieść wplecioną w różne narracje. Podczas tych zajęć zaproponowana zostanie nauka historii poprzez sztukę filmową, umożliwiającą bardziej kreatywne podejście do samego procesu nauczania. |
Full description: |
1. Introductory classes 2. How to read a story? Hayden White's concept of history. 3. Two visions of the conquest of the Americas. 4. European or endemic development? 5. USA - Latin America relations. 6. Nationalist revolutions 7. Socialist revolutions 8. Latin America under the rule of military dictatorships 9. Magic America 10. Exam |
Bibliography: |
M.F. Gawrycki, Uwikłane obrazy. Hollywoodzki film a stosunki międzynarodowe, Warszawa 2011. E.S. Urbański, Hispanoameryka i jej cywilizacje. Hispanoamerykanie i Angloamerykanie, Warszawa 1981. L. Zea, Filozofia dziejów Ameryki, Warszawa 1999. H. Miller, A. P. Nasatir, Dzieje Ameryki Łacińskiej, Warszawa 1969. T. Łepkowski, (red.), Dzieje Ameryki Łacińskiej, Warszawa 1977. A. Bartnicki, D.T. Critchlow, Historia Stanów Zjednoczonych Ameryki, Warszawa 1995. Marshall C. Eakin, Historia Ameryki Łacińskiej. Zderzenie kultur, Kraków 2009. |
Learning outcomes: |
(in Polish) WIEDZA ma podstawową wiedzę w zakresie historii obu Ameryk ma wiedzę o okresie walki amerykańskich kolonii o niepodległość, o funkcjonowaniu niepodległych państw, jak również o głównych problemach krajów obu Ameryk. UMIEJĘTNOŚCI analizuje historię Ameryk w szerszym kontekście historii świata, wskazuje czynniki kształtujące procesy historyczne o charakterze endemicznym, jak i wpływy zewnętrzne na ten region świata. wskazuje różnice pomiędzy projektami kolonizacyjno-cywilizacyjnymi iberyjskim i anglosaskim Potrafi w kompetentny sposób przygotować naukowy materiał na temat węzłowych problemów wybranych państw amerykańskich KOMPETENCJE SPOŁECZNE jest przygotowany do wykonywania zadań profesjonalnych wymagających wiedzy w zakresie historii najnowszej obu Ameryk jest przygotowany do kontynuacji edukacji na studiach trzeciego stopnia Jest w stanie przygotować kompetentny projekt społeczny, odnoszący się do kontynentu amerykańskiego, z zachowaniem wrażliwości na odmienności kulturowe |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Podstawowe elementy składające się na zaliczenie przedmiotu: Aktywność (40%) Pisemna/Ustna odpowiedź (60%) |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Navigate to timetable
MO TU W TH KON
FR |
Type of class: |
Seminar, 20 hours
|
|
Coordinators: | Marcin Gawrycki | |
Group instructors: | Marcin Gawrycki | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Seminar - Grading |
Copyright by University of Warsaw.