University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Business in Asia

General data

Course ID: 2104-M-D4BAZJ-AW
Erasmus code / ISCED: 14.6 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0312) Political sciences and civics The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Business in Asia
Name in Polish: Biznes w Azji
Organizational unit: Faculty of Political Science and International Studies
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Prerequisites (description):

(in Polish) Kurs ma na celu przegląd aspektów prawnych, kulturowych i logistycznych prowadzenia działalności gospodarczej w wybranych krajach Azji Płn. i Płd.-Wschodniej (Chiny, Indonezja, Japonia, Singapur, Tajlandia, Wietnam). Zostaną przedstawione podstawowe regulacje traktatowe obowiązujące w relacjach pomiędzy RP i wymienionymi krajami oraz zostaną zarysowane podstawowe regulacje krajowe obowiązujące w poszczególnych państwach regionu mające wpływ na prowadzenie w nich działalności gospodarczej. W trakcie kursu uczestnicy zostaną zapoznani z uwarunkowaniami kulturowymi, które wpływają na praktyki biznesowe i zarządcze w każdym kraju. Taki przegląd zapewni solidne podstawy do analizy kluczowych czynników środowiskowych, które wpływają na sposób prowadzenia działalności gospodarczej w tych gospodarkach. Poruszone zostaną również praktyczne aspekty prowadzenia działalności gospodarczej - możliwości biznesowe i wyzwania stojące przed zagranicznymi firmami oraz praktyki biznesowe i zarządcze. Dzięki temu studenci uzyskają dogłębne zrozumienie sposobu prowadzenia działalności gospodarczej w tych krajach. Umożliwi to studentom dalszy rozwój wiedzy specjalistycznej w wybranym przez nich zakresie, regionie i kraju.

Short description:

The course provides an overview of the legal, cultural and logistical aspects of doing business in selected countries in North and South-East Asia (China, Indonesia, Japan, Singapore, Thailand, Vietnam).

Full description: (in Polish)

1.Wprowadzenie w tematykę zajęć, uwarunkowania kulturowe – historia i etykieta biznesowa w Azji - TŁU.

2. Wielostronne i dwustronne traktaty inwestycyjne istotne z punktu widzenia polskich inwestorów w Azji i azjatyckich w Polsce – BLA.

3. Znaczenie Konwencji o uznawaniu i wykonywaniu zagranicznych orzeczeń arbitrażowych sporządzona w Nowym Jorku dnia 10 czerwca 1958 r. oraz Konwencji Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów sporządzonej w Wiedniu 11 kwietnia 1980 roku oraz Konwencji oraz Konwencji o przedawnieniu roszczeń w międzynarodowej sprzedaży towarów sporządzonej w Nowym Jorku dnia 14 czerwca 1974 roku - BLA.

4. Znaczenie umów o pomocy prawnej w sprawach cywilnych i handlowych – BLA.

5. Proces zakładania firmy i uzyskiwania certyfikatów eksportowych i importowych - TŁU.

6. Podstawowe zasady redagowania umów w międzynarodowym obrocie handlowym - BLA.

7. Dostęp do rynku – wsparcie dyplomacji ekonomicznej RP i UE - TŁU.

8.Podsumowanie zajęć i test pisemny (dwa z sześciu pytań) BLA/TŁU.

Bibliography:

B. Skulska (red.) „Biznes międzynarodowy w regionie Azji i Pacyfiku”, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń , 2009

K. Gawlikowski, M. Ławacz (red.) „Azja Wschodnia na przełomie XX i XXI wieku. Stosunki międzynarodowe i gospodarcze”, Wydawnictwo Trio, Warszawa, 2004

M.Doyle „Doyle’s Practical Guide to Business Law in Asia”, Carolina Academic Press, Durham, North Carolina, 2016

Learning outcomes:

Knowledge:

Students will gain basic knowledge of the legal, economic and cultural context of entering Asian markets and the opportunities and challenges of working in a business environment.

Skills:

The student knows what regulations and where to expect them in particular countries of the region.

The student is able to use legal regulations, publications and the latest business news to analyze the conditions of establishing and developing a business, as well as making strategic decisions on how to establish a business with foreign capital.

Awareness:

The student is aware of problems faced by foreign investors and possible methods of solving them.

Additional skills:

Knowledge of economic history and current economic situation in Asia

Get to know the main industries and companies in selected Asian countries.

Understand the business environment in selected Asian countries.

Understand how management and intercultural differences affect the way we do business in Asia.

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)

Assessment methods and assessment criteria:

Attendance - 1 absence from class allowed without excuse.

Excessive absences must be credited for the on-call duty.

The basis for the assessment is a written credit for the last class.

Practical placement:

no

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)