University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Roman law - V year

General data

Course ID: 2200-1DHP164A
Erasmus code / ISCED: 10.9 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0421) Law The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Roman law - V year
Name in Polish: Prawo rzymskie - V rok
Organizational unit: Faculty of Law and Administration
Course groups: (in Polish) Seminaria dla V roku studiów prawniczych
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

Master's seminars

Prerequisites (description):

(in Polish) Należy podać zakres wiedzy/umiejętności/innych kompetencji, jakie powinien posiadać student przed rozpoczęciem nauki przedmiotu (zdefiniować efekty uczenia się „na wejściu”).

Korzystne byłoby wskazanie tych przedmiotów z oferty UW, których realizacja – czyli osiągnięcie przez studenta zdefiniowanych efektów uczenia się – ułatwią mu naukę opisywanego przedmiotu.



Mode:

Blended learning

Short description: (in Polish)

Celem seminarium jest przygotowanie studenta do samodzielnego napisania pracy magisterskiej: sformułowania tematu, wyszukania odpowiednich źródeł i literatury, przedstawienia właściwej konstrukcji pracy, właściwego cytowania literatury.

Krótki opis treści zajęć, rozszerzający sformułowania zawarte w tytule i wskazujący, „o czym to jest”, na ogólnym poziomie i w sposób możliwie przystępny. Ma ułatwić dokonanie wyboru zajęć. Mile widziane wskazanie powiązań z innymi przedmiotami lub dziedzinami.

(do 1.000 znaków)

Full description: (in Polish)

Jasny i zwięzły opis treści zajęć pozwalający określić ich zakres tematyczny.

Jeżeli przedmiot realizowany jest w kilku formach (np. wykład i ćwiczenia), należy opisać wykład i ćwiczenia oddzielnie. Np. „Wykład ma za zadanie...”, „Ćwiczenia poświęcone są...” (zgodnie z informacją zamieszczoną w polu wyżej, dotyczącą form(y) zajęć).

Korzystne byłoby określenie szacunkowej, całkowitej liczby godzin, które student musi przeznaczyć na osiągnięcie zdefiniowanych dla przedmiotu efektów uczenia się (biorąc pod uwagę godziny zorganizowane, sposób zaliczenia, pracę samodzielną studenta).

(do 65 tys. znaków)

Bibliography: (in Polish)

Literatura zmieniająca się i zależna od przygotowywanych prac magisterskich

Learning outcomes: (in Polish)

Po zakończeniu przedmiotu student:

Posługuje się elektronicznymi bazami danych

Umie szukać literatury w katalogu kartkowym

Umie właściwie formułować noty i sporządzać wykazy literatury i źródeł

Na IV roku dokonuje wyboru tematu pracy magisterskiej

umie sporządzić plan pracy

samodzielnie dobiera dla danego tematu teksty źródłowe i analizuje je

Referuje kolejne rozdziały pracy magisterskiej

V rok kończy samodzielnym napisaniem pracy magisterskiej

Należy zamieścić opis zakładanych efektów uczenia się: wiedzy, umiejętności i innych kompetencji, które student nabywa poprzez realizację danego przedmiotu.

UWAGA: Jeżeli przedmiot jest realizowany w kilku formach (np. wykład i ćwiczenia, wykład i laboratorium itp.), to należy zdefiniować efekty uczenia się dla całego przedmiotu.

UWAGA: Efekty uczenia się dla poszczególnych form dydaktycznych zajęć w ramach przedmiotu (np. dla wykładu i dla ćwiczeń) zostaną przedstawione w części B załącznika.

UWAGA: Efekty uczenia się dla całego przedmiotu NIE MUSZĄ BYĆ sumą efektów uczenia się zdefiniowanych dla poszczególnych form dydaktycznych zajęć w ramach przedmiotu.

Efekty uczenia się opisujemy za pomocą czasowników, np.:

„Po ukończeniu przedmiotu (wykładu, ćwiczeń) student:

– analizuje...

– rozpoznaje...

– wyjaśnia...”

Listę przykładowych czasowników opisujących efekty kształcenia można znaleźć na stronie www.bjk.uw.edu.pl w opracowaniu Efekty kształcenia – pomocne informacje.

(do 4.000 znaków)

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Samodzielna praca na seminarium

Na V roku przygotowanie pracy magisterskiej

Należy podać sposób weryfikacji i oceniania osiągniętych przez studenta efektów uczenia się określonych dla przedmiotu jako całości (która może obejmować różne formy zajęć, np. wykład i ćwiczenia, wykład i laboratorium itp.), np. wymagania egzaminacyjne, jeżeli przedmiot kończy się egzaminem.

UWAGA: Metody i kryteria oceniania osiągniętych efektów uczenia się zdefiniowanych dla poszczególnych form dydaktycznych zajęć w ramach przedmiotu należy przedstawić w części B niniejszego załącznika.

(do 4.000 znaków)

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)